Tutorial, którego autorem jest niejaki _b@rtu$_:
Spróbuje pokazać jak stworzyć verteks animacje dla np szabli w pochwie.
Potrzebne narzędzia: BRFEdit np 0.8.3b lub lepszy oraz wings3D lub inny potrafiący eksportować do obj.
1) Tworzymy zwykłą szablę (gołą) w wingsie i eksportujemy jako *.obj i nazywamy ją np. palasz.obj
- to podejrzewam każdy już umie
Można tez podejrzeć długość broni za pomocą przycisku w górnym menu: Mesh->Show Reach
2) Tworzymy drugi model w wingsie. Będzie to szabla w pochwie. Zapisujemy w wingsie (będzie jeszcze potrzebna) i eksportujemy jako *.obj, nazywając ją palasz_scabbard.
3) Tworzymy druga klatkę animacji w wings (przekształcony model). Odpowiednio przekształcamy model i ustawiamy go na pozycji. Zapisujemy i eksportujemy jako np. palasz_scabbard_klatka2.
Pamiętając przy tym że nie wolno nam niczego usuwać!!!
Rękojeść skalujemy do małego ziarenka i ukrywamy w pochwie.
4) Następny nasz krok kierujemy do BRFEdit. Otwieramy paczkę z nasza bronią i importujemy gołą szabelkę. Zapisujemy jako np. palasz.
5) Importujemy nasza pierwsza klatkę szabli w pochwie, czyli palasz_scabbard.obj i zapisujemy np palasz_scabbard.
6) Importujemy ponownie ten sam model, ale w oknie Eksport/Import zaznaczamy opcje Replace Selected Mesh oraz Append.
Powinien uaktywnić się pasek animacji:
7) Importujemy druga klatkę naszej animacji czyli palasz_scabbard.obj. Ponownie w oknie Eksport/Import zaznaczamy Replace Selected Mesh oraz Append. W tym momencie dodajemy drugą klatkę, która jest używana gdy w grze wyciągniemy szablę.
Wyskoczy nam okienko Frame Time ustawiamy na 10 w tym przypadku.
8)Zapisujemy model w naszej paczce.Pozostaje jeszcze zmienić wpis w module_system:
["palasz","Palash", [("palasz",0),("palasz_scabbard",ixmesh_carry)], itp_type_one_handed_wpn|itp_merchandise|itp_primary, itc_longsword|itcf_carry_sword_left_hip|itcf_show_holster_when_drawn, 600 , weight(2.8 )|difficulty(6)|spd_rtng(98) | weapon_length(100)|swing_damage(22 , cut) | thrust_damage(18 , pierce),imodbits_sword ],
9)Cieszymy sie nową zabawką do uśmiercania.
Oryginał:
http://www.wfas.mountblade.info/index.php?topic=68.0