ChromeEd 4 6881 16

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 23.01.2010 roku

Wyświetleń 6881

Odpowiedzi 16

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

ChromeEd 4
2010-01-23, 19:21(Ostatnia zmiana: 2010-01-23, 20:45)
Chrome Engine

Producent: Techland
Nazwa: Chrome Engine
Napisano w: C++
Platforma: Microsoft Windows, Playstation 3, Xbox 360

Chrome Engine jest kompletnym narzędziem do tworzenia gier na PC i Xbox 360 (PS3-wsparcie już za kilka miesięcy) z wykorzystaniem wszystkich nowoczesnych technologii i technik programowania gier, które są niezbędne do tworzenia gier następnej generacji (next-gen). Silnik na platformę PC został zoptymalizowany zarówno dla DirectX 9 jak i DirectX 10 (Vista). Tworzenie gier jest wspierane przez wiele przydatnych narzędzi, które czynią ten proces prostym i skutecznym, z których najważniejszym jest rozszerzona wersja ChromEd. Ten niewinny slogan edytora „Co Widzisz To Otrzymujesz” daje artystom i projektantom poziomów praktycznie nieograniczoną kontrolę nad tym, jak będzie wyglądał świat (level – poziom), po którym będziemy się poruszać, a także pozwala na szybkie tworzenie prototypów poziomów bez zaglądania do pojedynczych wierszy kodu. Jest to zaawansowane narzędzie niezbędne do tworzenia światów gry. Ostatnie czwarte wcielenie silnika, ewoluowało przez ponad dziewięć lat rozwijając się, aby jak najlepiej dopasować się do bieżących wymagań w branży gier.
Główną ideą Chrome Engine było utworzenie potężnego silnika gier ze wszystkimi cechami koniecznymi do tworzenia gier z perspektywy pierwszej osoby (FPP) takimi jak zaawansowana wizualizacja, system skryptów i fizyki, z zintegrowanym networkingiem i sztuczną inteligencją. Podzielenie silnika na wiele małych wyspecjalizowanych systemów pozwala nam na szybką produkcję środowiska gry, w której jedynym zadaniem dla programistów jest połączenie tych elementów z własnym pomysłem na stworzenie w pełni funkcjonalnej gry. Konstrukcja modułowa C++ oraz oddzielne biblioteki DLL pozwolą każdemu programiście dodawać i zastępować szczegółowo istniejące właściwości gry. Głównym celem było stworzenie silnika skutecznego, jak i łatwego w obsłudze, jak to tylko możliwe, a więc jego użytkownicy nie muszą dbać o rozwój technologii i mogą skoncentrować się na robieniu możliwie jak najlepszej gry. W rezultacie otrzymaliście Chrome Engine, który jest w pełni funkcjonalnym systemem tworzenia gier z zaawansowanymi technologiami wizualnymi, które zawierają wszystkie nowoczesne techniki wizualizacji, zaawansowany system skryptów i imponującą fizykę.

Screeny:
http://www.pcgameshardware.com/aid,687576/...p;show=original
http://www.techland.pl/galerie/call_of_jua...n_blood_big.jpg
http://www.techland.pl/galerie/call_of_jua...n_blood_big.jpg
http://www.techland.pl/galerie/call_of_jua...n_blood_big.jpg
http://www.techland.pl/galerie/call_of_jua...n_blood_big.jpg
http://www.techland.pl/galerie/call_of_jua...n_blood_big.jpg
http://www.techland.pl/galerie/call_of_jua...zy_krwi_big.jpg
http://www.techland.pl/galerie/call_of_jua...n_blood_big.jpg
http://www.techland.pl/galerie/call_of_jua...n_blood_big.jpg

Prezentacja wideo silnika: http://www.youtube.com/watch?v=iKxGgUxI-Mk...player_embedded

Więcej o edytorze ChromeEd: http://www.techland.pl/en/chromeengine4_leaflet.pdf

Przypisy:
1. http://www.techland.pl/?id=home
2. http://www.moddb.com/engines/chrome-engine-4
3. http://www.pcgameshardware.com/aid,687576/...pared/Practice/

Jeśli ktoś dopatrzył się jakichś nieścisłości, złego tłumaczenie z artykułu 2, to proszę mnie o tym powiadomić, najlepiej pisząc w tym temacie.

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytuj
gier z zaawansowanymi technologiami wizualnymi, które zawierają wszystkie nowoczesne techniki wizualizacji, zaawansowany system skryptów i imponującą fizyką.
"[zawierają] imponującą fizykę"
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Dzięki Kyro. Poprawione.

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
I koszt tego, aby stworzyć chociaż jakąś darmową gierkę to ok. 30000 zł :P

Zapowiada się ciekawie.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Zawsze możesz kupić CoJ: Więzy Krwi za ok. 80-90 zł i móc wykorzystać moc silnika.

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Albo poczekać aż Techland znowu otworzy program GDH (chyba taki skrót) i będzie udostępniał Chrome.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

ChromeEd 4
#6 2010-01-24, 18:14(Ostatnia zmiana: 2010-01-24, 18:15)
Adanos a jak daleko sięgają możliwości chromed? Możemy w nim tworzyć nowe światy, dodawać własne modele oraz tworzyć przygody na wzór tych z call of juarez? od wyjścia gry czysto teoretycznie zastanawiam się, czy możliwe jest aby np rewolwery zamienić na nowoczesne karabiny szturmowe a realia akcji zmienić na współczesne.
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty871
Propsy1297
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Da się zrobić praktycznie wszystko. Nie wiem jak z assetami jest, ale chyba są dołączone do engine. Więc stworzenie levela, zmiana realiów, na np. stalkerowskie, etc. to żaden problem. Kwestia dopasowania grafiki, bo kolorystyka i shadery z coj raczej nie będą pasować.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Siekacz

Siekacz

Użytkownicy
posty139
Propsy273
  • Użytkownicy
Ktoś ogarniał na jakiej zasadzie ta licencja?
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
pytaj kazza bo on w tym siedzi na poważnie.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

ChromeEd 4
#10 2010-01-24, 21:15(Ostatnia zmiana: 2010-01-25, 11:37)
Cytuj
Możemy w nim tworzyć nowe światy, dodawać własne modele oraz tworzyć przygody na wzór tych z call of juarez?
Jeśli chodzi o nowe światy, to możemy tworzyć światy rozmiarów od (250x100x250)m^3 do (2000x2000x2000 )m^3. Przy tworzeniu nowego świata ustalamy wymiary i jeden z trzech typów świata: Arizona, Meksyk i bodajże Teksas Kalifornia. Modele pewnie tak, w końcu istnieją odpowiednie eksportery/importery do 3dsmaxa, Blendera, Mayi, a także tutoriale. Przygody, oczywiście, że można.

EDYCJA
Pomyliłem się co do wymiarów. Teraz jest dobry rozmiar.

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Przy tworzeniu nowego świata ustalamy wymiary i jeden z trzech typów świata: Arizona, Meksyk i bodajże Teksas Kalifornia

A na co wpływa wybrany typ, na rodzaj shaderów i tekstur? Czy możemy zaimportować osobnie wykreowany świat, np. współczesne miasto?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Typ wybrania jednego ze światów wpływa głównie na rodzaj podłoża i modele tam występujące (do wyboru mamy "pełny" i "pusty" świat, "pełny" - mamy tam różne górki, pagórki, drzewa, "pusty" - po prostu nic, tylko podłoże).

Nie wiem, czy można zaimportować wykreowany świat, nie bawiłem się zbytnio nim. Na razie głównie zbieram informacje.

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty871
Propsy1297
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Takie drobne info. Zanim zaczniecie współpracować z T przemyślcie to kilka razy. Pomijając moim zdaniem jednostronną umowę, to gadałem ze znajomymi z city i ArtifexMundi, a więc z firmami, które z T sporo do czynienia miały. Często jest tak, że do techdema współpraca z T jest naprawdę bez problemowa, ale kłopoty zaczynają się później, kiedy projekt zaczyna wyglądać sensownie, a ktoś z T stwierdzi, że warto wydać go bez pośredników. Wtedy nagle pojawiają się pierdyliony problemów. W końcu producent odsprzedaje prawa T, a firma wykańcza produkcje i włala.

Nie piszę tego, żeby was zniechęcać do T, ale moim zdaniem są lepsze rozwiązania. No chyba, że macie studio z kasą i znajomościami + inwestora to wtedy można odpowiednio skonstruować umowę i rzeczywiście współpraca wygląda inaczej. Konkluzja jest taka, że współpracując z KAŻDĄ dużą firmą trzeba naprawdę uważać.

A jeżeli ktoś jest chętny do dobicia do naprawdę świetnie zapowiadającego się projektu: http://ether-fields.pl/

Kamil w sumie skończył engine pod mmo, jest gotowa dokumentacja (240 stron), pierdylion tooli i coraz lepsza grafika. Aktualnie potrzebuje scenarzystów (ale na poziomie) i grafików. Jakiś sensowny proger też może się przydać.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

sauron
  • Gość
wydaje się że to dowód na to jak kiepskim enginem jest chrome...
http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,8581312,Sniper_2_na_tym_samym_silniku_co_Crysis_2.html
nie wybierali by czegoś masakrycznie droższego, mając pod ręką engine na którym zrobili grę która odniosła jakiś tam sukces czyli można odcinać kolejne kupony...
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!

mgr Fartuess

ChromeEd 4
#15 2010-10-28, 20:40(Ostatnia zmiana: 2010-10-28, 20:40)
jedziesz po engine na którym sami pracujecie? :> No chyba, że wy już wcześniej stwierdziliście to samo co city i też zmieniliście silniczek :) .

A jeśli chodzi o porównywanie, to jakikolwiek engine byś porównał z CryEnginem, to by przegrał jeśli chodzi o zaawansowanie technologiczne (Pomijamy Engine'y pracujące na Dx11/OpenGL4, takie jak UniGine i Bitsquid Engine, bo one nie są licencjonowane :P ). Jedynie Unreal Engine (ze względu na stosunek możliwości do łatwości obsługi)...
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
wydaje się że to dowód na to jak kiepskim enginem jest chrome...
http://polygamia.pl/...o_Crysis_2.html
Nie wydaje mi się, że Chrome 4 jest kiepskim silnikiem, aczkolwiek może być trochę gorszym. Nie oszukujmy się, w biznesie rządzą pieniądze, Crysis ma raczej większą, lepszą markę niż CoJ, a City Interactive słynie z gier, które nie są jakieś wspaniałe, a można na nich zarobić.
Chociaż z drugiej strony możliwe jest to, że po prostu Lua w CryEngine jest łatwiejsza i bardziej wydajniejsza, niż Java w Chromie.

BTW, kazz, zrobiłeś już kopię? :D


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry