Teksturowanie 9611 4

O temacie

Autor

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 9611

Odpowiedzi 4

Kazzmir
  • Gość

Kazzmir
Gość

Teksturowanie
2008-01-20, 21:14(Ostatnia zmiana: 2009-07-31, 21:04)
Ano wiele osób pyta się o to więc krótki tutek nie zaszkodzi.

1. Odpalamy Spacera (w notatniku jest trochę trudniej ).
2. Wczytujemy dany mesh (File/Open Mesh).
3. Po wczytaniu kompilujemy mesha z zaznaczoną opcją edit mode (World/Compile World) i w zależności od tego jaki to rodzaj lokacji zaznaczamy:
- outdoor (zewnętrze lokacje - exteriory - z barierą, niebem i ptaszkami, np. surface.);
- indoor (wewnętrzne lokacje, tzw. interiory, np. kopalnie);
4. Kompilujemy światła, żeby było widać coś więcej niż tylko kursor  (World/Compile Light, zaznaczamy w okienku lightmaps high i wciskamy compile).
5. Teraz nasz świat jest już gotowy do teksturowania:
a) wciskamy F3, bo dzięki temu będziemy mogli bez problemów zaznaczyć nawet najmniejszy polygon;
 lewym myszy klikamy na dany obszar. Zaznaczony Polygon podświetli nam się na czerwono (możemy trzymając lewy przycisk myszy od razu zaznaczyć wiele polygonów...);
c) teraz z okna materials wybieramy interesującą nas teksturę*. Zaznaczamy ją i klikamy w głównym oknie spacera prawym myszy. Pojawi się nam menu, wybieramy apply and deselect;
d) włala właśnie nałożyliśmy teksturę **. Jak widać teksturowanie w Spacerze jest łatwe i przyjemne.



O dodawaniu nowych materiałów napiszę innym razem, ale zdaje się, ze Orc już coś o tym pisał.

Powodzenia

* - jeżeli nie ma tam danej tekstury używanej w Gothicu to przed otwarciem waszego świata (3ds) otwieramy inne 3ds, w których te tekstury są używane, np. surface, orktemple, etc. Teraz w oknie materials mamy wszystkie tekstury używane do teksturowania tych światów. Jeżeli są tam te, które nas interesują to teraz nadszedł idealny moment na otwarcie naszego świata (patrz pkty 1-4).
** - prawie zawsze nałożona tekstura nie przylega do polygona tak jak byśmy chcieli. A więc tekstury ustawia się identycznie jak ustawia się obiekty w Spacerze. Jeszcze raz zaznaczamy te polygony, na których chcemy poprawić tekstury i trzymając spacje obracamy je dowolnie klawiszami:
a - góra;
y - dół;
Insert, Home, Del, End, page Up i Down;
 

Rohan

Rohan

Użytkownicy
posty38
Propsy1
  • Użytkownicy

Rohan

Teksturowanie
#1 2008-12-08, 19:05(Ostatnia zmiana: 2010-02-04, 10:29)
Opiszę tutaj, jak teksturować nowe światy w spacerze.

I. W programie graficznym najpierw nakładamy obojętnie byle jaką teksturę, bo jak nie nałożymy to podczas wczytywania wyświetli się błąd.
II. Otwieramy Spacer z X:/Program Files/Jowood/GothicII/System/ gdzie "X:" to litera napędu.
III. Wybieramy "File" i open mesh.
IV. Potem "world" i "Compile World" i "Compile Light" i wybieramy "Hight"
V. Wciskamy "F3" i pojawia nam się krzyżyk i nim możemy zaznaczyć nawet najmniejsze poly.
VI. z Bocznego menu wybieramy odpowiadającą nam teksturę.
VII. Jak już zaznaczymy obszar to klikamy PPM i wybieramy "Apply and Deselect"

To już tyle. Jeśli coś nie działa to piszcie w tym wątku.

Tutorial by Rohan

Z World of Modding
 

drewko

drewko

Użytkownicy
posty18
Propsy2
  • Użytkownicy
 
Gothic The Dark Dragon Prolog - 5%


Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W pierwszym tutku brakuje jeszcze skalowania tekstury poprzez wciskanie przycisków na klawiaturze numerycznej:
*** Jezeli tekstura jest zle zeskalowana możemy to zmienić poprzez wciśnięcie odpowiednio przycisków klawiatury numerycznej :
4 i 6 skalujemy na boki,
2 i 8 skalujemy w dół i w górę
1 i 9 skalujemy całą teksturę
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

Bloody Skull

Bloody Skull

Użytkownicy
posty139
Propsy5
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
W pierwszym tutku brakuje jeszcze skalowania tekstury poprzez wciskanie przycisków na klawiaturze numerycznej:
*** Jezeli tekstura jest zle zeskalowana możemy to zmienić poprzez wciśnięcie odpowiednio przycisków klawiatury numerycznej :
4 i 6 skalujemy na boki,
2 i 8 skalujemy w dół i w górę
1 i 9 skalujemy całą teksturę
A jak skalować tekstury na laptopie? O_o


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry