Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - DjObama

Strony: [1]
1
3D a Gothic / Jak usunąć część świata z L'Hivera?
« dnia: 2022-05-08, 16:38 »
Cześć. Mam zena Khorinis z L'Hivera i chciałbym usunąć z niego podziemia Budowniczych (te prowadzące do portalu). Chcę przywrócić wygląd z Podstawki G2. W czym da radę to zrobić? W Spacerze usunąć mogę tylko Voby chyba.

2
Gothic 2 Mod Fix


Informacje:
Platforma: Gothic 2 Noc Kruka
Aktualna wersja: 1.4 PL 1.1i
Autor modyfikacji: Desomorphine
Link do oryginalnego tematu: https://worldofplayers.ru/threads/39287/
Autor wersji polskiej: DjObama

Gothic 2 Mod Fix to modyfikacja mająca 3 główne cele:


1) pozbywa się ona zawartości dodatku Nocy Kruka, czyli przywraca oryginalne doświadczenie klasycznego Gothica 2.
2) balansuje i utrudnia ona rozgrywkę. Autor starał się osiągnąć poziom trudności pomiędzy klasycznym Gothikiem 2 a Nocą Kruka.
3) naprawia ona całą masę nielogiczności i bugów w grze. Lista zmian ma ponad 70 stron, także trochę tego jest.

Modyfikacja NIE dodaje żadnej nowej zawartości tzn questów, itemów.

OPIS

Pamiętacie pierwszy raz gdy graliście w Gothika 2 bez Nocy Kruka? Pamiętacie jak to było nie rozumieć gry i być trzepanym przez każdego przeciwnika? Od tamtych pamiętnych chwil wszyscy staliśmy się lepsi w naszą ukochaną grę. A teraz nie potrafimy tak po prostu zapomnieć jak gra się w Gothika. Jeżeli graliście ostatnio w podstawkę G2 (stara płytka bez dodatku lub classic mod) mogliście być mocno zdziwieni jak prosta to była gra. Ten tutaj mod w zasadzie PRZYWRACA oryginalne doświadczenie granie w klasycznego G2 po raz pierwszy. Gra jest trudniejsza, bardziej zbalansowana i krótka - bez piratów, majańskich świątyń i Jarkendaru. Dla wielu z nas jest to zaleta.

Ogólnie możecie się spodziewać krótszej, ale za to bardziej spójnej gry. W drugim rozdziale, rzeczywiście trzeba przekradać się między bandami orków i wargów, a na przestrzeni całej gry przeciwnicy są realnym zagrożeniem. Jednocześnie czuć progresję postaci, a gra każdą gildią jest bardziej unikalna. Bronie z rudy najemników są teraz silniejsze, a oręż paladynów cały czas trzyma poziom. Grając magiem znajdziemy nowy czar ofensywny w III kręgu - lodową lancę zaczerpniętą z dodatku a pozostałe zaklęcia zostały odpowiednio zbalansowane.

Najważniejsze zmiany, które zwróciły moją uwagę:
Spoiler
- w jaskiniach jest teraz ciemno, pochodnia lub czar światła mają teraz sens
- przeciwnicy mają wyższe wartości pancerza i zdrowia
- mikstury stałe dają teraz 3 punkty (eliksir ducha 5)
- eliksir życia daje +10 punktów trafień
- bronie z rudy są teraz bardziej opłacalne, mają wyższe obrażenia w stosunku do wymaganej siły niż kupne/znaleźne
- musimy mieć założone Oko Innosa przed zbliżeniem się do smoków, inaczej nas atakują a my im nic nie robimy
- handlarze zdejmują założoną broń przed handlem
- w III kręgu magii pojawia się zaklęcie ofensywne 'Lodowa Lanca' z dodatku, a w IIgim "Przywołanie warga" zamiast wilka. (jak grałem magiem i tak się do niczego nie nadawał xD)
- Lodowy smok otrzymuje zwiększone obrażenia od czarów ognia, Ogniste smoki analogicznie
- automatyczna akrobatyka powyżej 100 zręczności (w klasyku w ogóle nie było akrobatyki)
- doświadczenie za kradzież kieszonkową jest zależne tylko i wyłącznie od trudności kradzieży
- nie można już spać w cudzych domach (są wyjątki oczywiście)
- niektóre bronie zamienione są modelami, aby miały bardziej odpowiedni wygląd w stosunku do statystyk
- parę nowych modeli łuków i kusz
- dźwięki cięciw
- dodano mikstury pełni życia i many (bardzo drogie receptury)
- paladyni, strażnicy i magowie pozdrawiają się nawzajem
- sprzedaż po 20% wartości (w klasyku 30%)
- zmniejszono ilość złota w sakiewkach do 10, 25 i 50 monet (zamiast 25, 50 i 100)
- kusze wymagają teraz zarówno siły jak i zręczności
- pułkownicy i przywódcy orków wyglądają teraz nieco inaczej niż inni elitarni orkowie
- dodano wzmocnioną ciężką zbroję łowcy smoków. Można ją kupić dopiero po przyniesieniu Bennettowi 12 smoczych jaj.
- dodano do ekwipunku Pana Cieni Inubisa nieużywany wcześniej przedmiot - "Kamień Wiedzy". Po użyciu daje +5 punktów nauki.
- dodano "progresywne" pożyczanie od Lemara. Teraz, jeśli Bezimienny będzie konsekwentnie spłacał swoje długi (najpierw 50/100, potem 200 złotych), pojawi się możliwość pożyczenia od lichwiarza 1000 monet
- Harad płaci teraz 200 sztuk złota za każdy wykuty miecz
- wszyscy łowcy smoków są teraz wyposażeni w lekką zbroję
- pobite postacie, którym zabrano broń otrzymają teraz zardzewiały oręż zależny od gildii zamiast lag
- dodano zbroję strażnika (jak na ekranie ładowania) do znalezienia w Górniczej Dolinie
- kupcy mają aktywowany ekwipunek handlowy z rozdziału 6. Jest on aktywowany, gdy kapitan wzywa załogę na pokład statku

(70-stronicowy pdf)


Zmiany, które dodałem przy okazji tłumaczenia:

Spoiler
- poprawione formatowanie niektórych listów
- dodałem wyświetlanie nazw otrzymywanych i oddawanych przedmiotów - w klasycznym G2 jak i w modzie wyświetlała się tylko liczba przedmiotów.
- Poprawne wyświetlanie oddawanych przedmiotów paru różnych rodzajów w dialogach z: Baltramem, Gromem, Babo, Bennetem i Halvorem. UWAGA: zmieniona logika oddawania tych przedmiotów względem wersji rosyjskiej!
- Poprawne wyświetlanie otrzymywanych przedmiotów paru różnych rodzajów w dialogach z: Kati, Jan, Pyrokar, Andre, Babo, Hagen, Tandor, Gorn, Lee, Benett, Wilk, Engor, Matteo i Vatras.  UWAGA: zmieniona logika oddawania tych przedmiotów względem wersji rosyjskiej!
- dodałem potwierdzenie przed zaczęciem nowej gry
- dodałem opcję wyłączenia śladów broni przy zamachach w menu gry (wymaga restartu gry)
- przywrócony napis "Gothic II" w menu zamiast "Noc Kruka"
- poprawiony dialog z Thorbenem - usunięcie słowa "Potem" które do niczego się nie odnosiło przy wyborze opcji "Jestem pokornym sługą..."
- Nazwanie barmana - w oryginale właściciel ziemski
- Poprawka tekstu Mortisa
- Halvor zły tekst do pliku dźwiękowego
- poprawki wyświetlania bookstandów
- poprawiony dialog z vinem "ale nie bierzesz jej dla mnie,zrozumiano?", który do niczego się nie odnosił
- zamieniłem DIA_Coragon_Add_05_14 na DIA_Coragon_Add_05_20
- wklejona odpowiedź beziego na pytanie Marii ile zarabia : 40 sztuk złota | odpowiedź wycięta z dialogu z orlanem
- Poprawiony dialog z Godarem. Nielogiczna odpowiedź zastąpiona kwestią z innego dialogu.
- pierwszą kwestią w rozmowie z Sagittą jest teraz "Kim jesteś?" zamiast "Nie czujesz się trochę samotna?"
- zamiana "chodźmy dalej" na "chodźmy tam razem" w dialogu z angarem przy krypcie
- nowy dźwięk śmierci Poszukiwaczy

Przywróciłem kwestie dialogowe usunięte w rosyjskiej wersji moda (najprawdopodobniej ze względu na błędy w ros. lokalizacji)
- DIA_Xardas_EQUIPMENT_14_03
- DIA_Oric_IAmBack_11_03
- DIA_Marduk_Kap3_PERM_AndNow_15_02 i 03
- DIA_Baltram_Trick_01_00
- DIA_BALTRAM_TRICK_15_01 w skróconej wersji
- DIA_DIEGONW_NEEDHELP_WHOAREYOU_11_08
- DIA_BDT_1020_Wegelagerer_FirstWarn_GiveWeapon_06_01 - zamieniony na svm w rosyjskiej wersji moda

Przywróciłem kwestie dialogowe nieużywane w żadnym skrypcie w polskiej wersji Gothica 2
- DIA_Xardas_PYROWILLNICHT_14_05
- DIA_VATRAS_DI_UNDEADDRAGONDEAD_05_07
- DIA_VATRAS_MISSION_YES_05_02
- zamiana DIA_VATRAS_ADD_05_11 na skrócony, nieużywany DIA_VATRAS_MISSION_YES_05_01
- DIA_Vatras_MISSION_05_00 i skróciłem DIA_VATRAS_ADD_05_10
- SVM_9_Monsterkilled - "To mnie kręci!"
- DIA_Bilgot_TAKEYOUWITHME_05_01
- przywrócony dialog z karrasem "Bowiem to jeszcze nie koniec"

Przesunięcie w górę roślin częściowo zapadających się pod modelem świata
- szczaw królewski nad jaskinią cieniostwora koło latarni
- goblinie jagody przy kręgu Lobarta, w kotlinie przy khorinis, przy farmie Akila i za farmą Sekoba
- korzeń leczniczy przy murach khorinis (z zadania ziół dla  Constantino)

I parę innych zmian, których zapomniałem zanotować.

Nie są to zmiany, ale warto wspomnieć jak działa system nauki w G2:
Spoiler
- siła i zręczność kosztują zawsze 1 punkt nauki, mana kosztuje 2
- chyba że dołączymy do magów - od momentu zostania nowicjuszem za manę płacimy 1/1 a za siłe i zręczność 2/1
- płacenie za umiejętności bojowe jest...skomplikowane. Ogólnie płacimy 1/1, ale w pewnych przedziałach 2/1 ponieważ zwiększamy też "tą drugą" wartość
Inaczej: kiedy osiągamy kolejny próg walki wręcz (30/60) jednym rodzajem broni będziemy płacić podwójnie DOPÓTY dopóki poziom walki drugą bronią osiągnie ten sam przedział. Wystarczy wartość minimalna przedziału. Przedziały to 10-30, 30-60 i 60-90.
Przykład: jeżeli zwiększamy tylko broń jednoręczną to od 30% płacimy podwójnie, ale zwiększa się nam zarówno broń jednoręczna jak i dwuręczna. Będziemy tyle płacić dopóki broń dwuręczna osiągnie 30%. Stanie się to przy 50% broni jednoręcznej.Wtedy płacimy normalnie, bo obydwie umiejętności mamy w tym samym przedziale. Od 60% broni jednoręcznej znowu płacimy podwójnie, aż broń dwuręczna też osiągnie 60%. Stanie się to gdy będziemy mieli 90% broni jednoręcznej. Trochę pogmatwane, ale nie jest to bez sensu. Na początku gry nie ma za bardzo broni dwuręcznych, poza tym są one bardzo niewygodne w korzystaniu na początkowych animacjach. Można więc na przykład zwiększyć broń jednoręczną do 30% na początku gry i potem nie musieć płacić podwójnie za dwuręczną aż osiągniemy w niej 60%. Kosztowo wyjdzie na to samo, ale będziemy lepsi na początku gry korzystając z jednoręcznej.

Instalacja i uruchamianie
Spoiler
- instalujemy Uniona według jego instrukcji
- opcjonalnie instalujemy pluginy do Uniona, polecam: zBrightLight, zCleanupCamSpace, zDanglingWeapons, zTorchControl, zMiscUtils
- wypakowujemy paczkę do folderu z grą
- uruchamiamy modyfikację poprzez GothicStartera


Zachęcam do pobierania. Jeżeli ktoś natknie się na jakiekolwiek niespójności lub błędy proszę śmiało dawać znać! Ja przechodziłem grę magiem i paladynem, jeżeli zagracie najemnikiem może jeszcze znajdziecie coś do poprawki.
Lista zmian:
Spoiler
17.11.2022 wersja 1.1i
- nazwy oddawanych Ferrosowi mieczy zależą teraz od globalnych nazw
- tekstura runy do słonecznego kręgu
- poprawione napisy dialogów bullco po zabiciu sylvia (dzięki minecraftkoxik2008)

12.11.2022 wersja 1.1g
- poprawione modele odzienia w ekwipunku: stara rycerska zbroja, wieśniaczki L i M, obywatelki L i M, sędziego i poszukiwacza

11.11.2022 - wersja 1.1f
- "alchemia" w dialogu z vatrasem_di zastąpiona odwołaniem do txt_talents
- sisimo-> pismo
NAME_Key = "Klucz" dla wszystkich kluczy
NAME_Map = "Mapa" dla wszystkich map
NAME_Letter = "List"
NAME_Goldpocket = "Skórzany mieszek"
itemfeller: dodano ItRw_Crossbow_L_03
ItPo_Perm_LittleMana - NAME_Trank2
ItPo_DragonEggDrinkNeoras_MIS - NAME_Trank2
ItRi_OrcEliteRing - NAME_Ring
ItWr_Manowar - NAME_Spruchrolle
ItWr_LastDoorToUndeadDrgDI_MIS - NAME_Spruchrolle
g2_classic_credits2.BIK i g2_classic_credits dodane do MENU i B_Extro_AVI

07.11.2022 - wersja 1.1e
- const string w text.d dla wszystkich mikstur
- skrypty tworzenia mikstur są teraz zależne wyłącznie od nazw składników i nazw tych mikstur (ułatwia tłumaczenie moda)
- nazwy mikstur do nauczenia w dialogach z: Neorasem, Sagittą, Constantino, Vatrasem_DI, Ignazem i CH odwołują się do nazw globalnych
- literówka w nazwie eliksiru many
- nazwy mikstur w ekwipunku zależne od nazw globalnych w text.d
- mikstury do podniesienia mają teraz dwa rodzaje opisu: mikstura (dla esencji i ekstraktów) oraz eliksir dla pozostałych
- const string dla kręgów magii i odwołania do nich w dialogach z: ch, Vatras_Di i miltenem_Di
- poprawione małe litery w WldInsert: BIGFARM i WOLF
- nauka skradania i otwierania zamków są zależne od nazwy globalnej w dialogu z Laresem_DI, PC_THIEF_DI i Godarem
- skrypty Characterhelpera testowo odwołują się jak najwięcej do nazw globalnych (w celach ułatwienia tłumaczenia)
- dodane umiejętności łowieckie w text.d aby nie musieć ich tłumaczyć w skrypcie każdego nauczyciela
- nazwy umiejętności łowieckich w dialogach z: Gaanem, Gromem, Grimbaldem, Godarem, Talbinem są zależne od nazw w text.d (ułatwia tłumaczenie)
- nauka otwierania zamków u ramireza wyświetla teraz poprawnie koszt nauki
- itemfeller ma w ekwipunku pełnię życia i many oraz ich receptury
- milten_di "tworzenie run" zamienione odwołaniem do text.d

05.11.2022 - wersja 1.1d
- składniki mikstur robionych przez neorasa zależą teraz od ich globalnych nazw
- baltram concattext
- tandor global names hook (arrows)
- npc Agon name corrected

05.11.2022 - wersja 1.1c
- albrecht and milten_di teaching paladin runes now hooks up to global names +
- nazwy mieczy do nauczenia u Jana są pobierane z wartości globalnych
- abuyin tobaccos names hooked to item names

02.11.2022 - wersja 1.1b
- literówka w blogentry hokurna +
- poprawka TopicRescueBennet - linia 1316 w SLD_LEE +
- poprawione opisy mieczy do nauczenia u Benneta i Dobara  +
- literówka - Jasper -> Jesper +
- poprawka wpisu dziennika Rupert +

21.08.2022 - wersja 1.1a
- przekierunkowanie nazw otrzymywanych i oddawanych przedmiotów, aby ułatwić tłumaczenie moda
- poprawka tekstu Garonde -> Garondowi (nieskompilowane)
- usunięte niepotrzebne pliki dialogów z moda, zamiast tego skrypty odwołują się bezpośrednio do tych plików z Nocy Kruka


Planuję wydać tego fixa/modyfikację także w wersji ze światem z L'Hivera. Trzymajcie kciuki, na razie usunąłem już chyba całą zawartość, którą dodawała Noc Kruka do obszaru Newworld (okolice Khorinis). Pozostało usunąć jakoś ruiny Magów Wody i zastanowić się jak i czy zapełnić potworami obszary poszerzone przez L'Hivera. I wziąć się za Górniczą Dolinę.

Edit1: Dzięki @Simon Said modyfikacja jest dostępna również w Warsztacie Steam!

Strony: [1]
Do góry