[G1] Z woli Króla 3365 7

O temacie

Autor OrtegaX

Zaczęty 22.06.2024 roku

Wyświetleń 3365

Odpowiedzi 7

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty360
Propsy303
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica

OrtegaX

[G1] Z woli Króla
2024-06-22, 16:18(Ostatnia zmiana: 2024-06-24, 23:41)



Po wielkim buncie Król stracił kontrolę nad kolonią karną. Od tamtego momentu musiał negocjować ze skazańcami, to też wszystkie dobra wyprodukowane na kontynencie trafiały do kolonii w zamian za magiczną rudę. Ten stan rzeczy nie był nikomu na rękę poza więźniami, których wojna nie obchodziła, gdyż byli odizolowani od reszty świata. Pewnego dnia, król miał dość wciąż rosnących oczekiwać magnaterii ze Starego obozu, którzy to żądali coraz więcej, oferując w zmian coraz mniej cennej rudy. Rhobar zdecydował wysłać oddział gwardzistów do doliny. Ci przy osłonie nocy mieli zejść do kolonii i założyć obóz gdzieś na odludziu, aby przygotować się do jednego zadania - odbicia zamku z rąk Gomeza. Jednak misja przedłużała się, a Król potrzebował informacji, co dzieje się z oddziałem, czy zadanie zostanie wykonane. Dlatego też za barierę przybywa kolejna osoba, posłaniec królewski, który ma dowiedzieć się co się stało z oddziałem i przekazać raport królowi. Wyposażony w jedyny egzemplarz zwoju teleportacyjnego poza barierę wszedł do kolonii. Jaki będzie jego los, czy uda mu się wykonać misję? To się okaże.


Cechy modyfikacji:
-Ponad 20 zadań
-Fabuła, który cały czas gna do przodu
-Około 5 godzin gry
-Nowe postaci i dialogi
-Nowe przedmioty
-Bitwy
-Nowe modele 3d, animacje itd
-Lekko zmieniony świat
-I wiele więcej


Screnny:
Spoiler







POBIERZ: https://drive.google.com/file/d/1vIvckbalqMaaZa2ChsB-suiqr8s5dRzY/view?usp=sharing


Kilka słów ode mnie: Modyfikacja miała być krótkim, prostym modem, którym pożegnam silnik G1. Na początku wszystko szło fajnie, nie miałem żadnych obaw do jej jakości, ale gdzieś w połowie prac czar prysł. Trochę straciłem zapał, ewidentnie miałem już przesyt tego topornego silnika, i rzeczy, które chciałem zrobić, między innymi rozbudowane bitwy, zeszły na drugi plan. Dlatego z moda nie jestem w pełni zadowolony, wydaję go bo był już praktycznie na ukończeniu, szkoda mi było go porzucać. Na chłodno ocenił bym go na max średniaka, ale może komuś bardziej się spodoba.



Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6473
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Dodane na Steam.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Anonimus14

Anonimus14

Użytkownicy
posty90
Propsy79
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przeszedłem moda (chyba - mam nadzieję, że po użyciu na końcu zwoju teleportacji miało wywalić grę), zajęło mi to 6 godzin. I cóż mogę powiedzieć o modyfikacji?
Jak już pisałem w zapowiedzi, podobał mi się pomysł odbicia zamku przez żołnierzy króla, oczywiście musiało to mieć swoje uzasadnienie bo znając fabułę oryginalnego G1, obu stronom układ pasował. Gomez i reszta dostawali to co chcieli a Król dostawał rudę. Ale co gdyby Gomez chciał więcej i więcej? Przecież w królestwie trwa wojna, zasoby króla nie są z gumy i przeholowanie mogło go wkurzyć co tak się stało w tej modyfikacji.
Zacznę więc od tego jak prezentuje się modyfikacja. Niby średniak ale ja oceniłbym go na dobry. Jeśli chodzi o rdzeń fabularny raczej nie ma do czego się przyczepić, najbardziej podobał mi się początek gdy szukamy obozu jak i pierwszy kontakt z obozowiczami choć pierwszy minus z jakim się spotkałem jest to, że w modzie są nieusunięte oryginalne dialogi z G1. Dość mocno wybija to z immersji ale nie jest to nic co uniemożliwia skończenie gry.
Same zadania są dość logiczne i sensowne, jest trochę takich zapełniaczy ale są dość dobrze uzasadnione więc nie ma się wrażenia, że robi się quest by sztucznie zapchać czas gry.
Spoiler
Trochę inaczej wygląda to bliżej końca gry, to chyba ten moment gdy autor stracił zapał i chciał już po prostu dociągnąć moda do końca. Niby wykonujemy zadania które mają sens ale wykonanie ich polega na znalezieniu przedmiotów bądź czegoś kilometr od NPC dla którego musimy oddać zadanie. Trochę to nudzi.

Chyba największym absurdem z jakim się spotkałem (a muszę powiedzieć, że jest ich mało a jak już to właśnie pod koniec gry), jest to, że tak po prostu w nocy wbijamy do Corristo i mówimy mu, że jesteśmy szpiegiem i zachęcamy go do wzięcia udziału w buncie.

A trochę mniejszym jest nocny spacer po zamku. Myślałem, że spotkam tam strażników na których trzeba uważać, a tu zamek jest totalnie pusty, za wyjątkiem kucharzy i magów którzy są przyjaźnie nastawieni. Czyli można sobie hasać po zamku, a przynajmniej bezproblemowo dostać się do fabularnych postaci.

Mod zauważalnie kuleje w warstwie technicznej, autor zapomniał chyba dodać modeli dzików bo podczas jednego zadania atakujemy jakieś małe okrągłe cienie podpisane "dzik".
Spoiler
Na pierwszą ścianę natrafiłem podczas szukania włóczęgów którzy natrafili na obóz żołnierzy, usłyszałem ich z góry jak walczyli z jaszczurem i postanowiłem ich od razu ubić. Okazało się, że trzeba najpierw z nimi porozmawiać co w zasadzie nic nie zmienia bo możemy ich również oszczędzić ale nie ma to znaczenia (może tylko w ilości doświadczenia jakie dostajemy, nie sprawdzałem).
Kolejny problem, już w 100% zależny od gry jest zadanie w którym mamy wyciągnąć dwóch gwardzistów z kotła. Mamy iść za jednym z nich a w tym samym czasie Baloro ma się bić ze strażnikiem. Tylko, że jak zaczyna się walka to nasz kompan zamiast uciekać, patrzy się na ich walkę, a że są nieśmiertelni no to możemy sobie tak czekać...

Miałem też problem z napadem na chatę Cavalorna, chyba pół godziny głowiłem się, jak ubić strażników tak, by moi nie zginęli. Ostatecznie wspomogłem się i tak kodami. Podobnie miałem podczas końcówki moda, po zabiciu Gomeza gdy okazało się, że podczas ataku na obóz zginął główny generał, nawet nie wiadomo kiedy i jak.

Więcej na ten moment nie pamiętam, to były te które zapadły mi w pamięć ale na szczęście nie było to nic co by nie pozwoliło przejść gry.
Domyślam się, że większość takich głupotek to wina upośledzonego silnika G1 z którym autor musiał walczyć, choć można by było pokombinować jak obejść problem.

Szkoda też tego dubbingu. Wiem, że brakowało kilku głosów ale wolałbym grać w moda który ma niepełny dubbing niż taki który nie ma wcale.
Jest też dość sporo błędów w dialogach, pełno literówek, powtórzeń i jak raz zdarzyło się pomylenie północnej z południową bramą. Myślę, że to można by było poprawić i wydać patch.
Długość gry jest w porządku, raczej nie miałem takiego uczucia, że zadania które robimy są niepotrzebne, że zajmujemy się czymś innym. Noo... może troszkę ale lekkie odejście od głównego wątku nie zawadzi.
Mamy dość fajne modele zbroi i parę innych modeli które wpasowują się dobrze do gry.
Na koniec wtrącę coś o zakończeniu
Spoiler
niby oczywiste, że odbijemy zamek i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie ale jakiś lekki plot twist byłby mile widziany, nasza misja mogła by się nie udać tak do końca, coś mogło by pójść nie tak no ale to tylko moje spostrzeżenie.

Podsumowując, mod na pewno miał dobre podstawy fabularne, większość zadań jest w porządku ale skryptowo mogło być lepiej. Nie jest wybitny ale do złych bym go nie zaliczył, można przyjemnie w niego pograć choć jakiś patch by się przydał ale chyba nie zanosi się na taki.

Dałbym 7/10
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty360
Propsy303
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Dzięki za recenzję.
Zaktualizowałem link o nową wersję gdzie już dziki działają.

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty360
Propsy303
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Link zaktualizowany ponownie, wkradł się mały problem z dialogami, wszystko powinno śmigać teraz.

Deathrou

Deathrou

Użytkownicy
posty114
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Spoko modzik, przeszedłem w 4h (myślę, że przyspieszenie czasu istotnie skróciło), fajny na jeden wieczór.
 

Kirgo2

Kirgo2

Użytkownicy
posty13
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Kirgo2

[G1] Z woli Króla
#6 2024-12-06, 10:33(Ostatnia zmiana: 2024-12-06, 10:48)
Bardzo przyjemny mod. Jak zawsze jednak miałbym kilka uwag:
1. Santiago gdy nas prowadzi do Cytadeli to często spada ze skał. Przydałaby się opcja "Spotkamy się na miejscu"
2. Czasami na zielonej łące między obozem królewskiej ekspedycji a chatą Cavalorna bugują się prowadzące nas postacie - biegną w jedną i w drugą stronę w nieskończoność. Pomaga gdy pójdziemy sami na miejsce, to wtedy gra teleportuje naszego "przewodnika" do miejsca docelowego ale mimo wszystko warto to poprawić.
3. Trochę z immersji wybija, że Obóz Bractwa jest bez NPC-ów. Przydałoby się mimo wszystko by zablokować w ten czy inny sposób przejście - choćby w taki, że gdy tylko spróbujemy pójść w dół ścieżki do obozu wyświetli się napis "Nie powinienem tam iść" i postać automatycznie by wracała.
4. Wiem też, że nie każdy zwraca na to uwagę ale dużo było "ENDE" - przydałoby się chociaż po jednym stałym dialogu z imiennymi postaciami.
5. Dość ryzykownym posunięciem było pozostawienie niektórych zadań i dialogów z Gothica 1, które w dodatku główny bohater modyfikacji wypowiadał głosem Bezimiennego. Ile ludzi tyle opinii ale wolałbym już brak dubbingu niż to by Olgierd mówił głosem Bezimiennego. Dobrze by było też trochę przebudować te pozostawione z podstawowej wersji gry questowe dialogi (także te wypowiadane przez NPC) i zadania by człowiek się nie zastanawiał za każdym razem czy dany pozostawiony dialog wynika z przeoczenia czy jest świadomym zabiegiem Twórcy.
6. Z rzeczy, które mocniej zapamiętałem ze względu na jej oryginalność to ten orkowy zwój, który po przeczytaniu zsyłał wizję miejsca do którego mamy się udać chociaż tutaj pokusiłbym się o cutscenkę :)
7. Misja z nocnym zakradaniem się do zamku - dziedziniec zamkowy był całkowicie opustoszały. Zabrakło właśnie tego elementu, że musimy uważać na strażników. Warto byłoby dodać jakichś pojedynczych gwardzistów, którzy czuwaliby gdy ich wszyscy towarzysze smacznie śpią. Zwłaszcza, że w grze mamy sytuację bardzo napiętych relacji między Starym a Nowym Obozem.
8. Przydałoby się by Baal Parvez przestał nam oferować możliwość zaprowadzenia nas do Obozu Bractwa a przynajmniej zrobić by Olgierd nie mógł Parveza o to poprosić.
9. Z takich już super drobnych rzeczy - almanach z jaskini goblinów. Sugerowałbym usunąć go całkowicie albo dodać mu cenę :D
10. I ostatnia rzecz - przydałoby się outro. Naprawdę go brakowało, bo nagły czarny ekran i napisy końcowe po zagadaniu do pana D. to nie jest rzecz, której oczekiwałbym po modyfikacji, przy której dobrze się bawiłem. Paktycznie ta sama bolączka co przy Dolinie Zombie. Kilka screenów/obrazów z napisami odczytanymi przez narratora i byłoby git.

Podobał mi się wątek szpiegowski w Nowym Obozie wraz z buntem zbieraczy. Fajny był też pomysł z robotą dywersyjną w Starym Obozie i tym, że rzeczywiście zaczepiali nas cienie i strażnicy, że nas nie kojarzą i po którymś takim zaczepieniu byliśmy demaskowani. Zadanie z porwaniem towarzysza też. Trochę żałuję, że mod był taki krótki, bo można było się pokusić o jakieś wątki poboczne ale widać takie było założenie. Dzięki za możliwość zagrania. Modyfikacja z pewnością godna polecenia.
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty360
Propsy303
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Dzięki za opinię. Niedługo wychodzi wersja 2.0 z dubbingiem i wieloma zmianami, mod będzie 2x większy


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry