wtedy będziemy mogli porozmawiać, czy tekstura jest ważniejsza lub trudniejsza do wykonania od samej bryły.
Owszem jest. Nie ma zbytniego problemu w przykładowo wymodelowaniu efektywnego miecza lowpoly zarówno takiego "realistycznego" jak i fantasty - większość pracy przy takim projekcie to tekstura to samo się tyczy:
Prosty domek w formie bryły - wszystkie detale, wykończenie = textura
Oręż, narzędzia = textura
Większość drobnych przedmiotów = tekstura
Organika lp (to szczególnie) = TEXTURA
Nie pierdol mi o doświadczeniu bo sam ledwo co nałożyłeś kilka desek na barkę i już zaczynasz coś sobie wyobrażać

.
Ale problem w obliczu słabego kompa
Już nie pierdol bo ja na starym kompie tworzyłem najbardziej rozrzutne rzeczy w 2048 i po kilkaset warstw. Było do dupy jednak nikt nikomu nie zabrania pracowania na mniejszych rozmiarach oraz dbanie o jak najmniejszą liczbę warstw łącząc co jakiś czas obrazek w całość. Przy mało zaawansowanych plikach idzie zachować płynność pracy nawet w cs3 - wiem coś o tym bo przepracowałem tak kilka lat na sprzęcie takim jak Twój.