U:PAR Unknow identifier: B_Scale (line 28) 5335 8

O temacie

Autor Tofee

Zaczęty 31.10.2008 roku

Wyświetleń 5335

Odpowiedzi 8

Tofee

Tofee

Użytkownicy
posty17
  • Użytkownicy
Utworzyłem sobie NPC-a, dodałem w startup.d i w GothicStarter_mod zaznaczam reparse scripts i daję Play the game (daję tak dla pewności odpowiadających ; ) ) no i wyskakuje mi błąd:

U:PAR Unknow identifier: B_Scale (line 28)

Oto skrypt:
instance NON_2002_Armer (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "Armer";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_NON;
level = 45;
voice = 8;
id = 2002;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 56;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 65;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 65;
attribute[ATR_MANA] = 65;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 56;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 65;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Relaxed.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",0, 0,"Hum_Head_Thief",101, 1,VLK_ARMOR_L);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem (self, ItMw_1H_Club_01);
//----------Pozostale----------
fight_tactic = FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_2002;
//Generated by Gothic NPC Maker
};
FUNC VOID Rtn_Start_2001 ()
{
TA_Stand (09,00,22,00,"Chata");
TA_Smoke (22,00,09,00,"Chata");
};
 

DuoGum

DuoGum

Użytkownicy
posty224
Propsy8
  • Użytkownicy
instance NON_2002_Armer (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

Nie jestem pewien,ale te dwie linijki chyba nie powinny tu być
 

FireBoll
  • Gość
Nie moduje z gothic jeden za bardzo ale sadze ze to będzie błąd z tym scale hmm nie wiem czy tego nie powinno być spr;p ale nie che wprowadzić cię w błąd w każdym razie policz sobie linijki i zobacz która to 28 bo w niej jest błąd
   
instance NON_2002_Armer (Npc_Default)- a tego na pewno nie usuwaj bo to instance  NPC coś jak jego kod
Jedno pytanie robiłeś GothicNPC Makerem?
Jak masz problemy z tworzeniem nowych NPC to weź otwórz jakiś skrypt NPC notatnikiem i skopiuj go pozmeniaj co trzeba i bd. mieć nowego NPC :D
 

DuoGum

DuoGum

Użytkownicy
posty224
Propsy8
  • Użytkownicy
28 linijka :
//Generated by Gothic NPC Maker

i ją wykasuj
 

FireBoll
  • Gość
Hmmm nie dokńca zgodzę sie z tobą w końcu to komentarz który nie powinien być brany pod uwagę xD
 

Tofee

Tofee

Użytkownicy
posty17
  • Użytkownicy
28 Linijka to tak jak w temacie linijka ta:
B_Scale (self);
Nie wiem czemu on B_Scale się czepia jak to jest w wielu skryptach!

Popoprawiałem,ale błąd jest dalej,wygląda to tak:

instance NONE_2002_Armer (Npc_Default)

//----------Info ogolne----------

name = "Armer";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_NON;
level = 45;
voice = 8;
id = 2002;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 56;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 65;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 65;
attribute[ATR_MANA] = 65;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 56;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 65;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Relaxed.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",0, 0,"Hum_Head_Thief",101, 1,VLK_ARMOR_L);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem (self, ItMw_1H_Club_01);
//----------Pozostale----------
fight_tactic = FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_2002;
//Generated by Gothic NPC Maker
};
FUNC VOID Rtn_Start_2001 ()
{
TA_Stand (09,00,22,00,"Chata");
TA_Smoke (22,00,09,00,"Chata");
};

Tak,robiłem NPC Makerem.
To jest skrypt do Gothic II.

Edit:
Coś mnie naprowadziła wypowiedź FireBoll-a,że pomyślał,iż jest to skrypt do 1.Robiłem to na poradniku do I.Chyba mój błąd,coś mi się wydaje,że 2 tego nie akceptuje.Jak tak to sorry,bo zrobiłem z siebie głupka,ale jeszcze nie wiem : P

Edir nr2:

Usunąłem tamte skrypty,wpis ze startup.d i stowrzyłem nowy i wpisałem go do startup.d
instance NONE_2001_Pruti (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = Pruti;
guild = GIL_NONE;
id = 2001;
voice = 1;
flags   = 0;
npctype = NPCTYPE_OCAMBIENT;

// ------ Attribute ------
// ------ Attribute ------
slf.attribute[ATR_STRENGTH] = 10;
slf.attribute[ATR_DEXTERITY] = 10;
slf.attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
slf.attribute[ATR_MANA] = 0;
slf.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 1;
slf.attribute[ATR_HITPOINTS] = 1;

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_COWARD;

// ------ Equippte Waffen ------


// ------ Inventory ------



// ------ visuals ------

B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Bald", Face_N_NormalBart10, BodyTex_N, ITAR_MIL_M);
Mdl_SetModelFatness (self, 1);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Militia.mds");

// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
B_GiveNpcTalents (self);

// ------ Kampf-Talente ------
B_SetFightSkills (self, 30);

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_4151;
};

FUNC VOID Rtn_Start_4151 ()
{
TA_Stand_Armcrossed (08,00,22,00,"CHATA");
TA_Stand_Armcrossed (22,00,08,00,"CHATA");
};

A błąd wyskakuje ten sam...choć nie ma już tego w ogóle w żadnym istniejącym na komputerze skrypcie.Teraz błąd U:PAR Expected (line 81) Skrypt ma 52 linie..hmmm
 

DuoGum

DuoGum

Użytkownicy
posty224
Propsy8
  • Użytkownicy
instance NONE_2001_Pruti (Npc_Default)
{
    // ------ NSC ------
    name         = Pruti;
    guild         = GIL_NONE;
    id             = 2001;
    voice         = 1;
    flags       = 0;                            
    npctype        = NPCTYPE_OCAMBIENT;
   
    // ------ Attribute ------
    // ------ Attribute ------
    slf.attribute[ATR_STRENGTH]         = 10;
    slf.attribute[ATR_DEXTERITY]         = 10;
    slf.attribute[ATR_MANA_MAX]         = 0;
    slf.attribute[ATR_MANA]             = 0;
    slf.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]    = 1;
    slf.attribute[ATR_HITPOINTS]         = 1;                                                                
   
    // ------ Kampf-Taktik ------
    fight_tactic        = FAI_HUMAN_COWARD;    
   
    // ------ Equippte Waffen ------                                                                
   
   
    // ------ Inventory ------

   
       
    // ------ visuals ------                                                                            
   
    B_SetNpcVisual         (self, MALE, "Hum_Head_Bald", Face_N_NormalBart10, BodyTex_N, ITAR_MIL_M);    
    Mdl_SetModelFatness    (self, 1);
    Mdl_ApplyOverlayMds    (self, "Humans_Militia.mds");
   
    // ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
    B_GiveNpcTalents (self);
   
    // ------ Kampf-Talente ------                                                                    
    B_SetFightSkills (self, 30);
   
    // ------ TA anmelden ------
    daily_routine         = Rtn_Start_4151;
};

FUNC VOID Rtn_Start_4151 ()
{    
    TA_Stand_Armcrossed        (08,00,22,00,"CHATA");
    TA_Stand_Armcrossed        (22,00,08,00,"CHATA");
};

to wpisałeś do startupa ???.
 

FireBoll
  • Gość
Ech sorry ale nie moduje za bardzo Gothic 1 a w Gothic 2 są inne skrypty :D  sorry za błąd a jeśli chodzi o twój problem to spróbuj zrobić tak jak ci mówiłem skopiuj jakiegoś NPC i przerób to co trzeba ;p  Emmm ale do startupa nie wpisuje sie skryptów NPC tylko instance NPC i jego Way jeśli cheszz napisać NPC to musi on być w tym samym folderze co inne bo inaczej błą ci wyskoczy;p
 

Tofee

Tofee

Użytkownicy
posty17
  • Użytkownicy
Do startupa wpisałem instance tego NPC-a.I jak mówiłem podczas reparsowania wyskakuje mi:
U:PAR Expected (line 81) Choć skrypt ma tylko 52 wiersze.
Edit:
Chodzi mu o 81 linie w startupie.Tam gdzie wpisałem NPC-a.Wpis wygląda tak:
Wld_InsertNPC (NONE_2001_Pruti,"CHATA");Zauważyłem podczas wpisywania tego kodu na formum,że jest błąd,brak cudzysłowia po nazwie waypointu.Poprawiłem to,a teraz mam:
U:PAR: CONENT\STORY\STARTUP.D: unknow identifier: NONE_2001_PRUTII jeszcze jedno,czy to istotne gdzie w startupie wpisuje NPC-a?

Stworzyłem jeszcze jednego i to samo wyskakuje(wiadomo,tylko inna nazwa NPC-a)Gdzie tu leży błąd?

EDIT:
Udało się!Poczytałem jakieś niemieckie forum i choć nie znam niemieckiego to na instynkt doszedłem do tego,że plik NPC-a był zapisany jako .txt a nie .d niby banalne,ale plik niczym się prawie nie różni.
Dzięki za pomoc Formowiczom,temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry