Witam.
W tym tutku opisze korzystanie z programu ACDC, dzięki któremu możemy edytować all.spawn, a co za tym idzie spawnować w grze różne obiekty (np. NPC).
Najpierw wypadałoby nabyć wspominany już program ACDC. Wchodzimy więc na stronę:
http://sdk.stalker-game.com/en/index.php?t..._List#ACDC_Tool i pobieramy program pod naszą wersję gry (polecam przed zaczęciem moddowania spatchować grę do 1.0005).
Abyśmy mogli w ogóle użyć tego programu, pobieramy sobie i instalujemy Active Pearl:
http://www.activestate.com/activeperl/Dekompilowanie all.spawnZacznijmy od skopiowania oryginalnego all.spawn (gamedata/spawns) do folderu z programem ACDC.
Żeby zdekompilować all.spawn musimy stworzyć sobie plik wsadowy z poleceniem dla programu ACDC.
Więc otwieramy sobie notatnik i wklejamy komendę:
acdc.pl -d all.spawn
Klikamy Plik > Zapisz jako... i znajdujemy folder z programem ACDC, wpisujemy sobie nazwę:
decompile.bat (zaznaczamy na dole typ pliku: 'wszystkie pliki') i klikamy zapisz.
Teraz włączamy świeżo utworzony pliczek decompile.bat. Program powinien wypakować nam all.spawn i powinno powstać sporo plików ze spawnami do poszczególnych lokacji itp:
Kompilowanie all.spawnJeśli już dodaliśmy to co chcieliśmy dodać do plików ze spawnem, możemy skompilować je spowrotem do
all.spawn.
W tym celu znowu musimy utworzyć plik wsadowy. Standardowo włączamy notatnik, wklejamy komendę:
acdc.pl -c all.ltx -o all.spawn
I znów zapisujemy jako plik bat, z nazwą compile.bat.
Teraz po prostu go włączamy, a program kompiluje nam nasze pliki do all.spawn, który po ukończonej kompilacji kopiujemy do folderu ?stalker?/gamedata/spawns/.
Następny tutek będzie o dodawaniu NPC z wykorzystaniem ACDC.
Pozdrawiam
Buła xD