3d Studio Max - Nauka obsługi, pierwszy tutorial, pierwsze problemy. 6220 5

O temacie

Autor eto

Zaczęty 30.08.2009 roku

Wyświetleń 6220

Odpowiedzi 5

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Właśnie dzisiaj postanowiłem nauczyć czegokolwiek o 3ds Maxie 8. Postanowiłem na początek zrobić coś prostego, choćby takie coś: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=55601.

Wszystko szło zgodnie z planem, tylko coś mi się stało, i się skopał wynik końcowy. Wyszło mi coś takiego:



A powinno inaczej(w linku powyżej macie prawidłowy render). Co zrobiłem źle, jak to poprawić(tylko napiszcie jak to zrobić krok po kroku - w co kliknąć, jaką opcję wybrać itd.)?

Mam jeszcze pytanie: w jaki sposób przywrócić w okienku Perspective widok z perspektywy? Coś kliknąłem przez przypadek, zmieniłem ustawienie widoku, i nie wiem, jak to przywrócić.

Teraz takie proste pytanie: Jak obracać modelem(żeby można było wybrać oś, wzdłuż której będzie się obracać obiekt)?

Dziękuję za uwagę.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
tego tutka nie idzie spierdzielić, jest dobrze opisany. z tego co widzę nie masz ekstrudowane, a w turbosmooth za mało zaokrągliłeś, mi wyszło coś takiego:


co do widoku to pobaw się w viewport configuration w zakładce layout jak klikniesz prawym to pojawią się opcje wyboru widoku.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: eto link=topic=7079.msg63575#msg63575 date=Aug 30 2009, 11:35 AM\'
Mam jeszcze pytanie: w jaki sposób przywrócić w okienku Perspective widok z perspektywy? Coś kliknąłem przez przypadek, zmieniłem ustawienie widoku, i nie wiem, jak to przywrócić.
Alt+W - maksymalizuje jeden viewport lub powraca do normalnych kilku viewportów.
P - Perspective
U - User
T - Top
L - Left
B - Bottom
F - Front
Niestety w niektórych przypadkach te skróty nie działają lub mają inne działanie.
Cytat: eto link=topic=7079.msg63575#msg63575 date=Aug 30 2009, 11:35 AM\'
Teraz takie proste pytanie: Jak obracać modelem(żeby można było wybrać oś, wzdłuż której będzie się obracać obiekt)?
Alt + wciśnięte kółko - swobodny obrót wokół pivota zaznaczonego obiektu (chyba że coś Ci się spierdzieli, wtedy trzeba grzebać),
Ctrl + Alt + wciśnięte kółko - płynne przybliżanie i oddalanie
Shift + Alt + wciśnięte kółko - obracanie wzdłuż jednej osi (pion lub poziom)
Shift + wciśnięte kółko - przesuwanie widoku wzdłuż jednej osi (pion lub poziom)
Alt + kręcenie kółkiem - przybliżanie/oddalanie małymi "kroczkami"
Ctrl + kręcenie kółkiem - przybliżanie/oddalanie dużymi "kroczkami"
Samo kręcenie kółkiem daje "normalne" "kroczki", przy czym ich wielkość jest zmienna i proponuję przybliżać za pomocą kombinacji Ctrl + Alt + wciśnięte kółko.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Alt+W - maksymalizuje jeden viewport lub powraca do normalnych kilku viewportów.
P - Perspective
U - User
T - Top
L - Left
B - Bottom
F - Front
Niestety w niektórych przypadkach te skróty nie działają lub mają inne działanie.

Alt + wciśnięte kółko - swobodny obrót wokół pivota zaznaczonego obiektu (chyba że coś Ci się spierdzieli, wtedy trzeba grzebać),
Ctrl + Alt + wciśnięte kółko - płynne przybliżanie i oddalanie
Shift + Alt + wciśnięte kółko - obracanie wzdłuż jednej osi (pion lub poziom)
Shift + wciśnięte kółko - przesuwanie widoku wzdłuż jednej osi (pion lub poziom)
Alt + kręcenie kółkiem - przybliżanie/oddalanie małymi "kroczkami"
Ctrl + kręcenie kółkiem - przybliżanie/oddalanie dużymi "kroczkami"
Samo kręcenie kółkiem daje "normalne" "kroczki", przy czym ich wielkość jest zmienna i proponuję przybliżać za pomocą kombinacji Ctrl + Alt + wciśnięte kółko.

Dzięki wielkie, to było mi potrzebne.

Cytuj
tego tutka nie idzie spierdzielić, jest dobrze opisany. z tego co widzę nie masz ekstrudowane, a w turbosmooth za mało zaokrągliłeś,

To chyba wina tego, że używając TurboSmooth#msgote author=Żadna Głupia Spółgłoska link=topic=7079.msg63992#msg63992 date=1251816607]Alt+W - maksymalizuje jeden viewport lub powraca do normalnych kilku viewportów.
P - Perspective
U - User
T - Top
L - Left
B - Bottom
F - Front
Niestety w niektórych przypadkach te skróty nie działają lub mają inne działanie.

Alt + wciśnięte kółko - swobodny obrót wokół pivota zaznaczonego obiektu (chyba że coś Ci się spierdzieli, wtedy trzeba grzebać),
Ctrl + Alt + wciśnięte kółko - płynne przybliżanie i oddalanie
Shift + Alt + wciśnięte kółko - obracanie wzdłuż jednej osi (pion lub poziom)
Shift + wciśnięte kółko - przesuwanie widoku wzdłuż jednej osi (pion lub poziom)
Alt + kręcenie kółkiem - przybliżanie/oddalanie małymi "kroczkami"
Ctrl + kręcenie kółkiem - przybliżanie/oddalanie dużymi "kroczkami"
Samo kręcenie kółkiem daje "normalne" "kroczki", przy czym ich wielkość jest zmienna i proponuję przybliżać za pomocą kombinacji Ctrl + Alt + wciśnięte kółko.[/quote]

Dzięki wielkie, to było mi potrzebne.

Cytuj
tego tutka nie idzie spierdzielić, jest dobrze opisany. z tego co widzę nie masz ekstrudowane, a w turbosmooth za mało zaokrągliłeś,

To chyba wina tego, że używając TurboSmootha, miałem wybrane oczka, przez co się zrobiło takie coś.

Następne(chyba ostatnie) pytanie: Jak zapisać aktualną pozę do wybranej klatki?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Aktualne ustawienie kamery? Mógłbyś w sumie po prostu zrobić kamerę (i chyba tak będzie najlepiej) - Ctrl + C. Jeśli chodzi Ci o ustawienie modelu, to klikasz na ten przycisk z kluczem u dołu.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Dzięki Wam. Można zamknąć.

EDIT: Post 444:D
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry