[G2NK] Gothic 2 ModFix PL (Rebalans klasycznego G2, bez NK) 934 6

O temacie

Autor DjObama

Zaczęty 5.05.2022 roku

Wyświetleń 934

Odpowiedzi 6

DjObama

DjObama

Użytkownicy
posty5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Gothic 2 Mod Fix



Informacje:
Platforma: Gothic 2 Noc Kruka
Aktualna wersja: 1.4 PL 1.1
Autor modyfikacji: Desomorphine
Link do oryginalnego tematu: https://worldofplayers.ru/threads/39287/
Autor wersji polskiej: DjObama

Gothic 2 Mod Fix to modyfikacja mająca 3 główne cele:


1) pozbywa się ona zawartości dodatku Nocy Kruka, czyli przywraca oryginalne doświadczenie klasycznego Gothica 2.
2) balansuje i utrudnia ona rozgrywkę. Autor starał się osiągnąć poziom trudności pomiędzy klasycznym Gothikiem 2 a Nocą Kruka.
3) naprawia ona całą masę nielogiczności i bugów w grze. Lista zmian ma ponad 70 stron, także trochę tego jest.

Modyfikacja NIE dodaje żadnej nowej zawartości tzn questów, itemów.

Dla kogo jest ta modyfikacja?

Dla każdego kto tak jak ja uważa, że Noc Kruka psuje spójność gry i zbytnio ją napompowuje. Gothic 2 ma swój własny klimat, Górnicza Dolina w II rozdziale jest naprawdę niebezpiecznym miejscem gdy dopiero co wybraliśmy Gildię, mamy niski poziom i przede wszystkim nie mamy potężnego artefaktu Beliara. Osobiście szukałem modów do podstawki i nie znalazłem prawie nic oprócz Mod Fixa, schowanego gdzieś na rosyjskim forum. Na szczęśćie mod ten oferuje naprawdę zbalansowaną rozgrywkę i oszczędza czas ludziom, którym nie chce się wybierać do Jarkendaru po raz n-ty.

Najważniejsze zmiany, które zwróciły moją uwagę:

Spoiler
- w jaskiniach jest teraz ciemno, pochodnia lub czar światła mają teraz sens
- przeciwnicy mają wyższe wartości pancerza i zdrowia
- mikstury stałe dają teraz 3 punkty (eliksir ducha 5)
- eliksir życia daje +10 punktów trafień
- bronie z rudy są teraz bardziej opłacalne, mają wyższe obrażenia w stosunku do wymaganej siły niż kupne/znaleźne
- musimy mieć założone Oko Innosa przed zbliżeniem się do smoków, inaczej nas atakują a my im nic nie robimy
- handlarze zdejmują założoną broń przed handlem
- w III kręgu magii pojawia się zaklęcie ofensywne 'Lodowa Lanca' z dodatku, a w IIgim "Przywołanie warga" zamiast wilka. (jak grałem magiem i tak się do niczego nie nadawał xD)
- Lodowy smok otrzymuje zwiększone obrażenia od czarów ognia, Ogniste smoki analogicznie
- automatyczna akrobatyka powyżej 100 zręczności (w klasyku w ogóle nie było akrobatyki)
- doświadczenie za kradzież kieszonkową jest zależne tylko i wyłącznie od trudności kradzieży
- nie można już spać w cudzych domach (są wyjątki oczywiście)
- niektóre bronie zamienione są modelami, aby miały bardziej odpowiedni wygląd w stosunku do statystyk
- parę nowych modeli łuków i kusz
- dźwięki cięciw
- dodano mikstury pełni życia i many (bardzo drogie receptury)
- paladyni, strażnicy i magowie pozdrawiają się nawzajem
- sprzedaż po 20% wartości (w klasyku 30%)
- zmniejszono ilość złota w sakiewkach do 10, 25 i 50 monet (zamiast 25, 50 i 100)
- kusze wymagają teraz zarówno siły jak i zręczności
- pułkownicy i przywódcy orków wyglądają teraz nieco inaczej niż inni elitarni orkowie
- dodano wzmocnioną ciężką zbroję łowcy smoków. Można ją kupić dopiero po przyniesieniu Bennettowi 12 smoczych jaj.
- dodano do ekwipunku Pana Cieni Inubisa nieużywany wcześniej przedmiot - "Kamień Wiedzy". Po użyciu daje +5 punktów nauki.
- dodano "progresywne" pożyczanie od Lemara. Teraz, jeśli Bezimienny będzie konsekwentnie spłacał swoje długi (najpierw 50/100, potem 200 złotych), pojawi się możliwość pożyczenia od lichwiarza 1000 monet
- Harad płaci teraz 200 sztuk złota za każdy wykuty miecz
- wszyscy łowcy smoków są teraz wyposażeni w lekką zbroję
- pobite postacie, którym zabrano broń otrzymają teraz zardzewiały oręż zależny od gildii zamiast lag
- dodano zbroję strażnika (jak na ekranie ładowania) do znalezienia w Górniczej Dolinie
- kupcy mają aktywowany ekwipunek handlowy z rozdziału 6. Jest on aktywowany, gdy kapitan wzywa załogę na pokład statku

(70-stronicowy pdf)


Zmiany, które dodałem przy okazji tłumaczenia:

Spoiler
- poprawione formatowanie niektórych listów
- dodałem wyświetlanie nazw otrzymywanych i oddawanych przedmiotów - w klasycznym G2 jak i w modzie wyświetlała się tylko liczba przedmiotów.
- Poprawne wyświetlanie oddawanych przedmiotów paru różnych rodzajów w dialogach z: Baltramem, Gromem, Babo, Bennetem i Halvorem. UWAGA: zmieniona logika oddawania tych przedmiotów względem wersji rosyjskiej!
- Poprawne wyświetlanie otrzymywanych przedmiotów paru różnych rodzajów w dialogach z: Kati, Jan, Pyrokar, Andre, Babo, Hagen, Tandor, Gorn, Lee, Benett, Wilk, Engor, Matteo i Vatras.  UWAGA: zmieniona logika oddawania tych przedmiotów względem wersji rosyjskiej!
- dodałem potwierdzenie przed zaczęciem nowej gry
- dodałem opcję wyłączenia śladów broni przy zamachach w menu gry (wymaga restartu gry)
- przywrócony napis "Gothic II" w menu zamiast "Noc Kruka"
- poprawiony dialog z Thorbenem - usunięcie słowa "Potem" które do niczego się nie odnosiło przy wyborze opcji "Jestem pokornym sługą..."
- Nazwanie barmana - w oryginale właściciel ziemski
- Poprawka tekstu Mortisa
- Halvor zły tekst do pliku dźwiękowego
- poprawki wyświetlania bookstandów
- poprawiony dialog z vinem "ale nie bierzesz jej dla mnie,zrozumiano?", który do niczego się nie odnosił
- zamieniłem DIA_Coragon_Add_05_14 na DIA_Coragon_Add_05_20
- wklejona odpowiedź beziego na pytanie Marii ile zarabia : 40 sztuk złota | odpowiedź wycięta z dialogu z orlanem
- Poprawiony dialog z Godarem. Nielogiczna odpowiedź zastąpiona kwestią z innego dialogu.
- pierwszą kwestią w rozmowie z Sagittą jest teraz "Kim jesteś?" zamiast "Nie czujesz się trochę samotna?"
- zamiana "chodźmy dalej" na "chodźmy tam razem" w dialogu z angarem przy krypcie
- nowy dźwięk śmierci Poszukiwaczy

Przywróciłem kwestie dialogowe usunięte w rosyjskiej wersji moda (najprawdopodobniej ze względu na błędy w ros. lokalizacji)
- DIA_Xardas_EQUIPMENT_14_03
- DIA_Oric_IAmBack_11_03
- DIA_Marduk_Kap3_PERM_AndNow_15_02 i 03
- DIA_Baltram_Trick_01_00
- DIA_BALTRAM_TRICK_15_01 w skróconej wersji
- DIA_DIEGONW_NEEDHELP_WHOAREYOU_11_08
- DIA_BDT_1020_Wegelagerer_FirstWarn_GiveWeapon_06_01 - zamieniony na svm w rosyjskiej wersji moda

Przywróciłem kwestie dialogowe nieużywane w żadnym skrypcie w polskiej wersji Gothica 2
- DIA_Xardas_PYROWILLNICHT_14_05
- DIA_VATRAS_DI_UNDEADDRAGONDEAD_05_07
- DIA_VATRAS_MISSION_YES_05_02
- zamiana DIA_VATRAS_ADD_05_11 na skrócony, nieużywany DIA_VATRAS_MISSION_YES_05_01
- DIA_Vatras_MISSION_05_00 i skróciłem DIA_VATRAS_ADD_05_10
- SVM_9_Monsterkilled - "To mnie kręci!"
- DIA_Bilgot_TAKEYOUWITHME_05_01
- przywrócony dialog z karrasem "Bowiem to jeszcze nie koniec"

Przesunięcie w górę roślin częściowo zapadających się pod modelem świata
- szczaw królewski nad jaskinią cieniostwora koło latarni
- goblinie jagody przy kręgu Lobarta, w kotlinie przy khorinis, przy farmie Akila i za farmą Sekoba
- korzeń leczniczy przy murach khorinis (z zadania ziół dla  Constantino)

I parę innych zmian, których zapomniałem zanotować.

Nie są to zmiany, ale warto wspomnieć jak działa system nauki w G2:
Spoiler
- siła i zręczność kosztują zawsze 1 punkt nauki, mana kosztuje 2
- chyba że dołączymy do magów - od momentu zostania nowicjuszem za manę płacimy 1/1 a za siłe i zręczność 2/1
- płacenie za umiejętności bojowe jest...skomplikowane. Ogólnie płacimy 1/1, ale w pewnych przedziałach 2/1 ponieważ zwiększamy też "tą drugą" wartość
Inaczej: kiedy osiągamy kolejny próg walki wręcz (30/60) jednym rodzajem broni będziemy płacić podwójnie DOPÓTY dopóki poziom walki drugą bronią osiągnie ten sam przedział. Wystarczy wartość minimalna przedziału. Przedziały to 10-30, 30-60 i 60-90.
Przykład: jeżeli zwiększamy tylko broń jednoręczną to od 30% płacimy podwójnie, ale zwiększa się nam zarówno broń jednoręczna jak i dwuręczna. Będziemy tyle płacić dopóki broń dwuręczna osiągnie 30%. Stanie się to przy 50% broni jednoręcznej.Wtedy płacimy normalnie, bo obydwie umiejętności mamy w tym samym przedziale. Od 60% broni jednoręcznej znowu płacimy podwójnie, aż broń dwuręczna też osiągnie 60%. Stanie się to gdy będziemy mieli 90% broni jednoręcznej. Trochę pogmatwane, ale nie jest to bez sensu. Na początku gry nie ma za bardzo broni dwuręcznych, poza tym są one bardzo niewygodne w korzystaniu na początkowych animacjach. Można więc na przykład zwiększyć broń jednoręczną do 30% na początku gry i potem nie musieć płacić podwójnie za dwuręczną aż osiągniemy w niej 60%. Kosztowo wyjdzie na to samo, ale będziemy lepsi na początku gry korzystając z jednoręcznej.

Instalacja i uruchamianie
Spoiler
- instalujemy Uniona według jego instrukcji
- opcjonalnie instalujemy pluginy do Uniona, polecam: zBrightLight, zCleanupCamSpace, zDanglingWeapons, zTorchControl, zMiscUtils
- wypakowujemy paczkę do folderu z grą
- uruchamiamy modyfikację poprzez GothicStartera


Zachęcam do pobierania. Jeżeli ktoś natknie się na jakiekolwiek niespójności lub błędy proszę śmiało dawać znać! Ja przechodziłem grę magiem i paladynem, jeżeli zagracie najemnikiem może jeszcze znajdziecie coś do poprawki.



Planuję wydać tego fixa/modyfikację także w wersji ze światem z L'Hivera. Trzymajcie kciuki, na razie usunąłem już chyba całą zawartość, którą dodawała Noc Kruka do obszaru Newworld (okolice Khorinis). Pozostało usunąć jakoś ruiny Magów Wody i zastanowić się jak i czy zapełnić potworami obszary poszerzone przez L'Hivera. I wziąć się za Górniczą Dolinę.

Edit1: Dzięki @Simon Said modyfikacja jest dostępna również w Warsztacie Steam!
 

GaroK

GaroK

Użytkownicy
posty66
Propsy24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rozumiem, że mogę wywalić skrypty z tego które sam tłumaczyłem do kosza?

DjObama

DjObama

Użytkownicy
posty5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rozumiem, że mogę wywalić skrypty z tego które sam tłumaczyłem do kosza?

Hej. Aaaa, kurka, widzisz. Nie odpowiedziałeś mi na reddicie to sam się za to wziąłem. Zanim zacząłem prosiłem o wskazówki na Bractwie Spolszczenia, ale nikt się nie odezwał. Przykro mi! Btw nie mam na ten moment w życiu czasu robić wersji angielskiej...
 

Cysiu

Cysiu

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy istnieje możliwość uruchomienia modyfikacji bez instalacji Uniona, na standardowym PlayerKit'cie?
 

DjObama

DjObama

Użytkownicy
posty5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy istnieje możliwość uruchomienia modyfikacji bez instalacji Uniona, na standardowym PlayerKit'cie?

Nie testowałem, ale nie widzę przeciwwskazań. Spróbuj!
 

Cysiu

Cysiu

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cóż - niestety próby się nie powiodły. :/
Chyba pozostaje więc zainstalować ponownie Uniona.
 

Surf_Golo

Surf_Golo

Użytkownicy
posty1
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Fenomenalny mod, właśnie takiego Gothiczka zapamiętałem.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry