Żadnych vobów i waypointów 4769 16

O temacie

Autor Sergio

Zaczęty 6.06.2009 roku

Wyświetleń 4769

Odpowiedzi 16

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
Problem polega na tym że próbowałem bardzo wieloma sposobami i mimo wszystko w świecie nie pokazują się wstawione przeze mnie waypointy, freepointy czy vob'y.
Zakładałem już 2 tematy ale w pierwszym pomoce nie pomogły a w drugim nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (bardzo proszę o skasowanie oby dwóch).

Dlatego prosiłbym bardzo o szczegółową "instrukcję" co zrobić by moje voby i waypointy były w grze. Najlepiej od początku, przez zapis i robienie paczki do samego uruchamiania.
Naprawdę prosiłbym o dużo szczegółów ponieważ przypuszczam że cały czas nie robię tylko jednej, drobnej rzeczy.

Opiszę także dokładnie mój ostatni sposób na pokazywanie się tego wszystkiego.

1.Zmieniam nazwę świata z SURFACE na SURFACE2
2.Włączam spacera
3.Otwieram SURFACE2
4.Wprowadzam zmiany (dodaję ławkę niedaleko startu, jakąś beczkę i waypointa PROBA)
5.Kompiluje świat (outdoor, editormode)
6.Kompiluję światło (jakość wysoka, cały teren)
7.Zapisuję świat jako mesh (bo jako zen się nie da), potem zmieniam nazwę z SURFACE2 na SURFACE.
8.Pakuję, wypełniam główne okienka do góry i to po prawej na dole (daje do niego gothic.dat, SURFACE.3ds, world.zen i defaultmod.ini).
9.Po zrobieniu paczki włączam moda przez gothic starter z opcjami window mode, repearse scriptfiles i VDFS-physical first.


Niestety po tym wszystkim i tak nic nie działa, próbowałem też nie dodając przy kompilacji świata opcji editormode (zapisywałem wtedy jako zen i robiłem tak samo jak dalej).

Bardzo proszę o wskazanie mi moich błędów lub napisanie szczegółowo co i jak trzeba robić
(zaznaczam też że robienie według tutoriali nic mi nie dało i obawiam się że to coś z tą paczką mogę robić nie tak- proszę więc zwrócić na to szczególną uwagę).
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

Żadnych vobów i waypointów
#1 2009-06-06, 08:08(Ostatnia zmiana: 2009-06-06, 08:16)
surface.3ds jest częścią świata, więc po skończonej edycji trzeba połączyć go za pomocą funkcji macro.

Cytuj
2.Włączam spacera
3.Otwieram SURFACE2
4.Wprowadzam zmiany (dodaję ławkę niedaleko startu, jakąś beczkę i waypointa PROBA)
5.Kompiluje świat (outdoor, editormode)
6.Kompiluję światło (jakość wysoka, cały teren)

nie rozumiem tej kolejności, jak wczytujesz mesha to musisz na początku skompilować świat na indoor lub outdoor + kompilacja światła, jak zaznaczysz opcję editormode to nie wstawisz vobów itp. ale za to będziesz mógł świat przeteksturować.

Cytuj
7.Zapisuję świat jako mesh (bo jako zen się nie da), potem zmieniam nazwę z SURFACE2 na SURFACE.
jak nie zaznaczysz opcji editormode to będziesz mógł zapisać jako zen. Przy dużych zenach radzę zapisywać pod inną nazwą niż oryginalny zen ponieważ spacer potrafi się zawiesić przy zapisywaniu.

Cytuj
8.Pakuję, wypełniam główne okienka do góry i to po prawej na dole (daje do niego gothic.dat, SURFACE.3ds, world.zen i defaultmod.ini).
Jak nie zmieniałeś nic w skryptach, to nie potrzeba tam gothic.dat, surface.3ds też, tylko twój przerobiony zen.

plik nazwa_twojego_moda.ini nie może być wrzucana do paczki powinna być wklejona do katalogu system.
W tym pliku wpisujesz nazwę twojej paczki z modem oraz nazwę twojego zena.

Cytuj
9.Po zrobieniu paczki włączam moda przez gothic starter z opcjami window mode, repearse scriptfiles i VDFS-physical first.
włącz zwykłego gothic startera, tego co ma tylko opcję Play the Game

Tutoriale na budowę paczki i napisanie pliku *.ini powinny być na forumi, to byłoby na tyle, chyba pomogłem.
 

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW
Cytat: wietrzyk link=topic=6006.msg52409#msg52409 date=Jun 6 2009, 08:08 AM\'
nie rozumiem tej kolejności, jak wczytujesz mesha to musisz na początku skompilować świat na indoor lub outdoor + kompilacja światła, jak zaznaczysz opcję editormode to nie wstawisz vobów itp. ale za to będziesz mógł świat przeteksturować.

on wczytuje zena nie mesha z tego co rozumiem
 

PexPawlo

PexPawlo

Użytkownicy
posty81
Propsy16
  • Użytkownicy
Masz zainstalowane Gothic I Mod Development Kit ?

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW

kazzam

Żadnych vobów i waypointów
#4 2009-06-06, 11:48(Ostatnia zmiana: 2009-06-06, 11:48)
Cytat: PexPawlo link=topic=6006.msg52420#msg52420 date=1244281696t Kit ?[/quote


na to nawet ja moge odpowiedzie3c.ma na 100% wkoncu robi aktualnie modyfikacje do gothica.musi mieć gmdk
 

PexPawlo

PexPawlo

Użytkownicy
posty81
Propsy16
  • Użytkownicy

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Żadnych vobów i waypointów
#6 2009-06-06, 14:22(Ostatnia zmiana: 2009-06-06, 17:09)
Dzięki za pomoc, postaram się wykorzystać dobrze wasze porady, wieczorem dam znać jak poszło.

I tak przy okazji to może pomożecie mi jeszcze w paru sprawach  ;p

-potrzebuję zrobić by dwuręczny topór trzymał ktoś w jednej ręce, myślałem żeby zrobić miecz jednoręczny o wyglądzie topora ale nie jestem pewien czy będzie działać, jak myślicie?

-potrzebuje nowej bryły, coś w stylu cegły, później mógłbym z nich układać wiele rzeczy  :) ,
nie wiecie może jak to zrobić (jak zrobić cegłę a nie jak z niej coś układać)?

-muszę wypełnić odpowiednio plik ini. ale na forum nie ma do tego tutoriala, jak wiecie jak to zrobić to napiszcie

-chciałbym połączyć światy funkcją macros, jednak w tutorialach jest jedynie jak zrobić to w przypadku gothic 2, wiecie może jak zrobić to w G1?
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Cytuj
on wczytuje zena nie mesha z tego co rozumiem
To na pewno był mesh ponieważ nie ma skompilowanego zena surface

możesz zamienić model 3d miecza na topór bez problemu, jednak lepszym sposobem jest zmiana linijki w skrypcie z zweihände na einhände czy coś takiego na pewno skumasz, w końcu to są najprostsze skrypty.

Podaj wymiary swojej cegiełki to ją zrobię, jest to kilka sekund pracy. ma być oteksturowana? jeśli tak to jaką teksturą?
 

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Żadnych vobów i waypointów
#8 2009-06-06, 17:11(Ostatnia zmiana: 2009-06-06, 17:34)
Cegiełka, no nie wiem jakie, najlepiej prostokąt, wysokość jak 1/3 hero, szerokość 2 razy większa,
a teksturka, coś w stylu cegły, najlepiej szara ale brązowa też się nada

A co do wczytywania to mam zena i wczytuję zena, na pewno.
To coś złego?
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
hmm... wtedy to musi być zen nie skompilowany, czyli w nim wstawiasz voby i itp. a model surface.3ds możesz dowolnie modyfikować nie tracąc wcześniej wrzuconych vobów.

cegiełka wymiary: x=200cm y=60cm z=100cm
tekstura wymiary 1024x1024
http://www.sendspace.pl/file/1ejpyrxZ/
 

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Żadnych vobów i waypointów
#10 2009-06-07, 07:09(Ostatnia zmiana: 2009-06-07, 07:10)
hmm... wtedy to musi być zen nie skompilowany, czyli w nim wstawiasz voby i itp. a model surface.3ds możesz dowolnie modyfikować nie tracąc wcześniej wrzuconych vobów.

cegiełka wymiary: x=200cm y=60cm z=100cm
tekstura wymiary 1024x1024
http://www.sendspace.pl/file/1ejpyrxZ/

Wielkie dzięki za tą cegiełkę. Mam tylko jedną prośbę, czy mógłbyś mi jeszcze zrobić połączenie 9 takich?  ;p   Chciałbym zbudować z nich także mur a to zajęło by mi trochę czasu gdybym układał pojedynczo.



I teraz prośba do wszystkich. Nie rozumiem zbyt wiele z tych rozrzuconych po temacie wskazówkach, próbowałem już z tym i doszedłem jedynie do tego że gdy świat w pliku ini zmieniłem na Surface otrzymałem wstawione tam voby (waypointów już nie).
Tak więc czy możecie mnie potraktować jak ciężko kapującego ciemniaka który ma pięć lat i dopiero zaczyna modować gothica i opisać mi krok po kroku, ze wszelkimi szczegółami (obrazki nie będą potrzebne) jak wy to robicie w Gothicu 1 że wam się voby i waypointy pokazują.
(wszelkie szczegóły to np. jaki świat otwieracie, co z nim potem robicie, czy zmieniacie nazwy, robicie wszystko w meshu czy w zen, jak robicie paczkę z modem, plik ini. itd.)

Wiem że to sporo pisania ale naprawdę chyba inaczej nic nie uda mi się zrobić, odwdzięczę się jak tylko będę miał okazję.
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW
dołanczam się do prosby bo ja także tego niełapie,chociaż robie zmiany nigdy vobów nie ma potem w grze ;/
 

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
No proszę, napiszcie coś! Mam już super projekt modyfikacji i brakuje mi tylko (a może aż) tego. Naprawdę próbowałem już na wiele sposobów ale mi nie wychodzi.
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
1.Zmieniam nazwę świata z SURFACE na SURFACE2
2.Włączam spacera
3.Otwieram SURFACE2
4.Wprowadzam zmiany (dodaję ławkę niedaleko startu, jakąś beczkę i waypointa PROBA)
5.Kompiluje świat (outdoor, editormode)
6.Kompiluję światło (jakość wysoka, cały teren)
7.Zapisuję świat jako mesh (bo jako zen się nie da), potem zmieniam nazwę z SURFACE2 na SURFACE.
8.Pakuję, wypełniam główne okienka do góry i to po prawej na dole (daje do niego gothic.dat, SURFACE.3ds, world.zen i defaultmod.ini).
9.Po zrobieniu paczki włączam moda przez gothic starter z opcjami window mode, repearse scriptfiles i VDFS-physical first.

To może zrób tak jak ja:
1.Edytuj World.zen w folderze worlds\_work.
2.Zapisz zena po edycji.
3.Skompiluj świat(outdoor jeśli świat jest otwarty, indoor jeśli kopalnia czy coś takiego) i światło(high).
4.Zapisz mesha.
5.Zena wpakuj do Worlds a mesha do Meshes.
6.Zrób paczkę.
7.Napisz prawidłowy plik *.ini.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW
To może zrób tak jak ja:
1.Edytuj World.zen w folderze worlds\_work.
2.Zapisz zena po edycji.
3.Skompiluj świat(outdoor jeśli świat jest otwarty, indoor jeśli kopalnia czy coś takiego) i światło(high).
4.Zapisz mesha.
5.Zena wpakuj do Worlds a mesha do Meshes.
6.Zrób paczkę.
7.Napisz prawidłowy plik *.ini.


a jak chce zrobić jakaś zmiane w g2nk.np koło wieży xardasa to mam edytować

NEWWORLD_PART_XARDAS_01.zen

czy


NewWorld.zen
???

i czy moge to zapisać jakos bez robenia paczki z modem.
a i czy wtedy waypointy sie usuną bo niechce by nic znikneło
 

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Żadnych vobów i waypointów
#15 2009-06-08, 18:06(Ostatnia zmiana: 2009-06-08, 18:09)
1.Edytuj World.zen w folderze worlds\_work.

Jest tylko problem że nie mam world.zen   :lol2:


Cytat: kazzam link=topic=6006.msg52550#msg52544 date=Jun 8 2009, 05:42 PM\'
a jak chce zrobić jakaś zmiane w g2nk.np koło wieży xardasa to mam edytować

NEWWORLD_PART_XARDAS_01.zen

czy


NewWorld.zen
???

i czy moge to zapisać jakos bez robenia paczki z modem.
a i czy wtedy waypointy sie usuną bo niechce by nic znikneło


Co do edytowania świata to jak ma być blisko wieży Xardasa to możesz otworzyć  NEWWORLD_PART_XARDAS_01.zen.

A co do paczki z modem to lepiej zrób, to zajmuje bardzo mało czasu i nie ma po co kombinować.
Jeżeli chodzi o waypointy to niestety sam nie wiem.
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Żadnych vobów i waypointów
#16 2009-06-10, 15:21(Ostatnia zmiana: 2009-06-12, 10:38)
Dzięki eto za porady, wszystkie voby pięknie działają, tylko jeszcze waypointy się nie pokazują, masz na to jakiś pomysł?


Już nieważne, problem rozwiązany, dzięki waszej pomocy wszystko działa, dziękuję i pozdrawiam. Można zamknąć temat
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry