Problem z funkcją NPC-a 5219 21

O temacie

Autor jamokiolE

Zaczęty 3.07.2009 roku

Wyświetleń 5219

Odpowiedzi 21

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy

jamokiolE

Problem z funkcją NPC-a
2009-07-03, 11:31(Ostatnia zmiana: 2009-08-31, 13:10)
Otóż chce aby mój npc tak jak straznik starego obozu zatrzymywal mnie i rozpoczol rozmowe tak wyglada jego skrypt ale wyskakuje blad prosze o pomoc oto skrypt:
Cytuj
//========================================
//-----------------> EXIT
//========================================

INSTANCE DIA_Rick_EXIT(C_INFO)
{
   npc         = SLD_9997_Rick;
   nr         = 999;
   condition   = DIA_Rick_EXIT_Condition;
   information   = DIA_Rick_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_Rick_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC INT DIA_Rick_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos   (self);
};

//========================================
//-----------------> HELLO
//========================================

INSTANCE DIA_Sld_9997_Rick(C_INFO)
{
   npc            = SLD_9997_Rick;
   nr            = 2;
   condition      = DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition;
   information      = DIA_SLD_9997_Rick_First_Info;
   permanent      = 0;
   important      = 1;
};

FUNC INT DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition()
{   
   if   (!Npc_KnowsInfo(hero,DIA_SLD_9997_First))
   {
      return 1;
   };
};

FUNC VOID DIA_SLD_9997_Rick_First_Info()
{
   AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_00"); //A ty dokąd się wybierasz?
   AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_01"); //Do Obozu.
   AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_02"); //Chyba nie przyszedłeś tu, żeby sprawiać kłopoty, co?
   AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_00"); //Vatras powiedzial ze moge wejsc.
   AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_01"); //W takim razie mozesz wejsc.
   Info_ClearChoices   (DIA_SLD_9997_Rick_First );

};



HELP  :D

Poprawiłem nazwę tematu i dodałem skrypt w tagi quote,
Adanos
 

Tanner

Tanner

Użytkownicy
posty83
  • Użytkownicy
Jaki ten błąd ci wyskakuje? Pokaż screen albo przepisz to co tam pisze.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Problem z funkcją NPC-a
#2 2009-07-03, 12:51(Ostatnia zmiana: 2009-07-03, 13:27)
Po co napisałeś to:
Cytuj
Info_ClearChoices (DIA_SLD_9997_Rick_First );
?
EDIT: Proszę moderatora o usunięcie poprzedniego postu(tego na górze ^ o, tam!).
EDIT2: Czemu tutaj:
Cytuj
if (!Npc_KnowsInfo(hero,DIA_SLD_9997_First))
Masz wykrzyknik? Usuń go.
EDIT3: Jeszcze jedno. Fragment bądź całość skryptu umieszczaj w tagach [CODE].
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Zrobiłem tak jak kazałeś a błąd nadal wyskakuje w jego tresci pisze :
Ze w missions właśnie w moim npc-u jest takie coś Unknow identyfidet=Dia_SLD_9997_Rick_First

Tera jestem DESPERATEM  :lol2:    :D
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
błąd sam się tłumaczy, odwołujesz się do DIA_SLD_9997_First, a nic takiego nigdzie nie zdefiniowałeś.

Cytat: jamokiolE link=topic=6304.msg55228#msg55228 date=Jul 3 2009, 11:31 AM\'
Poprawiłem nazwę tematu i dodałem skrypt w tagi quote,
Adanos
co za noob, kod w tagach [code] - jest o wiele czytelniej i nie ma problemów z emotami
 

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Jak tak to gdzie ja mam to dodac??
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
zależy od tego, co właściwie zamierzasz zrobić. ja tego nie widzę
 

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Chce aby mój npc mnie zatrzymywal tak jak straznik starego obozu wziolem od niego skrypt pozmienialem i misze to co napisalem wyżej ERROR! :lol2:   i dlatego sie pytam co tam jest nie tak.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Masz złą instancję HELLO.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy

jamokiolE

Problem z funkcją NPC-a
#9 2009-07-04, 09:29(Ostatnia zmiana: 2009-07-04, 09:32)
Poprawiłem to ale błąd nadal się pojawia.

Skrypt teraz
//========================================
//-----------------> First
//========================================

INSTANCE DIA_Sld_9997_Rick(C_INFO)
{
npc = SLD_9997_Rick;
nr = 1;
condition = DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition;
information = DIA_SLD_9997_Rick_First_Info;
permanent = 0;
important = 1;
};

FUNC INT DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo(hero,DIA_SLD_9997_First))

{
return 1;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_9997_Rick_First_Info()
{
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_00"); //A ty dokąd się wybierasz?
AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_01"); //Do Obozu.
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_02"); //Chyba nie przyszedłeś tu, żeby sprawiać kłopoty, co?
AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_00"); //Vatras powiedzial ze moge wejsc.
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_01"); //W takim razie mozesz wejsc.

};
//========================================
//-----------------> WEJSCIE
//========================================

INSTANCE DIA_Rick_WEJSCIE (C_INFO)
{
   npc = SLD_9997_Rick;
   nr = 2;
   condition = DIA_Rick_WEJSCIE_Condition;
   information = DIA_Rick_WEJSCIE_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Moge wejsc";
};

FUNC INT DIA_Rick_WEJSCIE_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Rick_HELLO))
  {
return TRUE;
  };
};


func VOID DIA_Rick_WEJSCIE_Info()
{
AI_Output (other, self ,"Rick_WEJSCIE_15_01"); //Moge wejsc do srodka?
AI_Output (self, other ,"Rick_WEJSCIE_03_02"); //Jasne wlaz ale nie sprawiaj zadnych klopotow.
AI_Output (other, self ,"Rick_WEJSCIE_15_03"); //Nie mam zamiaru.

AI_StopProcessInfos (self);
};

A błąd nadal wyskakuje TREŚĆ BŁĘDU:(Tutaj jest pokazana ścieżka przez katalog aż do mojego NPC.) Unknow identyfidet    DIA_SLD_9997_Rick
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Instancja FIRST.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Tym razem skrypt wygląda tak
//========================================
//-----------------> First
//========================================

INSTANCE DIA_Rick_First(C_INFO)
{
npc = SLD_9997_Rick;
nr = 1;
condition = DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition;
information = DIA_SLD_9997_Rick_First_Info;
permanent = 0;
important = 1;
};

FUNC INT DIA_Rick_First_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo(hero,DIA_SLD_9997_Rick_First))

{
return 1;
};
};
FUNC VOID DIA_Rick_First_Info()
{
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_00"); //A ty dokąd się wybierasz?
AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_01"); //Do Obozu.
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_02"); //Chyba nie przyszedłeś tu, żeby sprawiać kłopoty, co?
AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_00"); //Vatras powiedzial ze moge wejsc.
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_01"); //W takim razie mozesz wejsc.

};
A bład wyskakuje taki:Unknow identyfidet:DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Problem z funkcją NPC-a
#12 2009-07-04, 10:22(Ostatnia zmiana: 2009-07-04, 10:27)
Zamiast tego:
FUNC INT DIA_Rick_First_Condition()Wpisz to:
DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition;
W info masz ten sam błąd.

Poza tym dział Tutoriale się kłania.

EDIT: Pisząc:
Cytuj
Instancja FIRST.
Miałem na myśli to, że masz tam błąd, a nie, żebyś wpisał w instancji FIRST, no.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Po wklejeniu tego pisze za to nowy error a konkretnie Syntax Error :DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition;
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Problem z funkcją NPC-a
#14 2009-07-04, 11:17(Ostatnia zmiana: 2009-07-04, 11:39)
Poprawiłeś instancję?
EDIT: I mam nadzieję, że FUNC INT zostawiłeś, bo za dużo tekstu mi się w tag złapało...
EDIT2: Kurde, znowu mi kolejnego posta pieprznęło moje bajeranckie łącze. Kolejny raz proszę moderatora o usunięcie posta, ale teraz tego na dole.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy

jamokiolE

Problem z funkcją NPC-a
#15 2009-07-04, 11:42(Ostatnia zmiana: 2009-07-04, 11:51)
Niby już dobrze ale ale pisze Expanded(czy jakoś tak) "{" w lini 38 a ja w tym sensu ne widze bo paczcie co jest ta linia.
//========================================
//-----------------> EXIT
//========================================

INSTANCE DIA_Rick_EXIT(C_INFO)
{
   npc         = SLD_9997_Rick;
   nr         = 999;
   condition   = DIA_Rick_EXIT_Condition;
   information   = DIA_Rick_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_Rick_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC INT DIA_Rick_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos   (self);
};

//========================================
//-----------------> First
//========================================

INSTANCE DIA_Rick_First(C_INFO)
{
   npc            = SLD_9997_Rick;
   nr            = 1;
   condition      = DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition;
   information      = DIA_SLD_9997_Rick_First_Info;
   permanent      = 0;
   important      = 1;
};
FUNC INT DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition();
{   
   if   (Npc_KnowsInfo(hero,DIA_SLD_9997_Rick_First))  //Wenn der SC nicht durchs Hintertor rein ist.

   {
      return 1;
   };
};
FUNC VOID DIA_Rick_First_Info()
{
   AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_00"); //A ty dokąd się wybierasz?
   AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_01"); //Do Obozu.
   AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_02"); //Chyba nie przyszedłeś tu, żeby sprawiać kłopoty, co?
   AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_00"); //Vatras powiedzial ze moge wejsc.
   AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_01"); //W takim razie mozesz wejsc.

};
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Z tej linii usuń średnik.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Usunołem i teraz błąd wyskakuje w tym FUNC VOID DIA_Rick_First_Info()

ej nie może ktos tego całego sprawdzic i powiedziec gdzie sa wszystkie błędy?

//========================================
//-----------------> First
//========================================

INSTANCE DIA_Rick_First(C_INFO)
{
   npc            = SLD_9997_Rick;
   nr            = 1;
   condition      = DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition;
   information      = DIA_SLD_9997_Rick_First_Info;
   permanent      = 0;
   important      = 1;
};
FUNC INT DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition()
{   
   if   (Npc_KnowsInfo(hero,DIA_SLD_9997_Rick_First))  //Wenn der SC nicht durchs Hintertor rein ist.

   {
      return 1;
   };
};
FUNC VOID DIA_Rick_First_Info()
{
   AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_00"); //A ty dokąd się wybierasz?
   AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_01"); //Do Obozu.
   AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_02"); //Chyba nie przyszedłeś tu, żeby sprawiać kłopoty, co?
   AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_00"); //Vatras powiedzial ze moge wejsc.
   AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_01"); //W takim razie mozesz wejsc.

};
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Problem z funkcją NPC-a
#18 2009-07-04, 12:04(Ostatnia zmiana: 2009-07-04, 12:12)
Pisałem że w info też masz błąd.
Ma być tak:
return 1;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_9997_Rick_First_Info()
{
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_00"); //A ty dokąd się wybierasz?
AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_01"); //Do Obozu.
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_02"); //Chyba nie przyszedłeś tu, żeby sprawiać kłopoty, co?
AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_00"); //Vatras powiedzial ze moge wejsc.
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_01"); //W takim razie mozesz wejsc.

};

EDIT: PISZ W TAGACH CODE!
Chyba, że chcesz warna...
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Teray pisze    unknow identyfier DIA_SLD_9997_Rick_First
a to skrypt teraz

//========================================
//-----------------> First
//========================================

INSTANCE DIA_Rick_First(C_INFO)
{
   npc            = SLD_9997_Rick;
   nr            = 1;
   condition      = DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition;
   information      = DIA_SLD_9997_Rick_First_Info;
   permanent      = 0;
   important      = 1;
};
FUNC INT DIA_SLD_9997_Rick_First_Condition()
{   
   if   (Npc_KnowsInfo(hero,DIA_SLD_9997_Rick_First))  //Wenn der SC nicht durchs Hintertor rein ist.

   {
return 1;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_9997_Rick_First_Info()
{
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_00"); //A ty dokąd się wybierasz?
AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_01"); //Do Obozu.
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_02"); //Chyba nie przyszedłeś tu, żeby sprawiać kłopoty, co?
AI_Output (other, self,"DIA_SLD_9997_Rick_First_15_00"); //Vatras powiedzial ze moge wejsc.
AI_Output (self, other,"DIA_SLD_9997_Rick_First_06_01"); //W takim razie mozesz wejsc.

};
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry