Problem z choinką 3239 7

O temacie

Autor gandalf4001

Zaczęty 20.07.2015 roku

Wyświetleń 3239

Odpowiedzi 7

gandalf4001

gandalf4001

Użytkownicy
Pan Gandalf Różowy
posty26
Propsy5
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Pan Gandalf Różowy
Siema!
Mam problem i nie wiem czy da się go rozwiązać. Niedawno dodałem sobie nową ośnieżoną choinkę. I mam problem z jej wstawieniem w spacerze. A więc jak dam wszystkie opcje cdStatic, cdDyn, staticVod na true to choinka mi stoi i się nie da przejść pod gałązkami. A nie chce zostawiać jej by pień był przenikalny, bo to mi się to nie podoba. I nie wiem co z tym zrobić może ktoś napisze mi jak to zrobić bo to dla mnie ważne.
Z góry dzięki za odpowiedzi.  :D
 
Gandalf Różowy

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Podziel choinkę na kilka części.

Jedna to np. pień przez który nie można przejść.
Druga to np. gałązki przez które można przejść.

Kombinuj.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Choinka to jest ozdobiona, drzewko to świerk czasami inne iglaste,
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
W spacerze otwórz mesh i skompiluj świat żeby dało się edytować tekstury. W materials, w zakładce TRASH będziesz miał swoje tekstury, wybierz te co mają być przenikalne, w menu edycji zmień noCollDet: FALSE na TRUE, potem przenieś te tekstury do zakładki NewWorld lub możesz stworzyć swoją. Zapisz materialfilter i wyjdź z spacera. Usuń skompilowane tekstury, odpal spacera i otwórz mesha lub zena z tą choinką, tekstura się skompiluje i będzie przenikalna. :)
 

gandalf4001

gandalf4001

Użytkownicy
Pan Gandalf Różowy
posty26
Propsy5
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Pan Gandalf Różowy
Czyli mam usunąć starą teksturę czy tak? Bo jak to zrobiłem to nie ma nigdzie nowej. Wiem ze może debilnie pytam ale takich sztuczek jeszcze nie tworzyłem. :D
 
Gandalf Różowy

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Czyli mam usunąć starą teksturę czy tak? Bo jak to zrobiłem to nie ma nigdzie nowej. Wiem ze może debilnie pytam ale takich sztuczek jeszcze nie tworzyłem. :D
Nie jestem pewien czy na 100% o to Ci chodzi ale wejdź _Work/Data/Textures/_compiled i usuń skompilowane tekstury twojej choinki a potem odpal spacera i otwórz ten mesh/zen z choinką ponownie (oczywiście jeśli zrobiłeś poprzednie kroki z materialfilter). Rozumiesz?
 

gandalf4001

gandalf4001

Użytkownicy
Pan Gandalf Różowy
posty26
Propsy5
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Pan Gandalf Różowy

gandalf4001

Problem z choinką
#6 2015-07-20, 19:17(Ostatnia zmiana: 2015-07-20, 20:14)
a te ja myślałem o innych sorry. Przepraszam ale jeżeli chodzi o tę stronę spacera jestem zielony. Już wiem o co ci chodzi.

EDIT: No i już w pożo! Propsy lecą i dzięki za pomoc
 
Gandalf Różowy

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
a te ja myślałem o innych sorry. Przepraszam ale jeżeli chodzi o tę stronę spacera jestem zielony. Już wiem o co ci chodzi.

EDIT: No i już w pożo! Propsy lecą i dzięki za pomoc
Spoko, nie ma za co. :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry