[Gothic I] Problem z przesunięciem startpointa 237 4

O temacie

Autor Kirgo2

Zaczęty 2.09.2024 roku

Wyświetleń 237

Odpowiedzi 4

Kirgo2

Kirgo2

Użytkownicy
posty6
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Użyłem opcji szukaj i nie znalazłem rozwiązania, więc prosiłbym o wskazówki.

Chcę przesunąć startpointa w Wolnej Kopalni("FreeMine.zen"). Otwieram Spacera, przesuwam "zCVobstartpoint". Dla pewności przesuwam dodatkowo "ENTRANCE_OLDMINE_SURFACE" (chyba to jest freepoint).

Zapisuję worlda (File->Save Zen), podmieniam i odpalam grę, wchodzę do Wolnej Kopalni - w dalszym ciągu rozpoczynam z tego samego miejsca. Gothic zwyczajnie nie uwzględnił zmian dokonanych w Spacerze. Wchodzę do Spacera, otwieram worlda i zCVobstartpoint jest tam gdzie go przesunąłem.

Dla pewności spróbowałem użyć opcji "compile world" - nic nie dało. Usunąłem "zCVobstartpoint" i utworzyłem nowy "zCVobstartpoint" - też nic. To samo dla pewności zrobiłem z "ENTRANCE_OLDMINE_SURFACE" - kicha.

Dodam tylko, że uprzednio dodałem Spacerem w kopalni Waypointy oraz złoża rudy i wszystko ładnie się pokazuje w grze po zapisaniu worlda (File->Save Zen bez żadnych kompilacji świata, itd.). Uwzględniło nawet przesunięcie "wyjścia z zena". A startpointa jak nie uwzględniało tak nie uwzględnia - nawet po zreparsowaniu plików.

Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty664
Propsy233
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale wchodzisz czy zaczynasz tam grę? Bo to są dwie różne rzeczy, a z tego co zrozumiałem to zmieniłeś jedynie miejsce rozpoczęcia gry, a nie miejsce, w którym pojawiasz się po wejściu do zena.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Kirgo2

Kirgo2

Użytkownicy
posty6
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wchodzę. Chodzi mi jedynie o przechodzenie między "World.zen" a "FreeMine.zen" a konkretnie o punkt, w którym znajduje się postać jak wejdzie do zena FreeMine.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty664
Propsy233
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Musisz odnaleźć odpowiedni obiekt typu TriggerLevelChanger. Nie pamiętam dokładnie nazw, więc musisz przeszukać spacera jak dokładnie się to nazywa.

Obiekt ten ma dwie opcje: levelName i startVobName. Ty musisz zmienić ten drugi.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Kirgo2

Kirgo2

Użytkownicy
posty6
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dobrze, udało się. Dzięki za pomoc. 

Nie mam pojęcia dlaczego przesuwanie freepointa "ENTRANCE_FREEMINE_FREEMINECAMP" nic nie dawało - to był oryginalne miejsce pojawienia się naszej postaci w Nowej Kopalni po wejściu do zena FreeMine.

Problem został rozwiązany w następujący sposób:

Odszukałem w WORLD.ZEN: oCTriggerLevelChanger nazywający się "FREEMINECAMP_2_FREEMINE" i w zakładce Modify "startVobName:" zmieniłem na innego, nowododanego Waypointa z zena FreeMine.


I dwie małe obserwacje na koniec:
Jak się wyznacza miejsce gdzie pojawi się nasza postać w zenie po wejściu do tego zena to jeżeli jest to waypoint to ten waypoint prawdopodobnie musi być połączony z innym waypointem. Na początku ten waypoint w FreeMine.zen, który wyznaczyłem nie miał połączenia z innymi Waypointami we FreeMine.zen i nie chciało do niego przenieść.
I druga obserwacja - nazwy waypointów nawet w Spacerze trzeba widać zapisywać wielkimi literami, bo inaczej mogą nie załapać.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry