Ano wiele osób pyta się o to więc krótki tutek nie zaszkodzi.
1. Odpalamy Spacera (w notatniku jest trochę trudniej ).
2. Wczytujemy dany mesh (File/Open Mesh).
3. Po wczytaniu kompilujemy mesha z zaznaczoną opcją edit mode (World/Compile World) i w zależności od tego jaki to rodzaj lokacji zaznaczamy:
- outdoor (zewnętrze lokacje - exteriory - z barierą, niebem i ptaszkami, np. surface.);
- indoor (wewnętrzne lokacje, tzw. interiory, np. kopalnie);
4. Kompilujemy światła, żeby było widać coś więcej niż tylko kursor (World/Compile Light, zaznaczamy w okienku lightmaps high i wciskamy compile).
5. Teraz nasz świat jest już gotowy do teksturowania:
a) wciskamy F3, bo dzięki temu będziemy mogli bez problemów zaznaczyć nawet najmniejszy polygon;
lewym myszy klikamy na dany obszar. Zaznaczony Polygon podświetli nam się na czerwono (możemy trzymając lewy przycisk myszy od razu zaznaczyć wiele polygonów...);
c) teraz z okna materials wybieramy interesującą nas teksturę*. Zaznaczamy ją i klikamy w głównym oknie spacera prawym myszy. Pojawi się nam menu, wybieramy apply and deselect;
d) włala właśnie nałożyliśmy teksturę **. Jak widać teksturowanie w Spacerze jest łatwe i przyjemne.
O dodawaniu nowych materiałów napiszę innym razem, ale zdaje się, ze Orc już coś o tym pisał.
Powodzenia
* - jeżeli nie ma tam danej tekstury używanej w Gothicu to przed otwarciem waszego świata (3ds) otwieramy inne 3ds, w których te tekstury są używane, np. surface, orktemple, etc. Teraz w oknie materials mamy wszystkie tekstury używane do teksturowania tych światów. Jeżeli są tam te, które nas interesują to teraz nadszedł idealny moment na otwarcie naszego świata (patrz pkty 1-4).
** - prawie zawsze nałożona tekstura nie przylega do polygona tak jak byśmy chcieli. A więc tekstury ustawia się identycznie jak ustawia się obiekty w Spacerze. Jeszcze raz zaznaczamy te polygony, na których chcemy poprawić tekstury i trzymając spacje obracamy je dowolnie klawiszami:
a - góra;
y - dół;
Insert, Home, Del, End, page Up i Down;