odtwarzanie animacji trenignu mieczem przez beziego podczas dialogu gothic 1 ) 5804 12

O temacie

Autor pawbuj

Zaczęty 8.08.2009 roku

Wyświetleń 5804

Odpowiedzi 12

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
robię dialog, w którym bezimienny bohater trenuje mieczem i w tym czasie osoba z którą prowadzi dialog opowiada mu jak to zrobić, niestety nie udaje się aby dialog był prowadzony jednocześnie przez npc w trakcie treningu mieczem.

czy ma ktoś jakiś pomysł?

a oto przykładowy szyk skryptów:
FUNC VOID Info_Diego_Brief_Info()
{

AI_Output(hero,self,"Info_Diego_Brief_15_00"); //Mam list do Arcymistrza Magów Ognia.
AI_Output(self,hero,"Info_Diego_Brief_11_01"); //Czyżby...?
AI_PlayAni (hero,"T_1HSFREE");
AI_StopProcessInfos (other);
AI_Output(hero,self,"Info_Diego_Brief_15_02"); //Jakiś mag dał mi go zanim mnie tu wrzucono.
AI_Output(self,hero,"Info_Diego_Brief_11_03"); //Twoje szczęście, że nie mogę się więcej pokazywać u magów. Ktoś inny mógłby ci poderżnąć gardło za taki list.
AI_Output(self,hero,"Info_Diego_Brief_11_04"); //A to dlatego, że magowie hojnie opłacają swoich kurierów, a większość z tutejszych ludzi nic nie posiada.
AI_Output(self,hero,"Info_Diego_Brief_11_05"); //Na twoim miejscu trzymałbym język za zębami aż do chwili, gdy spotkasz któregoś z magów. Chociaż wątpię, żeby ci się udało.
AI_Output(hero,self,"Info_Diego_Brief_15_06"); //Dlaczego?
AI_Output(self,hero,"Info_Diego_Brief_11_07"); //Magowie mieszkają w zamku, w Starym Obozie. Tylko ludzie Gomeza mają tam wstęp.
AI_StopProcessInfos (other);
};
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Chcesz zrobić, aby Bezi trenował, a w tym czasie inny gość rozmawiał?
Spróbuj tak:

FUNC VOID Info_Diego_Brief_Info()
{

AI_Output(hero,self,"Info_Diego_Brief_15_00"); //Mam list do Arcymistrza Magów Ognia.
AI_Output(self,hero,"Info_Diego_Brief_11_01"); //Czyżby...?
AI_StopProcessInfos (other);
AI_PlayAni (hero,"T_1HSFREE");
AI_Output(self,self,"Info_Diego_Brief_15_02"); //Jakiś mag dał mi go zanim mnie tu wrzucono.
AI_Output(self,self,"Info_Diego_Brief_11_03"); //Twoje szczęście, że nie mogę się więcej pokazywać u magów. Ktoś inny mógłby ci poderżnąć gardło za taki list.
AI_Output(self,self,"Info_Diego_Brief_11_04"); //A to dlatego, że magowie hojnie opłacają swoich kurierów, a większość z tutejszych ludzi nic nie posiada.
AI_Output(self,self,"Info_Diego_Brief_11_05"); //Na twoim miejscu trzymałbym język za zębami aż do chwili, gdy spotkasz któregoś z magów. Chociaż wątpię, żeby ci się udało.
AI_Output(self,self,"Info_Diego_Brief_15_06"); //Dlaczego?
AI_Output(self,self,"Info_Diego_Brief_11_07"); //Magowie mieszkają w zamku, w Starym Obozie. Tylko ludzie Gomeza mają tam wstęp.
AI_StopProcessInfos (self);
};

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Adanosie, ta kombinacja nie działa która podałes, za to :

AI_StopProcessInfos (other);
B_FullStop (hero);
AI_StopProcessInfos (self);
AI_PlayAni (hero,"T_1HSFREE");



AI_Output(self,hero,"Info_Diego_Brief_11_03"); //Twoje szczęście, że nie mogę się więcej pokazywać u magów. Ktoś inny mógłby ci poderżnąć gardło za taki list.
:lol2:  

Działa, jedyna kwestia jest taka aby na czas dialogu Diego patrzył na bezia, a nie nadal widzimy z punktu bohatera. może wiesz jak tutaj zaradzić?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Używaj tagów code  :lol2:  

Tam gdzie jest self w dialogu zamień na hero:
AI_Output(hero,hero,"Info_Diego_Brief_11_03"); //Twoje szczęście, że nie mogę się więcej pokazywać u magów. Ktoś inny mógłby ci poderżnąć gardło za taki list.
Zmieni to punkt widzenia. Sprawdzałem przed chwilą. Jeśli nie o to ci chodzi, to możesz jeszcze zmienić, na NULL i pokombinować w ustawieniach, gdzie ma być NULL i czy ma być jedno czy dwa.

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
ale to sprawi, że ten tekst będzie wypowiadany przez gracza
 


sebastiansok

sebastiansok

Użytkownicy
posty93
Propsy1
  • Użytkownicy
ja bym proponował dodać linijkę:
Cytuj
AI_PlayAni(Hero,"T_1hsfree");

Na samym początku dialogu
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
ja bym proponował dodać linijkę:


Na samym początku dialogu
nic to nie da, wtedy będzie machał mieczem aż do zakończenia animacji. problem jest teraz ze zmianą punktu widzenia tj. patrząc oczami diego na bezia

Adanos rozwiń temat z nullem, jeżeli doprowadzi nas do punkt, że kamera skieruje się na bezimiennego oczami diego.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
A gdyby tak dać:
AI_LookAtNpc (self, other);albo:
AI_StandUp (self);?
Popróbuj z funkcjami stąd (sekcja odtwarzanie animacji):
http://themodders.org/index.php?showtopic=6730

Innym pomysłem mogłoby być ustawienie kamery w spacerze, ale nie znam się zbytnio na tym.

EDIT
Jeśli chodzi o NULL, to miałem na myśli to:
AI_Output(NULL,hero,"Info_Diego_Brief_11_03"); //Twoje szczęście, że nie mogę się więcej pokazywać u magów. Ktoś inny mógłby ci poderżnąć gardło za taki list.czyli za self lub hero wpisać NULL.

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
to nie ma sensu. jak null miałby cokolwiek mówić? najwyżej na odwrót.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
ai_lookatnpc już sprawdzałem,powoduje tylko, że diego patzy na ruch bezia, nic poa tym. punkt widzenia się nie zmienmia
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
to nie ma sensu. jak null miałby cokolwiek mówić? najwyżej na odwrót.
Masz rację. Na odwrót to jest tak:

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
to w takim razie pozostaje wstawienie kamery w spacerze i uruchomienie podczas dialogu, chyba to jedyne rozwiązanie, temat można zamknąć

Na razie pozostawię otwarty,
Adanos
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry