Prace Game-Artowe 564339 1152

O temacie

Autor Pietrek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 564339

Odpowiedzi 1152

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Panie z czym do ludzi. Najpierw zrob smooth grupy, wypal ao, a dopiero coś tu dawaj. Słabe strasznie.
 

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Po co smooth grupy skoro tak miało wyglądać. Tak te kolumny mają byćkwadratowe.
A AO jest, tylko ma małą moc
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace Game-Artowe
#162 2012-04-22, 14:57(Ostatnia zmiana: 2012-04-22, 14:57)
Po co smooth grupy skoro tak miało wyglądać. Tak te kolumny mają byćkwadratowe.
Za co wolisz być jechany? Za brak smooth grup, czy za hujowy design :D
Wybierz sobie :D

Okno jeszcze powiedzmy że będzie, ale kolumny są fatalne :C
 

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Za chujowy design;
Teraz z smooth grupami;
A czemu takie obramowanie? Bo nie mialem pomysłu na inne po te szkła :p
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Teksturowanie wbrew temu czego nauczył cię być może Gothic i Spacer, nie polega na wrzuceniu byle jak tekstury na model...
 

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Oświeć mnie:
czemu tak to wygląda? bo to 3 seamy.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
i co, jestes zadowolony z efektu?
 

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Że robiłem to 10min i sprawdzałem jak wygląda normalka i spec szkła? Tak.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace Game-Artowe
#168 2012-04-23, 19:15(Ostatnia zmiana: 2012-04-23, 19:18)
Wiec jeśli jeszcze raz będziesz wrzucał '10 minutowe prace' to będą zwyczajnie usuwane. To nie jest smietnik, że wrzucisz co popadnie. Juz nie chcialem robic afery o ostatnie prace, ktore tu laduja, ale miejcie sie na bacznosci. Albo picujecie prace, albo trzymacie je dla siebie. Ja i buła jako opiekunowie tematów GA nie pozwolimy na takie obniżanie poziomu.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace Game-Artowe
#169 2012-04-23, 19:27(Ostatnia zmiana: 2012-04-23, 19:32)
Oświeć mnie:
czemu tak to wygląda? bo to 3 seamy.
Wygląda to tak jak wygląda, bo to głównie tekstury robi się pod mapy UV, a nie mapy pod tekstury.
Wersja prostsza do załapania:
Mapujesz model, zapisujesz UVkę, otwierasz photoshopa/gimpa czy co tam masz i robisz teksturę którą traktujesz jak osobne dzieło a nie jak mało ważny dodatek do modelu.

A zdjęcia (marmur, kamień, drewno) są tylko "surowcami" z których robisz teksturę. Na bardziej szczegółowych teksturach często używa się kilkadziesiąt różnych zdjęć, użytych w różnych miejscach. Na przykład: zdjęcie zacieku na ścianie, możesz wrzucić, ustawić krycie tak, żeby było widać sam zaciek, zmniejszyć go i ustawić np pod jakimś elementem na teksturze.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Zaraz będzie że wiecznie marudzę itp, ale i tak się zapytam:

Juz nie chcialem robic afery o ostatnie prace, ktore tu laduja, ale miejcie sie na bacznosci. Albo picujecie prace, albo trzymacie je dla siebie. Ja i buła jako opiekunowie tematów GA nie pozwolimy na takie obniżanie poziomu.
To gdzie amatorzy mają pokazywać swoje prace? Postulowałem o osobny temat co prawda w poddziale Grafika 3D, ale chodziło ogólnie o takie miejsce na forum dla amatorów.

Odpowiedź Buły:
Postuluję o wyjaśnienie sprawy z działami Grafika 3D/2D oraz GameArt, doceniam próbę Buły i cieszę się że jakieś próby są w ogóle widoczne, ale teraz można się łatwo pogubić. Prosiłbym o dokładne wypisanie czym według was jest game art, a raczej co jest klasyfikowane jako game art przez was, ponieważ z tego co zobaczyłem przed chwilą czytając posty moderatora działu "Game Art" wynika że tak zwany Gothic-Art nie jest klasyfikowany jako game art, pomimo faktu że powinien być jako taki akceptowany, ponieważ tak naprawdę to nawet postacie do Mugena game artem.

Przy okazji prosiłbym o rozpatrzenie tworzenia poddziału w "Grafice 3D" dla osób dopiero zaczynających przygody z grafiką, gdzie mogliby pokazywać swoje pierwsze modele. Wiem że jest już poddział "Prace 3D" ale poziom tam jest zbyt wysoki dla początkujących. Ewentualnie powinien wystarczyć temat "Prace 3D - Początkujący".
Wowoz trochę przesadził każąc temu typowi od tekstury z gothica wypierdzielać. Takie rzeczy mogą być, kasowane będą tylko sklejki. Osobnego tematu/działu nie będziemy tworzyć, bo to potem wyjdzie tak że każdy będzie rzucał do działu #msg1032747początkujących#msg1032747 i na każdą krytykę będą odpowiadać "popatrz jaki to dział a potem krytykuj".
Tak więc jeśli tekstura została zrobiona przez nas, a nie w 80% przez piranię, to śmiało można dawać do zbiorczego tematu.
Tamte posty już wywaliłem.

Tak więc game art jest od prac zrobionych na potrzeby gry/moda, oraz obsługi programów których używa się głównie do game artu: do wypalania normalek, do renderowania real-time np. w silnikach graficznych, oraz do problemów natury game artowej, np rozmiary tekstur, ilość trisów, optymalizacja, mapowanie modelu i inne takie.
3D jest od wizualizacji (jak np pojazdy Królika), animacji, oraz obsługi programów do modelowania.
2D jest od projektów layoutów, rysunków, jakichś napisów (coś jak VEQ pokazywał ostatnio).

Jak widać Buła jasno odpowiedział że nasze prace, nieważne od poziomu, powinny być pokazywane w tych samych tematach co prace zaawansowanych grafików. Zwróć uwagę że podzielam twoją opinię że prac osób bardziej zaawansowanych i tych dopiero zaczynających nie powinno się mieszać, dlatego też ponownie proszę o temat dla osób mniej zaawansowanych.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Nie chodzi o poziom, zrozum. Ja rozumiem że jest słaby i dopiero się uczy, ale jak sam przyznał - pracka robiona była 10 minut. W tym tkwi problem. 10 minut można robić kolorowankę do gothica. Jak wrzuca tutaj coś, to po to żebyśmy ocenili, a robienie byle jak pracki w 10 minut i wymaganie od nas, żebyśmy traktowali to poważnie, jest po prostu brakiem jakiegokolwiek szacunku dla oceniających.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Akurat ani mi, ani WWZowi nie chodziło tylko o pracę Komucha, WWZ napisał że "nie chciał robić afery o ostatnie prace" i że "nie pozwoli na takie zaniżanie poziomu" co daje do zrozumienia że uznaje te prace za zbyt słabe na to forum. Rozumiem że dla was te prace mogą być słabe, ale nie wszyscy są na waszym poziomie i po prostu dla nich to jest jak na razie maksymalny poziom. Prace swoje pokazują by usłyszeć krytykę, oraz poprawić swoje błędy i czegoś się na nich nauczyć. Np. spójrz na Komucha na początku został ochrzaniony za brak smooth group i na drugi dzień pokazał pracę już z smooth groupami.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Wypraszam sobie, nie jestem całkiem zielony  :lol:  
Apropo dodawania jakiś innych działów, to może lepiej było by zostawić ten do gotowych prac (np ukończonych w ~90%) i dodać jakiś gdzie można by było wrzucać jakieś kawałki, gdzie oczekiwałoby się jakiejś krytyki. Dodało by się regulamin zamieszczania prac i tyle.

Ps. to chyba zaczyna iśc w strone innego działu.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Po prostu starajcie się przy swoich prackach, pytajcie o rady (można tutaj) i będzie ok.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
Wypraszam sobie, nie jestem całkiem zielony :lol:

Tym gorzej dla ciebie.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Cytuj
To gdzie amatorzy mają pokazywać swoje prace? Postulowałem o osobny temat co prawda w poddziale Grafika 3D, ale chodziło ogólnie o takie miejsce na forum dla amatorów.
Kurwa, kolejny, który nie wie jak świat funkcjonuje. Chcesz taki temat? TO GO KURWA ZRÓB. Nikt się nie przypierdoli. Jeśli jakiś wowoz go usunie ze względu na swoje własne poglądy, to dostanie po prostu opierdol od Buły i więcej tego nie zrobi, a ktoś go przywróci.

Jeszcze raz - chcesz coś zrobić, to KURWA ZRÓB TO, a nie pierdol ŻE KTOŚ TO MUSI ZROBIĆ. To wystarczy.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Nie, nie. Osobny temat nie przejdzie z dwóch powodów:

Po pierwsze w tym już prawie nikt nic nie pisze (odkąd są teczki).
Po drugie, temat dla 'zielonych' na pewno nie wyjdzie nikomu na dobre. Jestem pewny na 100%, że będzie to wyglądać tak, że ktoś wrzuci coś totalnie słabego, do czego się nie przyłożył nawet pół godziny, a na krytykę będzie odpowiadał, że to przecież temat dla słabszych i nie mamy prawa krytykować...
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Jeśli będzie Ci on przeszkadzał, to kurwa po prostu nie zaglądaj. Nie wiem jaki problem. Każdy od czegoś zaczynał. Ty też publikowałeś screeny do GB i swoje zajebiste chatki.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace Game-Artowe
#179 2012-04-30, 21:27(Ostatnia zmiana: 2012-04-30, 21:32)
Kurwa, własnie o tym mówiłem.
Bezsensowne pierdolenie: "nie pasuje ci to nie wchodź". Krytyka to krytyka, jej celem jest podniesienie ogólnego poziomu, pokazanie błędów i danie rad, a jak ty tego nie rozumiesz to nie wpierdalaj się do tematu.
Tak, ja pokazywałem swoje prace (tutaj niestety na krytykę nie mogłem liczyć), ale od Pirata usłyszałem więcej krytyki niż przelało się przez to całe forum za co mu serdecznie dziękuję. Tylko idiota myśli, że wszystko da się opanować na własną rękę, nie korzystając z wiedzy innych.

Myślicie sobie, że ktoś tutaj chcę wam zrobić krzywdę? Że chce was odciągnąć od grafiki? Otóż jeśli któryś z was tak myśli, to jest w fatalnym błędzie, bo wytykając wam błędy, tracę tylko mój czas, a zniechęcanie was w ten sposób nie miałoby żadnego sensu, bo jeśli nie umiecie wytrzymać krytyki to w game-devie nigdy nie wyjdziecie dalej niż dajmy na to Xardas17 i jego GWW.
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry