Problem ze zmiennymi 12705 37

O temacie

Autor Tasilvar

Zaczęty 22.08.2009 roku

Wyświetleń 12705

Odpowiedzi 37

gothI

gothI

Użytkownicy
posty167
  • Użytkownicy

gothI

Problem ze zmiennymi
#20 2009-08-23, 18:25(Ostatnia zmiana: 2009-08-23, 18:30)
Skoro nie wykrywa to znaczy ze go nie ma, tylko ty może popełniłeś błąd w warunkach, pokaż skrypt tutaj albo napisz na gg.


Cytuj
spróbuj dodać var int points_oc dla kirga i doliczyć points_oc np. po wygranej walce na arenie




to z var dodajesz tylko raz i to w story globals, do dialogu pod koniec walki dodaj points_oc=points_oc+1;
 
GG:10938162

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
gothI, wywalenie warunku nadal nie pomogło;/
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
dodaj np. do walki kirga points_oc = pointc_oc + 1 wklej formułę wyswietlania zmiennej, zobaczysz że jest coś nie tak.

var int points_oc jest umieszczone w dialogu diega.
 

gothI

gothI

Użytkownicy
posty167
  • Użytkownicy
Tasilvar

1. Co ile ci sie wywołuje ten skrypt?
2. Czy masz pewnosc ze stoisz dokladnie mniej niz 5 metrów od tego way'a


pawbuj

Pokaż mi twój skrypt, ja nie mam dialogów bo wyaliłem, a działać powinno napewno  bo sam tego używam
 
GG:10938162

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user

Tasilvar

Problem ze zmiennymi
#24 2009-08-23, 18:39(Ostatnia zmiana: 2009-08-23, 18:42)
1# Nie chcęaby ten skrypt się powtarzał
2#
Cytuj
IF     (Npc_GetDistToWP (hero,"GUARD_1") < 500 )
- byłem przy wayu i nic
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Tasilvar, gdzie umieściłeś tego triggera? Czy masz swój świat podzielony na części? Jeśli tak, to musisz w odpowiednim miejscu wpisać triggera w startupie.

gothI

gothI

Użytkownicy
posty167
  • Użytkownicy
Tasilvar to chyba to że w start upie wpisałeś nazwe funkcji a nie trigger scripta;D jak nazywa sie ten trigger w spacerze?
 
GG:10938162

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user

Tasilvar

Problem ze zmiennymi
#27 2009-08-23, 18:41(Ostatnia zmiana: 2009-08-23, 18:42)
Triggera dałem na oryginalnym świecie z gothic.

gothI: trigger script ma tą samą nazwę co funkcja
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
[codebox]//**************************************************               
//                 KIRGOS
// **************************************************               
               
INSTANCE DIA_Gardist_KIRGOS (C_INFO)               
{               
   npc            = Grd_251_Kirgo;
   nr            = 1;
   condition   = DIA_Gardist_KIRGOS_Condition;         
   information   = DIA_Gardist_KIRGOS_Info;         
   important = 1;            
   permanent   = 0;         
   description = "Walczyłem z Kirgo!";            
};                                      
               
FUNC int DIA_Gardist_KIRGOS_Condition()               
{               
   var C_NPC Kirgo;    Kirgo = Hlp_GetNpc(Grd_251_Kirgo);         
               
   if (  (Kirgo_Charged == TRUE) && ( (Kirgo.aivar[AIV_WASDEFEATEDBYSC] == TRUE) || (Kirgo.aivar[AIV_HASDEFEATEDSC] == TRUE) ) )            
   {            
      return 1;         
   };            
};               
               
FUNC void DIA_Gardist_KIRGOS_Info()               
{               
   var C_NPC Kirgo;    Kirgo = Hlp_GetNpc(Grd_251_Kirgo);         
               
               
   if (Kirgo.aivar[AIV_HASDEFEATEDSC] == TRUE)            
   {            
      Npc_SetAttitude    ( self, ATT_FRIENDLY );      
      Npc_SetTempAttitude    ( self, ATT_FRIENDLY );      
      AI_Output (self,other,"ZS_Gom2"); //Daleko ci jeszcze do mnie!         
      PrintScreen   ("Reputacja w Starym Obozie : -2", 27,16,"FONT_OLD_20_WHITE.TGA",3);///Edit by Pawbuj      
      B_ExchangeRoutine (STT_2017_Mach, "g1");         
      Npc_ExchangeRoutine(self,"START");         
               
   }            
   else if (Kirgo.aivar[AIV_WASDEFEATEDBYSC] == TRUE)            
   {            
      Npc_SetAttitude    ( self, ATT_FRIENDLY );      
      Npc_SetTempAttitude    ( self, ATT_FRIENDLY );      
      AI_Output (self,other,"ZS_Gom1"); //Szacunek dla Ciebie wojowniku!   
      points_oc = points_oc + 1
      PrintScreen   ("Reputacja w Starym Obozie : +4", 27,16,"FONT_OLD_20_WHITE.TGA",3);///Edit by Pawbuj      
      B_ExchangeRoutine (STT_2017_Mach, "g1");         
      B_GiveXP (XP_kirgovictory);         
      Npc_ExchangeRoutine(self,"START");         
   };            
};               [/codebox]
 

gothI

gothI

Użytkownicy
posty167
  • Użytkownicy
Hmmm a czy w start up'ie Wld_sendTrigger nie wpowinno być dopiero po "B_InitGuildAttitudes();" ??
 
GG:10938162

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
points_oc = points_oc + 1 daj ;
 

gothI

gothI

Użytkownicy
posty167
  • Użytkownicy
Poza tym ze tak gdzie powinno byś -2 nie dodałeś "points_oc = points_oc -2;" i tym co mówi Tasilvar wszystko powinno być dobzre
 
GG:10938162

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Triggera dałem na oryginalnym świecie z gothic.
Ale konkretniej. Świat z Gothica jest podzielony na części. Między innymi na NO, SO etc. Jeśli dałeś tam gdzie SO, to musisz w startupie wpisać w tym miejscu:
FUNC VOID STARTUP_SUB_OLDCAMP

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
Adanos, Trigger wstawiony był na surface więc jak spomniałeś dałem w Startupie

func VOID STARTUP_SURFACE ()
{
STARTUP_SUB_SURFACE ();

Wld_SendTrigger("SZPIEGI");
};

ale niestety nie pomogło;/
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
gothi, błąd który był wcześniej nie występuje, ale punkty u kirga też nie dolicza jak wyświetla u diega reputację
 

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
Problem rozwiązany :P  wspólnie z Adanosem, naprawdę dzięki mu raz jeszcze:)  doszliśmy co było przyczyną. W spacerze źle był skonfigurowany trigger a jako, że nie chciało mi się stawiać nowego przypisałęm już pod mój działający, na którym opiera sięrównież skrypt regeneracji. Dodatkowo przy zwiedzeniu każdego waypointa przypisywaa była nowa wartość aby nie potarzał się każdorazowo tan sam napis. W sumie skrypt zabardzo się nie zmienił od moich ostatnich prezentacji. Wsadziłem go tylko pomiędzy:
func void tick_tock ()

Cały problem był tylko kwestią złej konfiguracji triggera.

Temat do zamknięcia. ;)
 

gothI

gothI

Użytkownicy
posty167
  • Użytkownicy
gothi, błąd który był wcześniej nie występuje, ale punkty u kirga też nie dolicza jak wyświetla u diega reputację




A co masz u Diega? pokaż ten kawałek.

PS. Jeszcze można nie zamykać, jeszcze tylko ten problem.
 
GG:10938162

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

Problem ze zmiennymi
#37 2009-08-24, 19:50(Ostatnia zmiana: 2009-08-24, 20:46)
u diega mam Points_OC = 0; w pierwszym dialogu(zamieniłem to), nie tym w którym wylicza nam z kim to co nie załatwiliśmy i dalej nie liczy nam po walce z kirgo dodatkowe +4.

ale zrobie jeszcze jedną próbę.


ok działa pewnie dodałem wcześniej niepotrzebnie var int i to zaburzło pracę zmiennej. do zamnknięcia

Ok, zamykam,
Adanos
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry