Zniekształcone modele 2023 6

O temacie

Autor JanKielbasa123

Zaczęty 10.08.2013 roku

Wyświetleń 2023

Odpowiedzi 6

JanKielbasa123

JanKielbasa123

Użytkownicy
posty199
Propsy7
  • Użytkownicy
Dzień dobry wam, otóż mam problem, po jakimś czasie, użyłem przerobionego w spacerze NewWorlda, lecz gdy paczę się na np. palisade, deski leżące czy nawet wieża z WoGa (Wall Starter Set) jest on zdeformowany, jak wymientolony (pognieciony) papier. Co może być tego powodem i jak to naprawić!? Z góry dzieki
 
Szmato! Czochraj bobra, bo bez walki się nie oddam!



Czeladnik

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Jeśli dobrze zrozumiałem to co opisujesz, winna jest grafika. Efekt który ma coś wspólnego z złym wyświetlaniem materiałów, w moim przypadku pomógł update sterowników.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Daj screena bo "wymientolony" niewiele mówi.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
moze problem z LOD
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
W sumie pamiętam że kiedyś jak na swoim nowym świecie miałem namioty (te z orginalnego gothica II ) to też miałem taki problem i jak pomógło mi przeinstalowanie sterowników.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ja z kolei też powiedziałbym że to problem z nadmiernie agresywnym LODem. Przyczyną może być obiekt na scenie o zdecydowanie za dużej ilości tris. Spróbuj wpisać w konsolę zhighqualityrenderer. Jeśli nie pomoże, to faktycznie wina sterowników.

JanKielbasa123

JanKielbasa123

Użytkownicy
posty199
Propsy7
  • Użytkownicy
Dzięki, sterowniki ;) Do zamknięcia
 
Szmato! Czochraj bobra, bo bez walki się nie oddam!



Czeladnik


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry