Mroczne Tajemnice 2.5 Unofficial Rebalance: zapowiedź modyfikacji 3165 8

O temacie

Autor BeziJuve

Zaczęty 16.03.2025 roku

Wyświetleń 3165

Odpowiedzi 8

BeziJuve

BeziJuve

Użytkownicy
posty176
Propsy51
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dzień dobry wszystkim.
W końcu przyszła ta chwila, że zdecydowałem się zrobić taki większy krok i wyjść na świat z zapowiedzią mojego mini projektu.

O projekcie opowiadam na tym oto nagraniu na YT:
https://www.youtube.com/watch?v=wjbE0nnDrdw

ale jeśli ktoś woli poczytać to proszę, już się rozpisuję :D

Mroczne Tajemnice 2.5 Unofficial Rebalance

Skąd pomysł?
  • Mroczne Tajemnice są modyfikacją do której mam ogromny sentyment. Zawsze uważałem ją za bardzo dobrą modyfikację uzupełniającą świat G1.
  • Chęć nauki modowania Gothica. Dawno temu próbowałem ugryźć ten temat, jednak się odbiłem. Teraz zaś gdy, posiadam podstawową wiedzę z zakresu programowania, łatwo mi to przychodzi.
  • Ogólno-dostępne skrypt MT - są one dostępne wraz z modem, więc uznałem że mogą być czymś dobrym na start.

Czemu taka nazwa?
  • Ostatnia oficjalna wersja MT to 2.02 i na niej bazuje. Ilość zmian jest dość duża więc uznałem że 2.5 będzie odpowiednim numerkiem
  • Projekt roboczo nazywałem "MT2iPół"  :trollface:
  • Nie należę do zespołu The PoziomkaZ,i mimo że Shergar dał mi zielone światło na zabawę ze skryptami ( mam nadzieję że nie będzie zły że wyszedłem nawet i poza tylko poprawki), to z szacunku dla zespołu dodaje frazę "Unofficial "
  • Fraza "Rebalance" - ponieważ staram się również zbalansować rozgrywkę

Kluczowe filary projektu
Naprawa znanych błędów
  • Na tablicy w Jira miałem 25 zadań z różnymi błędami (a ilu nie zapisałem to już nie pamiętam) - więc staram się poprawić ich jak najwięcej.
  • Staram się również wprowadzić różne mniejsze bądź większe zmiany, aby gracz nie zablokował sobie zadań / fabuły.

Balans ekonomii, rozwoju postaci i poziomu trudności
  • Celuję w poziom trudności między średnim, a trudnym.
  • Modyfikacje nauczycieli - na przykład brak limitu nauki od 3 rozdziału, aby się nie przejmować bonusami.
  • Ekonomia: różne przeliczniki przy sprzedaży.
  • Ekonoma: nie każdy handlarz kupi od nas wszystko.
  • Balans broni i systemu obrażeń.
  • Bronie dystansowe otrzymują bonus od zręczności.
  • Dodatkowe obrażenia krytyczne wraz z rozwojem umiejętności.
  • Możliwość stworzenia z Uriziela odpowiedników (1H, łuk, kusza).
  • Dodatkowe obrażenia dla magii.

Troszeczkę zmian w fabule
  • Nie zamierzam tu spojlerować, ale głównym założeniem jest pozbycie się jakiś nieścisłości czy też elementów fabuły mogących nie pasować do tego jaki ma cel Bezimienny i tego, że jest też wybrańcem Innosa.
  • Oprócz tego zmiany te są swego rodzaju przygotowaniem do mojego wielkiego marzenia jakim byłoby stworzenie kontynuacji historii MT w ramach modyfikacji do G2NK.

Co zostało do zrobienia?
  • Ostatni mini wątek fabularny.
  • Końcówka wstępnego balansu broni.
  • Balans odporności przeciwników.
  • Balans biżuterii.
  • Przebudowa kradzieży kieszonkowej.

Kiedy premiera?!
  • Wariant optymistyczny:
    Zamknięte testy od początku kwietnia
    Premiera na majówkę 2025
  • Wariant mniej optymistyczny:
    Premiera na dzień dziecka 2025
  • Wariant pesymistyczny?
    Oby nie miał miejsca.

Zaznaczam jednak, że nie jest pełna lista zmian :) mam ponad 100 zadań rozpisanych na tablicy w Jira a mój Game Design Document był rozpisany na 13 stron.



Materiały z prac:
Mały teaser zmian w kwestii Starego Obozu.
https://www.youtube.com/watch?v=WquUkxx7Lps


Testy kowalstwa.
https://www.youtube.com/watch?v=qcOgLOumVjo


Playlista zawierająca wszystkie streamy na których kodziłem MT.  ( zamieszczony w takim sposób bo inaczej coś nie działa :) )

https://www.youtube.com/playlist?list=PLn6Deg3ocCTF8JUsIMORmLVDbt67LA5Q-
W tym tygodniu, podrzucę jakieś nagrania skupione na konkretnych zmianach.

Krótko o handlu, umiejętnościach:

https://www.youtube.com/watch?v=R42URvcGGRI


 

Delth

Delth

Użytkownicy
posty194
Propsy48
  • Użytkownicy
"Ekonomia: różne przeliczniki przy sprzedaży. Ekonoma: nie każdy handlarz kupi od nas wszystko." - Twój mod Twoja piaskownica, ale osobiście szukanie który handlarz kupi mój szmelc nie zwiększa mojej radości z rozgrywki, wręcz przeciwnie. Nie było to też częścią żadnego oficjalnego Gothica, wydaje się to więc dziwnym dodatkiem.

Poza tym kibicuję, wróciłbym kiedyś do MT z nostalgii, dobrze byłoby mieć wersję z poprawkami.
 

BeziJuve

BeziJuve

Użytkownicy
posty176
Propsy51
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jest to dość kontrowersyjny pomysł z tym że nie każdy handlarz od nas wszystko kupi, który może ostatecznie nie trafi do ostatniej wersji, kto wie - zobaczymy co wyjdzie w ramach testów :)  Moim zamysłem w tym przypadku było to, że no co taki nie wiem Cipher ma od nas kupować jakieś śmieci skoro on handluje zielem?
Na pewno to co zostanie to różne przeliczniki dla różnych towarów :)
 

Duch

Duch

Użytkownicy
posty67
Propsy110
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
 
"The truth is... I hated you. I wanted you out of the way; I wanted my life back!"

BeziJuve

BeziJuve

Użytkownicy
posty176
Propsy51
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
https://www.youtube.com/watch?v=GNCKnA_0STE


Testy kradzieży kieszonkowej

Filmik bez komentarza audio. Założeniem jest dodanie kradzieży kieszonkowej na wzór tej z Gothic 2.
Na prezentowanym materiale, aby okraść NPC musimy mieć tyle zręczności co i on. Nagrodą w ramach kradzieży tak jak w G2 są punkty doświadczenia oraz bryłki rudy liczone na zasadzie poziom NPC razy 2.
Jak można na końcu zobaczyć, jeśli mamy za mało zręczności, postać nie okradnie. Aby ograniczyć wczytywanie gry, nie dodaje tego, że przy nieudanej próbie NPC nas atakuje.
Ilość wymaganej zręczności do kradzieży może ulec zmianie w ramach balansu. Ilość rudy w przypadku NPC z dużym poziomem ( jak na przykładzie Diego na nagraniu, który ma 999 poziom) na pewno zostanie ograniczona.
Dodatkowo w przypadku niektórych postaci bądź całych gildii oprócz bryłek rudy, będziemy kradli inne przedmioty.
 

blackero

blackero

Użytkownicy
posty229
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
 

BeziJuve

BeziJuve

Użytkownicy
posty176
Propsy51
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Idą powoli do przodu. Termin majówkowy niestety odpada, bo krótko mówiąc nie było czasu i głowy by tak regularnie jakbym chciał pracować. Zostało kilka dialogów i wstępny rebalans pierścieni/amuletów a później testy.
 

donno123

donno123

Użytkownicy
posty55
Propsy8
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Fajnie by było jakby po prostu "submod" Graveir'a został rozbudowany, link...
https://themodders.org/index.php?topic=21368.0
Gdy wprowadza on wiele naprawdę fajnych rzeczy np. nowe przepisy, dobry miecz i zbroję, możliwość zostania po w 4 rozdziale najemnikiem magiem wody po zostaniu strażnikiem kopalni i wiele innych. Poza tym ma już jakiś feedback.
Jeśli udało by się połączyć pomysły z tych dwóch projektów było by naprawdę dobre. Moje uwagi, nie każdy handlarz kupi od nas wszystko, no dobrze, ale są przecież towary których my jako gracz chcielibyśmy mieć jak najwięcej, np. żywność, zwoje itd. i "płacenie/wymiana" innej żywności/zwojów za tego typu sam towar, no...moim skromnym zdaniem to nie jest zmiana handlu tylko jego niszczenie/zmuszanie do podjęcia negatywnej decyzji/usunięcie kluczowego elementu dowolności gry jaką przez +20 lat cechował się Gothic. No, ale to moje zdanie. Co do balansu potworów, odporności ich siły, w submodzie Graveir'a, nawet poziom normalny po zdobyciu odpowiedniej broni był zbyt prosty, celowanie w poziom między normalnym, a trudnym lub po prostu trudnym, gdzie sam poziom trudny(co nie będzie takie straszne, ze względu na sporą ilość zmian jakie zostaną wprowadzone) nie będzie taki hmm...trudny od tego są testy i testerzy. Kolejna rzecz brak limitu nauki u nauczycieli w teorii fajne w praktyce to jak to będzie wyglądać, mając 50 level=500 punktów nauki mogę się nauczyć +500 siły? Nie wspominając o miksturze z rudy na punkty nauki? Samo to mi mówi, że jeżeli to będzie działać w ten sposób gra będzie tak prosta, że nie ma sensu, no ale może to tylko ja. Trzymam kciuki za powodzenie projektu. Niech Mroczne Tajemnice zalśnią na nowo.
 

BeziJuve

BeziJuve

Użytkownicy
posty176
Propsy51
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Odpowiem krótko :)
1.Nie brałem pod uwagę submodu, bo nie mam skryptów do niego, oraz większość zmian z niego nie pasowała do mojej wizji.
2. Jeśli chcesz 500 siły to śmiało :) a mikstury z rudy po prostu nie będzie. Limit jest znoszony od 3 rozdziału, gdzie wtedy już ruszamy na wątek Pradawnych więc no cóż, na tym etapie rozgrywki co by nie powiedzieć to już się robi endgame, więc postać po wątku Pradawnych powinna być bardzo silna.
3. Rozważyłem to ograniczenie handlu i postawiłem zrobić to jako coś opcjonalnego (poprzez dialog u Diego określamy czy chcemy to ograniczenie czy nie)
4. Handlarz nie kupi od nas wszystkiego, ale rudę zawsze bierze, więc to nie tak że jak ktoś handluje zwojami to musimy z nim handlować zwojami - możemy zarobić rudę na trofeach myśliwskich u jednego handlarza a rudę wydać gdzieś indziej.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry