po pierwsze proponuje znaleźć jakąś bibliotekę I/O bo na standardowej daleko nie pojedziesz
proponuje allegro (niech złośliwcy nie piszą o serwisie aukcyjnym! dla nich link
http://allegro.cc )
jest to prosta w obsłudze biblioteka, nie uzależniona od jakichśtam formantów, ma całe spektrum I/O (mysz, klawiaturura, joysick/gamepad, grafika, dźwięk, pliki skompresowane, etc), jej przeznaczeniem jest pisanie gier, działa pod większość popularnych kompilatorów (instalka jest w postaci kodu, oraz pseudo-kodu z skryptem do dopasowania fragmentów kodu do danego środowiska (machina/system/kompilator) tzn nie jest przenośna ale ma wiele implementacji), poza tym ma wiele modułów niestandardowych do rozszerzenia jej funkcjonalności (np. support dla mp3, jpeg2000, gif-ów, obsługi io tekstowego w stylu c++ na fragmencie ekranu, etc), jest też skromna obsługa klasycznego interfejsu (ekran podzielony na przyciski, suwaki, inputboxy etc. oraz obszary do kontrolowania samodzielnie)
WAŻNE: OBSŁUGUJE pseudosterowniki DAJĄCE DOSTĘP m.in. do AKCELERACJI DIRECTX (oczywiście w wersji na windowsa)
PS: piszę to z konta braciszka na tym forum, więc nie zasypujcie go pytaniami o programowaniu bo wam nie odpowie
PS2: najnowszą wersję allegro można znaleźć w serwisie sf.net (alias od sourceforge.net - sf.net łatwiej zapamiętać), jest też wersja dev-pak'owa (dla dev-c++)