Domek 5345 18

O temacie

Autor Klinik

Zaczęty 4.12.2009 roku

Wyświetleń 5345

Odpowiedzi 18

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy

Klinik

Domek
2009-12-04, 19:23(Ostatnia zmiana: 2009-12-04, 19:23)
Witajcie, zrobiłem sobie domek KLIK i nie jestem pewien czy jest on dobry(Widać go na screenie),
-interesuje mnie to jak mogę zrobić wejście do niego
-jest w środku pusty(Jeśli widać to po screenie)
-jak mogę wstawić go do świata gothica, i jaki mam plik otwierać .mds czy .zen

Mogę zamieścić plik z domkiem.
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Usuń ścianę, na której chcesz drzwi, i zrób ją na nowo z 3 prostokątów - 2 po bokach i 1 nad nimi (między nimi "dziura" na drzwi) .
Otwórz go Spacerem (otwórz>mesh), oteksturuj, i zapisz w innym miejscu.
Potem w Spacerze otwórz zen, do którego chcesz dodać domek, i wstaw domek jako VOB i gotowe.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Klinik, po pierwsze połącz wierzchołki.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy

Radek

Domek
#3 2009-12-04, 20:42(Ostatnia zmiana: 2009-12-04, 20:44)
Eto, napisz mu jak się to robi, zaoszczędzisz mu czasu :P
(nawiasem dawno Cię nie spotkałem, i pamiętam o obiecanych cerditsach)

Kliknij, masz wyskalowany ten domek?? Jak nie, to zaimportuj jakiś 3DS z Gothica (np bramę) dla porównania, zaoszczędzisz nerwów.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Domek
#4 2009-12-04, 20:48(Ostatnia zmiana: 2009-12-04, 21:02)
Cytuj
Eto, napisz mu jak się to robi, zaoszczędzisz mu czasu 10.gif
Trzeba wybrać odpowiednie wierzchołki(jeśli np. masz trzy nachodzące na siebie wierzchołki, wybierz TYLKO je), potem W->Merge->bierzesz odpowiednią opcję(at last - do ostatniego wybranego, at center - łączy na środku, itd.).
Cytuj
(nawiasem dawno Cię nie spotkałem, i pamiętam o obiecanych cerditsach)
Prawie zapomniałem :P

EDIT:
Cytuj
-jest w środku pusty(Jeśli widać to po screenie)
Musisz wymodelować wnętrze, ponieważ nawet jeśli zrobisz wejście, to wiedz, że poligony są jednostronne.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Na razie raczej niewiele przypomina to domek. Zanim będziesz starał się wyjść poza program i wrzucić to do gry, upewnij się, że model jest już w miarę porządny. Jak widzę, na razie masz raczej niewielkie umiejętności obsługi programu, a więc najpierw poćwicz w nim samym co najmniej kilka dni, a dopiero potem próbuj cokolwiek eksportować.

Osobiście wydaje mi się, że najlepszym sposobem na zrobienie porządnego domku średniowiecznego/fantasy jest zrobienie go metodą Gutka - i nawet jeśli brzmi to strasznie lub wymagająco dla początkującego, to już spieszę ze sprostowaniem: chodzi mi o metodę, w której budujemy szkielet budowli z prostych brył (podwaliny, zastrzały i inne dziwne wyrazy związane z murem pruskim), a następnie odpowiednie przestrzenie wypełniamy wolnymi polygonami tworzącymi ściany, zostawiając jednocześnie otwory na okna i drzwi. Taki model może okazać się dość ciężki jak na silnik Gothica, w każdym razie wygląda zawsze w miarę dobrze.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy

Klinik

Domek
#6 2009-12-05, 10:02(Ostatnia zmiana: 2009-12-05, 12:35)
#up masz racje, nie mam za dużego doświadczenia, będę jeszcze na pewno ćwiczył, z tutka może skorzystam.
#eto
Wierzchołki są połączone, Remove doubles opcja nie? Zastosuje się do twoich porad ale to później.
#Radek
Nie kliknij, tylko Klinik :P

Jak się uda wszystko to napiszę o zamknięciu tematu, bo może jeszcze pojawią sie jakieś problemy.
PS. Dzięki wam :PP

#EDIT
jak mam zrobić tą ścianę, mógłbym prosić o rozjaśnienie sprawy? Bo ścianę wiem jak usunąć, tylko czym mam budować te figury, vertices'ami ?
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Wierzchołki są połączone, Remove doubles opcja nie? Zastosuje się do twoich porad ale to później.
Remove doubles usuwa tylko idealnie nachodzące na siebie wierzchołki(oraz łącząc je(dopuszczalne jest malutka różnica w położeniu)), a korzystając z opcji Merge możesz sam wybrać, które wierzchołki mają być połączone, i jakie połączenie ma nastąpić. Remove doubles jest przydatne na koniec modelowania(program sam wykrywa nachodzące na siebie wierzchołki i łączy je). Znaczy w twoim przypadku to nie miało znaczenia, bo tak czy tak wynik byłby taki sam, ale już tak na przyszłość piszę.

Cytuj
jak mam zrobić tą ścianę, mógłbym prosić o rozjaśnienie sprawy? Bo ścianę wiem jak usunąć, tylko czym mam budować te figury, vertices'ami ?
Możesz wierzchołkami(vertices), jednak pamiętaj o tajemniczej funkcji ukrytej pod klawiszem "F" w Edit Mode po wybraniu trzech lub czterech wierzchołków(jednak do Gothica(do niego model?) na koniec modelowania wybierz w Edit Mode opcję Select->Quads, a następnie Mesh->Faces->Convert quads to trangles). Dodatkowo pamiętaj, że najlepiej robić łączenia polygonów tam gdzie powinny być, gdyby taki byt miał istnieć w prawdziwym świecie(aczkolwiek Gothic, o ile do niego robisz modele, nie bardzo na to pozwala(spore ograniczenia)).
Najpierw odpowiednio ułóż polygony, dopiero później zabierz się za usunięcie jednego(albo kilku, to zależy od Ciebie) z nich.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Serio ten Blender jest taki dziwny?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Domek
#9 2009-12-05, 17:06(Ostatnia zmiana: 2009-12-05, 23:26)
Cytuj
Serio ten Blender jest taki dziwny?
Część pisałem tylko i wyłącznie jako rady ode mnie, o ile o to Ci chodzi.

EDIT(Ode mnie): Kto edytuje moje posty? Kto dopisuje swoje myśli do moich postów?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

Domek
#10 2009-12-05, 17:18(Ostatnia zmiana: 2009-12-06, 01:25)
Cytat: Spółgłoska\'
Serio ten Blender jest taki dziwny?
Ja na przykład myślę to samo o 3ds Maxie. Kwestia przyzwyczajenia.

Cytat: eto\'
na koniec modelowania wybierz w Edit Mode opcję Select->Quads, a następnie Mesh->Faces->Convert quads to trangles).
Nie łatwiej ctrl+a i ctrl+t?

Edit: Kto połączył mój post z postem eta? //edit: Dzięki Adanos :D
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Mam nadzieję, że teraz jest ok.

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy

Klinik

Domek
#12 2009-12-06, 11:01(Ostatnia zmiana: 2009-12-06, 12:19)
Dzięki, zabieram się do pracy.
#Żadna głupia spółgłoska
Blender jest dziwny dla tych co się nie znają, to zasada chyba dla wszystkiego :huh:
#eto
Oczywiście, że model do gothic'a.
Hmmmm... wyszło mi coś takiego:

Po wyeksportowaniu domku w .3ds plik ma 659 kb, moge go w blenderze normalnie edytować, lecz po włączeniu go w spacerze otwórz - mesh, pojawia mi się Błąd
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Hmmmm... wyszło mi coś takiego:
Musisz wymodelować wnętrze, ponieważ polygony są jednostronne. Wnętrze powinno wyglądać mniej więcej tak:

Te niebieskie kreski wychodzące z każdego polygona to normalsy, które wskazują stronę, w którą obrócony jest dany Face(może być obrócony w jedną stronę - właśnie stąd polygony są jednostronne.

Cytuj
Po wyeksportowaniu domku w .3ds plik ma 659 kb, moge go w blenderze normalnie edytować, lecz po włączeniu go w spacerze otwórz - mesh, pojawia mi się Błąd
O ile dobrze kojarzę musisz mieć model w folderze Meshes. Tylko nie zapomnij nałożyć przynajmniej materiału.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy

Klinik

Domek
#14 2009-12-07, 18:27(Ostatnia zmiana: 2009-12-07, 19:15)
Wyszlo mi takie coś, teraz tylko dach, a wierzcholki dachu mam laczycz ze sciana zewnetrzena, wewnetrzna czy obydwoma?

Dobra mam wszystko zrobione, żeby eksportować biorę teraz export -> Kerrax~(.3DS)?
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Domek
#15 2009-12-07, 18:57(Ostatnia zmiana: 2009-12-07, 19:01)
Cytuj
Wyszlo mi takie coś, teraz tylko dach, a wierzcholki dachu mam laczycz ze sciana zewnetrzena, wewnetrzna czy obydwoma?

To zależy jaki chcesz mieć efekt końcowy, tylko nie łącz z obydwoma, bo wtedy będzie wyglądać bardzo brzydko. Dach połączony z zewnętrzną ścianą sprawi, że będzie wyglądać jak klocek, chyba że nieco go wydłużysz. Tylko pamiętaj, aby nie robić dachu cienkiego jak kartka papieru(to nawet nie byłby dach). Podciągnij trochę podłogę w dół za pomocą "Extrude".

EDIT: Dracon, nawet nie wiedziałem, że takie skróty istnieją :(
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy

Klinik

Domek
#16 2009-12-07, 19:22(Ostatnia zmiana: 2009-12-07, 20:49)
Zrobiłem szybko nową chatkę bo w tamtej mi się całkowicie pomyliły wierzchołki, i tu mam problem, w rozszerzeniu .blend wszystko pięknie, a po exporcie jakieś czarne ściany, zamieszczam linki:
Rozszerzenie .blend
Roszerzenie .3DS
W spacerze
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Zrobiłem szybko nową chatkę bo w tamtej mi się całkowicie pomyliły wierzchołki,
Od tego jest ctrl+z.

Cytuj
mam problem, w rozszerzeniu .blend wszystko pięknie, a po exporcie jakieś czarne ściany,
Klikasz na dane face'y, ctrl+N->Recalculate normals outside. Jeśli to nie pomoże, to wybierasz te "czarne ściany", W->Flip normals do skutku(Też miałem ten problem, lecz Pan Jan przyszedł z pomocą).
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy

Klinik

Domek
#18 2009-12-08, 19:40(Ostatnia zmiana: 2010-01-19, 16:31)
Kurcze, jest!!!!! Szkoda, że nie mogę Ci jakoś podziękować, ale słowo "Dzięki" będzie musiało wystarczyć. Dzięki wielkie:)
Mam ostatnie pytanko, czy da się przestawić aby kamera zawsze nie schodziła do tego samego miejsca(tzn. powiedzmy mam cube i zawsze schodzi do jego srodka, chodzi o to abym mogl wybrac np. aby kamera schodzila do roga cube albo innego miejsca) Po tym pytaniu temat moze zostac zamkniety.
#EDIT
Jest może jakiś trick albo sposób żebym podczas teksturowania, teksturowalo mi w jednym kierunku? W pionie lub poziomie?
#EDIT2
Można zamknąć ten temat.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry