Witamy w
[/size]
Mod przenosi gracza na ukraińskie stepy połowy XVII wieku. Jest on luźno inspirowany powieścią Henryka Sienkiewicza o tym samym tytule. Dane nam będzie poznać wiele książkowych postaci, a nawet uczestniczyć w wykreowanych przez Sienkiewicza wydarzeniach. Pragnę zaprezentować wam wersję prealpha tworzoną na wersji 0.960 M&B. Rozwiązania w niej zastosowane są czysto eksperymentalne i niekoniecznie znajdą swe miejsce w ostatecznej wersji moda. Prace ruszą pełną parą dopiero po premierze finalnej wersji M&B.
Nasz mod jest daleki o bycia kolejnym klonem oryginalnej gry, korzystamy z wielu autorskich rozwiązań, które opiszę w dalszej części tekstu. Podstawową zmiana w stosunku do Native jest fabuła i narracja. To na nich opiera się gra, a nie jak wcześniej na losowych questach, które po kilku godzinach się nudziły. Znacznemu rozbudowaniu uległy (ulegną

) lokacje miejskie, wiejskie i wszelkie inne jakie planujemy. Przemienią się one w żyjące światy wypełnione wydarzeniami. Otrzymają one równorzędną rolę, a może nawet i większą niż bitwy będące do tej pory głównym aspektem rozgrywki w M&B. Ogniem i Mieczem zrywa z konwencją symulatora średniowiecza, zamieniając ją na prawdziwe role playing z elementami, dzięki którym M&B zdobywa popularność (bitwy na dużą skalę, system walki, dowodzenie wojskiem).
Głównym wyznacznikiem, którym kierowałem się w pracach nad obecną wersją była imersja. Jest to według mnie jeden z najważniejszych czynników w rozgrywce singleplayer. Tytuły, które pozwalają się wczuć w komputerowy świat, przepojone klimatem.
Na początek poszedł system dialogów. Oryginalny zupełnie odrywał gracza od sceny przenosząc go na wielki, żółty ekran. Teraz jest estetycznie, wygodnie i nawet szybciej działa niż stary.

Następna rzecz, to dynamicznie zmieniająca się pogoda. Różne typy deszczu, burze, pioruny, grzmoty, mgła radiacyjna, adwekcyjna, wszystko zmienia się płynnie w obrębie jednej lokacji.



Żyjąca wieś i żyjący NPC żywo reagujący na środowisko (żywe, a jak!)




Na scenie możliwe jest tworzenie dowolnej ilości NPC, z których każdy może wykonać inną, dynamicznie przydzielaną czynność. Możliwe są scenki reżyserowane, czy scenki rodzajowe. W trakcie tworzenia jest bójka dwóch chłopów o skradzione żarno oraz trzech chuliganów, którym nie podoba się obco wyglądająca twarz gracza (gracz jest obcokrajowcem).
Prototyp miasta, bardzo prototyp, ale też bardzo możliwe, że na podobnym schemacie będą oparte miasta w modzie (podziękowania dla GutkaFiutka za udostępnienie swoich modeli):



Trochę screenshotów:









Mała uwaga: treść powyższego posta odnosi się wyłącznie do wersji prealpha pod 0.960 i spora jej część nie była jeszcze omawiana z resztą teamu. Są to jedynie moje osobiste wynaturzenia i fantazje, które nie wiadomo, czy się spełnią.
Potrzebujemy:- utalentowanych grafików 3d\2d (layout, budynki, uzbrojenie, zbroje),
- kogoś od dialogów\questów
- pomysłów i motywacji
- czasu
Generalnie każdy, kto chciałby wrzucić cząstkę siebie lub cokolwiek innego do moda, niech zgłosi się w tym temacie lub do mnie na gg: 4519865
Mod przeniesiony na Warbanda pod nową nazwą: Nowy temat