Cutscenki w czasie rzeczywistym 3436 9

O temacie

Autor whistler

Zaczęty 13.04.2022 roku

Wyświetleń 3436

Odpowiedzi 9

whistler

whistler

Użytkownicy
posty6
Propsy1
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Witam
Szukałem, acz nigdzie nie znalazłem metody w jaki sposób można zrobić cutscenki połączone z dialogami, tak jak to jest w Kronikach
Może ktoś mógłby mi coś poradzić?  :bows:
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6475
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Obawiam się, że sprawa nie jest zbyt prosta. Tego typu cutscenki robi się bodajże za pomocą Spacera i nie wiem, czy są jakiekolwiek poradniki do tego.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Damianu

Damianu

Użytkownicy
posty8
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam
Szukałem, acz nigdzie nie znalazłem metody w jaki sposób można zrobić cutscenki połączone z dialogami, tak jak to jest w Kronikach
Może ktoś mógłby mi coś poradzić?  :bows:

Tak się składa, że zajmuję się podobnym zadaniem bo współtworzę moda Złote Wrota 2: Serce Bogini. A ty jakiego moda tworzysz?

Przygotowuję cutscenkę, gdzie jest publiczność i osoby przemawiające. Poradnik do tworzenia pojedynczej kamery, która jest uruchamiana, a gracz nie może się poruszać, i widać wypowiedzi NPCów, to jest na tym forum.

Na razie mam taki pomysł, by urozmaicić pracę kamery, to stworzę ich kilka i jedna będzie uruchamiana po drugiej po rozpoczęciu określonych wypowiedzi. Uruchamiana w skrypcie.
 

whistler

whistler

Użytkownicy
posty6
Propsy1
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Tak się składa, że zajmuję się podobnym zadaniem bo współtworzę moda Złote Wrota 2: Serce Bogini. A ty jakiego moda tworzysz?

Nowego, zgodnego z kanonem total conversion. Póki co nie mogę jednak zdradzać szczegółów, co prawda powstaje to od jakiegoś czasu, jednak jest na takim etapie, że jeszcze wiele może się zmienić. : D

Poradnik do tworzenia pojedynczej kamery, która jest uruchamiana, a gracz nie może się poruszać, i widać wypowiedzi NPCów, to jest na tym forum.

Szukałem długo takich poradników, to nie znalazłem nic takiego, poza tym że można wstawić swoją pre-renderowaną cutscenke, a mi właśnie zależy, żeby szło to w czasie rzeczywistym

Na razie mam taki pomysł, by urozmaicić pracę kamery, to stworzę ich kilka i jedna będzie uruchamiana po drugiej po rozpoczęciu określonych wypowiedzi. Uruchamiana w skrypcie.


No jak ogarniesz coś takiego to tutorial byłby na wage złota :D
 

Damianu

Damianu

Użytkownicy
posty8
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie chcesz podać żadnego szczegółu z moda, a ja mam stworzyć tutorial? ;)

Możesz pokombinować na podstawie wiedzy z tej strony: https://wiki.worldofgothic.de/doku.php?id=spacer:camera_abc_1
 

whistler

whistler

Użytkownicy
posty6
Propsy1
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Cytat: Damianu
Możesz pokombinować na podstawie wiedzy z tej strony: https://wiki.worldofgothic.de/doku.php?id=spacer:camera_abc_1

Dziękuje, chyba czegoś takiego właśnie szukałem.

Cytat: Damianu
Nie chcesz podać żadnego szczegółu z moda, a ja mam stworzyć tutorial? ;)

Jeszcze trochę czasu minie, nim zostanie przygotowana oficjalna zapowiedź. Jak wspomniałem, wiele może się jeszcze zmienić. Moge jednak powiedzieć, że bohater najprawdopodobniej będzie wyciągnięty z kanonu. Myślimy nad wyspą Laran lub ewentualnie kontynentem.
 

Damianu

Damianu

Użytkownicy
posty8
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A tu masz opis parametrów klasy zCCSCamera; i na tej samej stronie jest opis zCCamTrj_KeyFrame:
http://www.gothic-library.ru/publ/zccscamera/1-1-0-494

W Spacerze jest coś takiego jak "Cutscene-sequencer", ale jest niefunkcjonalne i nie ma co tracić na to czasu; sprawdzałem, wywala z gry, nie było używane w G1, ani G2.
Zobacz sobie skrypt nauczania Vatrasa. W tym skrypcie możesz sobie odliczać czas. Ja na bazie tego skryptu tworzę przemowę. I zamierzam stworzyć kilka kamer czyli instancji klasy zCCSCamera, które zawierają obiekty klasy ZCCamTrj_KeyFrame.

W Spacerze ustawię czas pracy kamer w sekundach; a w skrypcie przemowy mogę sobie co do sekundy wyznaczyć, kiedy będzie uruchamiana kolejna kamera. Za pomocą "Wld_SendTrigger". Najpierw pokażę jedną kamerą grupę gapiów, kolejna będzie stale ustawiona na przemawiającego (aż uruchomię funkcję "Wld_SendUntrigger"). Potem uruchomię kolejną.



Z Laran, czyli pewne nawiązane do lore będzie.
 

whistler

whistler

Użytkownicy
posty6
Propsy1
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Jak najbardziej modzik będzie w pełni zgodny z lore. ^^
Dzięki bardzo za pomoc, na pewno się przyda
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
Jeśli nie chcesz bawić się w odmierzanie czasu, możesz użyć pakietu AI_Functions z LeGo, który pozwala dodać dowolną funkcję do kolejki.
AI_Function_S(self, WLD_SendTrigger, "NAZWATRIGGERA");
Ciekawy avatar ( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

whistler

whistler

Użytkownicy
posty6
Propsy1
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Jeśli nie chcesz bawić się w odmierzanie czasu, możesz użyć pakietu AI_Functions z LeGo, który pozwala dodać dowolną funkcję do kolejki.
AI_Function_S(self, WLD_SendTrigger, "NAZWATRIGGERA");

Podziękował :)

Ciekawy avatar ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie bardziej niż Twój  :cool:

W Spacerze ustawię czas pracy kamer w sekundach; a w skrypcie przemowy mogę sobie co do sekundy wyznaczyć, kiedy będzie uruchamiana kolejna kamera. Za pomocą "Wld_SendTrigger". Najpierw pokażę jedną kamerą grupę gapiów, kolejna będzie stale ustawiona na przemawiającego (aż uruchomię funkcję "Wld_SendUntrigger"). Potem uruchomię kolejną.

Na razie pobawiłem się chwilę z tym zCCamTrj_KeyFrame, zapowiada się obiecująco. Zobaczymy jak to będzie na dłuższą metę z tym. Łapcie po propsie :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry