heh, nie jestem najlepszy w niemieckim ale spróbowałem przetłumaczyć tego tutka:
1. Co przynosi nam nieoteksturowany świat? Nic. Dla wszystkich którzy jeszcze nie wiedzą jest to bardzo pomocny Tutorial o teksturowaniu. Otwieramy w tym przypadku "tutorialowy domek". Jak nie macie, to możecie zbudować własny (zobaczcie Tutorial Haus)
2. Otwieramy edytor materiałów za pomocą "M" lub Rendering -> Material Editor
3. Wchodzimy w Get Material i wybieramy "Multi/Sub-Object", dostajemy listę slotów dla każdego materiału z włanym (ID), Wybieramy wszystkie wielokąty modelu i dajemy materiałowi ID 1. Ten rozkaz wybiera mianowicie wszystkie wielokąty z ID X. Ten krok jest dowolny! Mimo to radziłbym go użyć wszędzie gdzie model ma dużo wielokątów.
4. Teraz mamy podstawy aby wstawiać do wolnych slotów nasze tekstury. Zrobimy ścianę zewnętrzną. Klikamy przycisk przy ID 2 "Sub-Material".
5. Pojawia się nowe okno. Wybieramy tutaj bitmapę i szukamy naszą teksturkę "NW_City_Hafen_Holzwand_01.Tga" Przyporządkowaliśmy ID 2 tej teksturze.
6. Wybieramy teraz prawą ścianę zewnątrz. Ona składa się z 3 wielokątów. Można klikać także każdy wielokąt pojedynczy ale kiedy stoją obok siebie można wybierać bezpośrednio wszystkie. W listwie z prawej strony pod "Surface Properties" przyporządkowujemy wybranym wielokątom ID 2.
7. Czasami tekstura jest odrazu ustawiona tak jak powinna być,. To zależy od Map-wpółrzędnych??, które posiada każdy pojedyńczy wielokąt. Mimo tego musimy zmienić tu teksturę, dlatego idziemy po nią do "Modifier-Liste" i wybieramy opcję "UVW-Map".
8. Możemy teraz sami ustawić współrzędne UVW-Map-Modifier. Stoją tutaj różne drogi do dyspozycji. (tutaj fragmentu nie mogę skumać) W boxie zmieniamy wysokość, szerokość i długość. Tu potrzebuję zmienić tylko długość i ma się już piękną ścianę. Po każdej pracy z teksturą idziemy do małego okna i klikamy PPM
9.Co robimy kiedy tekstura leży krzywo? Tu nie pomaga długość, szerokość i wyskość. Bez paniki, wybieramy wielokąt i otwieramy znowu UVW-Map-Modifier, teraz kiedy klikamy PPM na wielokąt i wybieramy Gizmo możemy obracać teksturę.
10.Wielokąty zabarwione na czerwono można kręcić bardzo łatwo. Ważne nie kręcimy tutaj wielokątem tylko teksturą!
11.Ustawiamy teraz teksturkę właściwie.
12.To są podstawy teksturowania, musimy jeszcze oteksturować resztę, ale myślę, żę już bez pomocy. Efekt końcowy można zobaczyć na ostatnim obrazku.
Pytania kierować na forum
Miłej zabawy!
no i to by było na tyle. Jakieś uwagi, propozycje to pisać:P