Silnik: Gothic 1
Cel: zmiana pracy parowania ciosu, tak jak w Gothic 2
Wprowadzenie:
stopniowo ulepszałem parametry w G1 HumanS.mds na te z G2. Wszystko gładko szło. Dodałem animacje drugiego ataku do przodu w kombo 2h zielony. Bez większych problemów. Podczas całej pracy nie było żadnych problemów albo niezgodności
Rozwinięcie:
W końcu nadszedł czas na "Parade",
1) gdy podmieniłem kod HumanS.mds, wrzuciłem pliki .asc do anims i werje skompilowaną .man do anims/_compiled
- błąd, brakuje animacji z końcówką ,,_O" - t_2hParade_O (w gothic 2 mamy t_2hParade_0)
- gracz nie posiada w ogóle bloku
+ Gra czyta wyłącznie pliki z końcówką _O
2) skompilowane animacje .man zmieniłem nazwę na t_2hParade_0 -> t_2hParade_O
- działa bez błędów, jednak działanie animacji jest te same jak w G1
- Parowanie mistrza 2h zmieniła się animacja ale jest tylko odtwarzana ta pierwsza w kółko
+ Wniosek: oznacza to że gra dobrze odczytuje pliki animacji
3) pomyślałem, że gra musi mieć gdzieś to zapisane jak działa cała logika Parade, wiec ostatnią próbą była podmiana / dodanie plików mdh i msb (2hst2 2hst1)
- rezultat ten sam, bez błędów
+ Wniosek: logika parowania jest zdefiniowana w silniku gry, bez użycia pakietów skryptowych się nie obejdzie
Zakończenie:
Czy faktycznie nie ma innego sposobu jak użycie pakietów skryptowych do tego problemu, a może jednak zrobiłem błąd?
Jestem na 99% pewien że leży to już w silniku gry, ale kto pyta nie błądzi