[G2NK] Gladiator 12887 37

O temacie

Autor OrtegaX

Zaczęty 10.03.2023 roku

Wyświetleń 12887

Odpowiedzi 37

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Widzę, że gracz nie płaci i wymaga. Gdybyśmy wydawali grę na sprzedaż, z pewnością zatroszczylibyśmy się, by mogło w nią grać jak najwięcej osób.
Ale to jest mod do Gothica, dlatego uwzględniałem też, że gracze będą też sobie nawzajem pomagać, szczególnie tak mądrzy jak ty.

Piszesz "w kółko i to samo", a pierwszy raz o tym czytam. Gdzie mogę znaleźć poradnik na ten temat?
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Szkoda strzępić ryja na takie wysrywy, Panowie.
Co do moda, wygląda obiecująco. Za jakiś czas na pewno zagram.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty141
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Czudak

[G2NK] Gladiator
#22 2023-03-12, 19:39(Ostatnia zmiana: 2023-03-12, 19:48)
Przecież ja nic nie wymagam. Jak będę chciał uruchomić moda, który będzie się sypał naruszeniami dostępu już na starcie, to po prostu oleję, i tak zrobi oczywiście dużo innych potencjalnych użytkowników. To w interesie moddera jest zrobić to, żeby zapewnić maksymalną kompatybilność u końcowego użytkownika. No chyba że celuje w faryzejskie oklaski i gównolajki od paru sługusów, bananków z TikToka/Insta/FB, czy psychofanów, no to wtedy można olać, hehe.

Ten temat nie jest poruszany na tym forum, a jak tam w innych polskich zakamarkach Internetu, to nie wiem. Wiem za to, że na WoG.de plus WoG.ru już dawno się połapali, że ostatnimi czasy THQ Faggic pomodował instalację NK na Steamie, żeby zaznaczyć swoje terytorium, a tak samo zrobił GOG, dokładając swoje biblioteki i jakieś gówno wrappery. Oba przypadki po to, żeby można było to odpalić na nowoczesnych maszynach z Windowsem 10/11.

Bez tej wiedzy ten mod by mi nie poszedł na wersji od GOGa, bo samo scrackowanie polskiego Gothic2.exe Unionem, żeby raportował v2.6 dla modów by nie wystarczyło. Musiałem jeszcze usunąć te ekstra shity z folderu SYSTEM, które dołożył GOG. Dopiero wtedy poszło bez AV na starcie.
 

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty14
Propsy7
  • Użytkownicy
Tak, wersja z GOGa wywala błąd na starcie, dlatego osobiście uważam, że przydałaby się wersja na Spine, którą również można wygodnie i na bieżąco aktualizować. Do wersji GOGowej musiałem instalować jakieś fixy z ruskiego forum, żeby ruszyło.
 

hardom

hardom

Użytkownicy
posty55
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy

hardom

[G2NK] Gladiator
#24 2023-03-12, 22:36(Ostatnia zmiana: 2023-03-12, 23:48)
Ukończyłem modyfikację. Licznik gry pokazuje mi 14,5 godziny, ale było trochę wczytywania, więc realnie wyszło więcej.
Ogólnie oceniam na mocne na 7/10.
Bawiłem się dobrze, ale sporo rzeczy można by zrobić lepiej.

Największy minus tej modyfikacji to ogromna powtarzalność, która po czasie męczy i nie mówię tutaj o samych walkach, ale o aktywnościach dodatkowych. A mianowicie o:
- treningach - które trzeba robić po każdej walce żeby dostać dodatkowe PNy. Oglądanie tej animacji było fajne za 1 razem, ale potem już zwyczajnie męczyło
- polowaniach - na 2 mapie po każdej walce trzeba było chodzić na polowania, żeby zarobić dodatkowe złoto i dostać więcej PNów. Za każdym razem trzeba było wraz z towarzyszem obchodzić cały las i pokonywać różnego typu potwory, które respiły się w dokładnie tych samych miejscach.
- treningach z wojownikami na 1 mapie - było fajnie przez pierwsze 3 razy, potem było to już irytujące. A walczyć trzeba było, żeby zdobyć dodatkowe PNy
- walki dodatkowe na 4 mapie - cały czas to samo. Na szczęście za te aktywności nie było już PNów i to końcówka gry, wiec można było sobie to odpuśić.

I ok, ktoś mi może powiedzieć, że to aktywności dodatkowe, więc można było sobie odpuścić. No tyle, że nie bardzo bo za nie były dodatkowe PNy i kasa i gdybym ich nie robił to prawdopodobnie nie byłbym w stanie przejść moda, bo poziom trudności jest dość wysoki.

Przejdę jeszcze do pojedynczych zadań pobocznych. Te były tylko na 1 i 2 mapie. I te na pierwszej mapie były nawet spoko, te na drugiej były dość słabe.

Generalnie szkoda, że nie poświęciliście więcej czasu i zamiast tych wszystkich powtarzalnych czynności, które opisałem nie stworzyliście więcej ciekawych i unikalnych zadań pobocznych. Myślę, że wtedy mod byłby o wiele ciekawszy.

Jeśli chodzi o fabułę to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Nie spodziewałem się wiele, bo to w końcu mod nastawiony typowo na walkę, a wyszło naprawdę nieźle. Misji typowo fabularnych jest nie wiele, ale jak juz są to zrobione z rozmachem i zróżnicowane. To na duży plus.

Nowa muzyka jest spoko. Więc na plus.

Jeśli chodzi o mapy to tutaj jest dość średnio i nierówno. Zdecydowanie najładniejsza i najciekawsza mapą jest ta 1. Potem dałbym mapę leśną - bo ogólnie całkiem spoko klimat tam był. Dalej tą mapę miejską i na końcu wiejską. Ale nie oszukujmy się, poza 1 są to dosyć brzydko wykonane mapy. Ta wioska jest otoczona dokoła brzydkimi górami.  Miasto gdzie wszystkie domy są ze sobą sklejone. Czy ten las z tymi ścianami z fototapety. Ja wiem, że to poniekąd wynikało ze specyfiki tego, że mapy mają być niewielkie. Ale myślę, że można było to wykonać dużo lepiej. Przykładowo zamiast w mapie leśnej dawać fototapetę, można było zrobić las dookoła i dać niewidzialne ściany itp. Efekt byłby wtedy o wiele lepszy. No ale generalnie na plus duże zróżnicowanie map. Pierwsza bardzo fajna, a 3 miała fajny klimacik.

Mapy z misji dodatkowych były raczej dosyć kiepskie.

Jeśli chodzi o nowe umiejętności to generalnie na plus, że je wprowadzono, ale sporo z nich jest niezbyt przemyślanych.

To zachwycanie tłumu to jakaś kpina. Żeby zachwycić tłum trzeba odpalić kilkusekundową animację tańczenia, tylko że w tym czasie przeciwnik nas okłada bronią - kompletnie bez sensu. Do tego zapewnia mało kasy. Kompletnie nie wiem czemu to się znalazło w modzie.

Wytrzymałość - na początku mocno irytująca, bo po jej wykorzystaniu bohater zasypia i daje się okładać. Potem jak ma się około 200 to już jest wystarczające do normalnej walki. Ale tak naprawdę tej statystyki mogłoby nie być, bo nie wiele ona wprowadza, umiejętności i tak miały cooldown, więc myślę że to by wystarczyło. Ewentualnie można było dać wytrzymałość tylko dla umiejętność, a nie dla samej walki.

Zatruwanie - nie miałem okazji przetestować, bo na pierwszych 2 mapach broni ostrych, które miałem nie dało się zatruć, chociaż niby powinno się dać. A na kolejnych 2 alchemik 24/h na dobę używał stołu alchemicznego, więc broni nie dało się zatruć.

Taunt - spoko umiejętność, ale czasem się trochę bugowała

Kontuzje - moim zdaniem zupełnie zbędny system. Zdarzają się one rzadko, więc nie warto płacić za podnoszenie odporności, a leczenie jest drogie tylko na samym początku, potem to już żaden wydatek.

BALANS - no tutaj jest bardzo nierówno. Jeśli chodzi o przeciwników na arenach to oni są w większość dobrze zbalansowani. Ale to polowanie na 1 mapie - to jakaś masakra. Walka z 10 hienami naraz, które mają bardzo wysokie statystki to nie lada wyczyn. Do tego jeszcze trzeba było uważać żeby nam głupi towarzysz nie zginął. Jeszcze trudniej jest potem kiedy trzeba polować na zębacze i walczyć z nimi na ostatniej arenie. Walka z taką ilością przeciwników w gothicu to jest jakaś masakra, ja nie wiem kto wpadł na pomysł, że to będzie fajne. To były najtrudniejsze potyczki w całym modzie.

Jeśli chodzi o bugi to było ich nie wiele. Widać, że Ortega i Damiano bardzo dobrze ogarniają skrypty.

Fajna też była finałowa walka.

Dubbing wypadł moim zdaniem bardzo dobrze jak na moda. Ogromny plus za niego. Chociaż było kilka postaci wypadających na tle reszty bardzo słabo. No i czasem, ale rzadko, niektóre kwestie nie były udźwiękowione.

PODSUMOWAJĄC
Gladiator to niezły mod za którym stoi ciekawa koncepcja. Jednak sporo rzeczy można było lepiej dopracować. Ale ogólnie oceniam na plus. Warto zagrać.

Jednak osobiście nie wiem czy jest sens robić część 2. Wydaje mi się, że temat walk na arenach został już dosyć mocno wyeksploatowany.  Mnie na pewno ich wystarczy na długi czas. Może w przyszłości lepiej skupić się na czymś bardziej fabularnych i mniej powtarzalnym?
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@hardom Z zdecydowaną większą tego, co napisałeś się zgadzam i wiedziałem o tym też przed premierą.

Zachwycanie tłumu: da się tego użyć, by cię nie klepali. To jedna z zaplanowanych trudności. Ilość zdobywanego za to złota można skonfigurować.

Myślałem, że jak się tyle rozpisałeś, to więcej wypowiesz się na temat misji fabularnych : (
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

hardom

hardom

Użytkownicy
posty55
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Damianut_Gladiator
W jaki sposób można użyć zachwycania tłumu, żeby nie dostawać damage? Ja widzę tylko opcję, żeby użyć tauntu i wtedy to robić. Tyle, że wtedy to najczęściej przyda się ten czas na wypicie jakiejś mikstury. No chyba, że na wyższych poziomach wyuczenia się tej umiejętności coś się zmienia. Ja się tylko 1 stopnia nauczyłem.

Mam napisać coś więcej o misjach fabularnych, spoko. Chociaż ich zbyt wiele nie było, bo o ile dobrze liczę to 3: zdobywanie listu, bitwa z bandytami i etap w więzieniu.

Generalnie najlepsza była bitwa, bo bardzo efektowanie zrealizowana, za to duży plus. Ale irytujące było to, że zapis można było zrobić tylko przed tym wymarszem. Mi się udało dopiero za 3 razem tą bitwę zrobić, bo mi ten dowódca ginął. No i musiałem 3 razy oglądać tą cutscenkę.

Etap w więzieniu spoko. Fajnie że można było zakończyć go na kilka sposobów, chociaż ten wskaźnik poderzliwości to mam wrażenie, że się trochę bugował.  No i też miałem maindfuck, czemu gra mi nie pozwala wyjść z kanałów, chociaż wszystko zrobiłem. Myślałem, że to jakiś bug i specjalnie wczytywałem grę. Dopiero jak poczytałem starsze wpisy w dzienniku to się dowiedziałem, że musze zabić strażników. Mogliście to jakoś lepiej zakomunikować graczowi. Chciałem też, żeby zabiły ich węże, ale coś nie chcieli umierać. Nie wiem czy taki był zamysł, że to my musimy ich zabić, a nie węże. Ale jeśli nie to dałbym im mnie hp, albo wężom większy damage. Ta akcja z tym serem i szczurem brzmiała dośc absurdalnie, ale ale sama animacja fajna.

Jeśli chodzi o odzyskiwanie listu to nwm co tu napisać. Quest jest dosyć prosty, ale jako przerywnik od wal spoko. Chociaż może ci rebelianci mogliby opowiedzieć coś więcej o rebelii, albo o sobie. No i radziłbym zmienić tego Kaliego, który potem siada za chatą. Ja myślałem, że to jakiś bug i on mi znikł i musiałem specjalnie wczytywać grę. Niech on siedzi przed chatą, a nie za nią.

Generalnie to widać w tych questach fabularnych pomysłowość i są one fajnymi przerywnikami od walk, ale też nie tyłka one nie urywają. Nie ma tutaj jakiś plot twistów, ani ciężkich wyborów. I ok, ja się tego nie spodziewałem po tym modzie. Ale chciałeś żeby napisać coś więcej no to piszę.

A no i dodam jeszcze, że szkoda że nie ma więcej takich wyborów jak na 1 mapie, gdzie był wybór walczyć z niewolnikami za kasę lub nie.

 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@hardom
W celu użycia zachwytu, możesz odbiec sprintując.

Co do bitwy, to zapis i wczytywanie ułatwiałoby graczowi jej zbugowanie. Uniemożliwienie tego graczowi z zapisem wymaga czasu.

Co do węży, to gdy strażnicy się z nimi bili, trzeba było bić strażników, bo wtedy ignorują uderzenia kompana. Trzeba pomóc wężom. Liczy się ostatni, śmiertelny cios.

Tak, fabuła jest liniowa.
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

PanSreberko

PanSreberko

Użytkownicy
posty394
Propsy63
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy da się przejść wspomnienia Reckera bez AV po 3 minutach walki?
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@PanSreberko Wyślesz tu ten AV?

Korzystasz z Uniona?
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

PanSreberko

PanSreberko

Użytkownicy
posty394
Propsy63
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tak korzystam z Uniona i Warsztatu steam.Pomogl dx11 ale teraz z kolei wywala bez błędu albo się wiesza przy ostatniej arenie.I na walkach każdy na każdego chyba nie działa jednak ta premia od publiczności
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@PanSreberko Zanotowałem błąd z premią od publiczności.

Wiesza ci się przed widowiskiem na miejskiej arenie?

Jak tak, to wypróbuj takie rozwiązania:
-od razu po powiedzeniu, że chcesz walczyć, idź do kapłana; potem się zawróć i idź na arenę
-zrób to samo, ale będąc u kapłana, włącz tryb marvin przestaw czas o parę minut do przodu

Oczywiście przed powiedzeniem, że chcesz walczyć, załóż odpowiedni strój i oręż.

Pamiętaj też o prawidłowym wyłączaniu trybu marvin.
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

PanSreberko

PanSreberko

Użytkownicy
posty394
Propsy63
Profesjabrak
  • Użytkownicy

PanSreberko

[G2NK] Gladiator
#32 2023-03-15, 20:24(Ostatnia zmiana: 2023-03-15, 22:54)
Wiesza mi się w drodze do areny koło rycerza albo gdy schodzę na dół walczyć.Zwlaszcza kiedy wygram normalna walkę a zaraz potem chcę iść na ta dodatkowa

Post połączony: 2023-03-15, 22:54
Pomogło użycie dialogu o chęci uczestnictwa w widowisku pójście do kapłana set time i wejście na arene
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
SPINE

Polska wersja językowa wraz z osiągnięciami zintegrowanymi ze Spine została opublikowana na Spine.

Możecie dzielić się swoimi osiągnięciami z innymi - wymagane konto na Spine.

Więcej informacji na Spine.  :cool:
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Za granie w Gladiatora zabrał się Jorgenson, niemiecki Youtuber:

https://www.youtube.com/watch?v=b_TuQ-bUkbk
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Nowa wersja Gladiatora oznaczona 1.2 gotowa, pełny changelog i link do moda w 1 poście

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Linie Lotnicze "Troll" - ciesz się podróżą wysokich lotów


https://www.youtube.com/watch?v=Wf-Kn2w5g2c
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy


Patch 1.2.1

Już dostępny na Steam, ModDB i Spine.

Kluczowa poprawka to naprawienie wybierania celów przez przeciwników w trakcie walki na arenie, a ponadto:




Level-design
  • Całkowite przebudowanie pustynnego terenu z hienami. Dodano ruiny, więcej grup goblinów. Wykorzystano przejście za trollem. Cała przestrzeń jest wykorzystana.

Tekstury
  • Tekstura przejściowa między trawą w oazie, a piaskiem, ma teraz taki kolor piasku, jak piasku w całej pustyni.

Story fixes
  • Więcej wpisów w dzienniku po dialogach (np. dot. polowań w wiosce)
  • Usunięto błąd w opisie opcji dialogowej u nauczyciela walki.
  • W trakcie widowiska na miejskiej arenie pokonani nie idą ciągle w ścianę
  • Kaly i Romulus zachowują się naturalniej w trakcie dialogu w domu Kalego.
  • Rozmowa z cyrulikiem jest wymagana do rozpoczęcia walki eliminacyjnej.
  • Informacje o nowym wpisie do dziennika pojawiają się po lewej stronie (wcześniej się nakładały)

AI fixes
  • Usunięty błąd z przeciwnikami, którzy biegli atakować NPCa spoza areny, zamiast Romulusa, lub jego sojuszników
  • Uczestnicy walk na arenie, prawidłowo reagują na wrogów, w tym w walkach grupowych
  • NPCe ignorują cieniostwora z areny
  • Czeladnik myśliwego nie ginie w trakcie polowania, tylko staje się nieprzytomny po ciosie potworów.
  • Romulus odlatuje za każdym razem po otrzymaniu ciosu od pracownika Troll Airlines
  • NPCe nie wstają z ławki, krzesła i tronu w powietrzu
  • Tylko jedna animacja jest nakładana na siedzącego NPCa za jednym razem. Poprzednio, gdy NPC się drapał, robił to w serii.
  • Skalum używa teraz bryły lodu i lodowej lancy, zamiast kuli ognia
  • Cieniostwór z areny atakuje Romulusa tylko, gdy wejdzie on na arenę

Skrypty - Gameplay
  • Broń Hermesa teraz odrzuca
  • Bycie pokonanym na arenie treningowej w Zatoce Gladiatorów nie blokuje dalszych walk na niej.
  • Po każdej walce w turnieju w Zatoce Gladiatorów, losowani są trzej wojownicy, którzy będą gotowi do walki na arenie treningowej. Jeśli ktokolwiek poza nimi był gotowy do walki przed walką turniejową, jest nadal gotowy do walki.
  • Usunięto nieprawidłowe działanie bramy w przypadku, gdy gracz porozmawia z zarządcą areny tuż przed tym, gdy chce on zamknąć bramę anonimowym gladiatorom
  • Możliwość zapisu jest wyłączona w trakcie wszystkich walk na arenie (poprzednio dało się zapisywać w trakcie nietypowych walk)
  • Koncert w Randale słychać teraz od samego początku, po przyjściu do miasta

Interfejs
  • Punkty życia mistrza areny, są usuwane po wczytaniu gry lub pokonaniu go

Dubbing
  • Dopasowania części polskiego dubbingu do napisów

Inne ulepszenia
  • Dodano nowe osiągnięcia
  • Nowe Easter Eggi
  • Zmiana wyglądu i rutyn wielu NPCów

Inne
  • Usunięto zbędne pliki ze zbrojami i animacjami (modyfikacja ma mniejszy rozmiar)

 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry