Problemy z teksturami 1141 2

O temacie

Autor Unelith

Zaczęty 22.05.2013 roku

Wyświetleń 1141

Odpowiedzi 2

Unelith

Unelith

Użytkownicy
posty40
  • Użytkownicy

Unelith

Problemy z teksturami
2013-05-22, 12:24(Ostatnia zmiana: 2013-05-22, 12:26)
Witam. Od pewnego czasu mam następujący problem:
Modele moich przedmiotów zamiast z określoną przezemnie teksturą, pojawiają się z tą oryginalną. Dla przykładu stworzyłem nowy plik z teksturami dla własnych run, a moja runa mimo dokładnego określenia w GMaxie że ma użyć tekstury "ItAr_NorthlandRunes.tga", używa tej domyślnej z G2. Tak samo jest z 3ds'ami pancerzy (kiedy są złożone). Jakieś pomysły co może to powodować?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Wersja skompilowana w folderze _compiled?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Unelith

Unelith

Użytkownicy
posty40
  • Użytkownicy

Unelith

Problemy z teksturami
#2 2013-05-22, 12:47(Ostatnia zmiana: 2013-05-22, 15:59)
Jeśli chodzi o runę to faktycznie zapomniałem skompilować. Ale tekstury pancerzy są skompilowane a z nimi jest ten sam problem.
EDIT: Nawet po skompilowaniu tekstury z runą nic się nie zmieniło.
Natomiast z mieczem nie mam tego problemu, wszystko działa idealnie.
Co ciekawe, nawet po tym jak usunąłem swoje tekstury i przywołałem runę w grze spodziewając się nieoteksturowanego modelu, nadal uparcie używa on textur z gothica.

EDIT 2: Okazało się że to był problem meshy, usunąłem skompilowane wersje, odpaliłem Gothica i wszystko działa jak należy.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry