G1 nie działają dodane MOBY. 5523 11

O temacie

Autor Mercer-223

Zaczęty 17.03.2020 roku

Wyświetleń 5523

Odpowiedzi 11

Mercer-223

Mercer-223

Użytkownicy
posty44
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam mam taki problem.
Dodając jakikolwiek mob choćby pobrany z WOG nie działa mi do niego animacja postać staje przed nim jak słup i tyle.
Uprzedzając pytania usuwam skompilowane Humans.mdh.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
1. Czy animacje na pewno zostają skompilowane ? (pojawiaja sie w anims/_compiled/ nowe pliki .man)
2. Czy dodałeś definicje animacji do humans.mds (o ile jest trzeba)
3. Często staje sie ze Gothic używa humans.mds, z anims.vdfs... czy na pewno nie jest uzywany inny plik humans.mds ?
 


Mercer-223

Mercer-223

Użytkownicy
posty44
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wszystko te warunki mam spełnione mimo to animacja się nie uruchamia postać jedynie stoi.
 

Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty104
Propsy25
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
Upewnij się że HumanS.mds kompiluje się na Humans.MSB
Np. Poprzez usunięcie Humans.MSB i sprawdzenie czy pojawi się po uruchomieniu gry.
 

Mercer-223

Mercer-223

Użytkownicy
posty44
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kompiluje się na Humans.MDH nie ma Humans.MSB
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Inaczej. Masz w ogóle zainstalowane G2MDK, które powoduje to, że wszystkie pliki (w tym animacje) zostają wypakowane, a vdf'y wyłączone (są na disabled)? Jeśli tak, to po prostu wrzucasz interesujące cię animację do anims (bezpośrednio lub do podfolderów, koniecznie do _compiled, jeśli są to pliki skompilowane). Musisz usunąć humans.msb i humans.mdh. Prawdopodobnie wcześniej musisz zrobić określony przypis do humans.mds. Jeśli w grze postać nic nie robi, to znaczy, że źle się skompilowały. Jak nadal masz problem, to pokaż link z woga, którą animację próbowałeś dodać.

Mercer-223

Mercer-223

Użytkownicy
posty44
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chodzi dokładnie o tą Animację:
https://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=1061&cat=1&page=4&order=0

Ale dzieje się tak z każdą i mam zainstalowane GMDK a co do kompilowania to Humans kompiluje się tylko do MDH nie mam pliku msb myślałem że w G1 po prostu nie ma czegoś takiego.
Ogólnie jakiekolwiek zmiany w Humans.mds zdają się nie działać.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
@Fabio To nie dotyczy G1. G1MDK nie wypakuje  animacji, i tez nie wyłącza VDF. G1MDK nie ma instalacji. To tylko skrypty, światy i muzyka w jednym .rar archivum ... resztę trzeba sobie ręcznie wypakować z pomocą ztex, i vdfs.
+ nie ma kompilacji MDS->MSB. Z tego powodu starczy mu pierwszy MDS który znajdzie....

@Mercer-223 NA PEWNO nie kompiluje ci Humans.mds, ale używany jest originalny Humans.mds z anims.vdf:

W Gothic 1 NIE MA kompilacji MDS do MSB. Jak pisałem wyżej, gothic używa MDS do wczytania "animacji", peirwszy, jaki znajdzie. Jako pierwsze są sprawdzane archivum VDF. Potem pliki w folderach _Work. Dlatego, Anims.vdf MUSI być wyłączone, wystarczy zmienić mu rozszerzenie na Anims.vdf.disabled. Inaczej Gothic będzie używał oryginalnego HUmans.mds, w którym twoich zmian nie ma....

TODO:
1. Najpierw za pomocą VDFS wypakuj animacje do folderu Gothic.
2. Upewnij się ze Gothic/_Work/Data/Anims/_compiled/  jest teraz pełne plików różnych  .man .mdh
3. Zmień Gothic/Data/Anims.vdf -> Anims.vdf.disabled
4. Teraz gra powinna używać twych animacji w _work/data/anims

NOT WOKRING "CHECKLIST"
To ze postać stoi, jest spowodowane tym, ze gothic nie znajduje nowej animacji (nie chodzi tutaj o plik .asc, ale o zapis animacji v mds.)

- Jak brakuje animacji (wpis do MDS) - postać przy użyciu MOBSI stoi v miejscu i nie wykonuje ruchu. (ZSPY warning - animation not found "nazwa animacji")

- Jak brakuje ASC (plik animacji)- Gothic crashuje podczas kompilacji MDS. = podczas lądowania  (ZSPY jest error - ASC not found)

- Jak MDS ma zły wpis. Gothic crashuje podczas kompilacji MDS. = podczas lądowania  (ZSPY jest error -  Illegal range in asc, Unexpected Identifier, etc etc) - często samowyjasniajace
 


Mercer-223

Mercer-223

Użytkownicy
posty44
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Właśnie w tym problem że już dawno to wszystko zrobiłem Anims.vdf dawno temu usunąłem wszystkie pliki mam wypakowane.
Czy jest możliwość że gra może czytać Humans.mds z drugiego folderu z gothicem, na dysku bo mam 2 gothice.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Fabio To nie dotyczy G1. G1MDK nie wypakuje  animacji, i tez nie wyłącza VDF. G1MDK nie ma instalacji. To tylko skrypty, światy i muzyka w jednym .rar archivum ... resztę trzeba sobie ręcznie wypakować z pomocą ztex, i vdfs.
+ nie ma kompilacji MDS->MSB. Z tego powodu starczy mu pierwszy MDS który znajdzie....

Fakt, racja. Nie doczytałem, a faktycznie są różnice w obu tych częściach.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
@Mercer-223  Nie, tylko folder Gothica. Spróbuj v Anims/_compiled odszukać nowe animacje (te, co dodałeś do humans.mds).
Skompilowane animacje maja nazwe "NazwaMDS"-"NazwaAnimacji".man  -> HUMANS-T_SARG_STAND_2_S0.MAN

Also. Pokaz mi tutaj jak dodałeś do humans.mds nowe animacje. Animacje musza byc wpisane do AniEnum

Struktura MDS:
Model ("")
{
  meashAndTree("xy") - bazowy szkielet do animacji -> mdh
  registrerMesh("xy").... - modele, które można załadować na szkielet

  AniEnum - to jest lista animacji (wsztskie musza byc w grupie aniEnum)
  {
    ani ("animacja1"...)
    ani("animacja2"...)
    ....
  } - wszysto dodane pozniej jest pomijane (bez crasha)
}


Jeżeli dodałeś je pod koniec, to gothic je pomija i nie rzuca błędu. Bo mds nie jest sprawdzany dalej po zakończeniu aniEnum... (just gothic things)
 


Mercer-223

Mercer-223

Użytkownicy
posty44
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Już działa problemem było właśnie to że dodawałem wpis do Humans.mds po zakończeniu aniEmu.
Temat można zamknąć
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry