Nabór do pracy nad modem Wyspa Zagadek 4425 0

O temacie

Autor konradiusIII

Zaczęty 17.01.2022 roku

Wyświetleń 4425

Odpowiedzi 0

konradiusIII

konradiusIII

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wyspa Zagadek

Opis

Wyspa Zagadek to skromna modyfikacja do Gothic 2: Noc Kruka, która w całości poświęcona jest rozwiązywaniu logicznych łamigłówek.

W porównaniu do większości modów, nie będzie tu:
- dialogów,
- walki,
- statystyk,
- zbytniego zbieractwa,
- złożonej fabuły.
Dlatego też zrealizowanie projektu przez w miarę doświadczonych modderów nie powinno być ani dużym, ani czasochłonnym zadaniem. Projekt ma zatem spore szanse na powstanie, w odróżnieniu od dużych ambitnych modyfikacji zapowiadanych od lat, których premiera jest stale przesuwana.

Historia jest prosta jak budowa cepa, choć kryje w sobie kilka tajemnic.
Oto jest sobie pewna nieduża wyspa, całkowicie opuszczona. Pozostały na niej ruiny splądrowanego miasta, a w nim stara budowla. Dawniej miasto było zamieszkane przez znamienite osoby, lecz zastępy orków kompletnie je zniszczyły i rozkradły. Okazuje się jednak, że nie zabrano tego co najcenniejsze, a co mieszkańcy wyspy skrzętnie ukryli przed mało inteligentnymi oponentami. Czyżby to był jakiś wielki skarb? a może szokujące informacje, które wyjaśniłyby bierność króla Rhobara II w postaci nieudzielenia wyspie pomocy przed atakiem orków? albo nawet poszlaki rzucające nowe światło na fabułę serii Gothic?

Celem gracza jest przebadanie najeżonego pułapkami starego budynku, lecz  już samo dostanie się do niego wymagać będzie sprytu i zdolności kombinowania. Trudno to opisać bez porównań bądź przykładów. Jeśli o pierwszym mowa, przychodzi mi na myśl seria gier Myst, albo gry logiczne pokroju The Talos Principle, The Witness czy Portal (choć ten ostatni przypadek to gra po części zręcznościowa).
 
Podam teraz dwa przykłady zagadek z moda (specjalnie wybrałem takie, które łatwo wytłumaczyć bez przytaczania szerszego kontekstu). Oba są ściśle związane ze światem Gothica. Pierwszy: na dnie głębokiego jeziora leży potrzebny nam przedmiot. Po zabraniu go jednak, nie zdążymy wypłynąć na powierzchnię, gdyż skończy nam się tlen. W jaki sposób więc, korzystając z przedmiotów jakie istnieją w świecie Gothica, zdobyć ów item? W jednej z książek jakie znajdziemy na wyspie znajdujemy taki fragment: Wystarczą przypuszczenia, kilka niedomówień i wyobraźnia – tak wykreowany zostaje największy potwór, wyjadający trzewia naszych głów, przechadzający się po umyśle jak po dnie jeziora ciężkimi krokami kamiennego golema.  Stanowi to podpowiedź dla tych, którzy nie wiedzą o tej mechanice. Używszy zwoju przemiany w kamiennego golema, natychmiast niemal opadamy na dno jeziora, po czym przemieniamy się z powrotem, zabieramy przedmiot, i wypływamy. Drugi: w ukrytej za wodospadem grocie natykamy się na sporej wielkości naczynie stojące na podwyższeniu. Kamienna tabliczka przykuta tuż pod nim głosi: to jest podobne do cyfry cztery. Musimy więc użyć na naczyniu coś, co wyglądem przypomina 4. Tym czymś jest błyskawica. Naczynie wydobywa z siebie teraz niebieskie światło, i otwierają się drzwi w ścianie.

 



Przydałaby się pomoc


Wszystkie zagadki zostały już rozpisane, a miejsca zaplanowane (rozrysowałem prowizoryczne mapki poglądowe). Jako że korzystamy głównie ze źródła (tj. gry G2:NK, ewentualnie rzeczy opublikowanych na WoG-u), nowych modeli oraz tekstur nie pojawi się zbyt wiele, i w większości są już zrobione.

Problem polega na tym, że choć mam dużo oryginalnych pomysłów na gry i mody, to… nie umiem robić gier i modów. Właśnie zacząłem niedawno uczyć się konstruowania świata w Blenderze, z pewnością przydałaby się pod tym względem pomoc. Następnym krokiem będzie vobowanie, co raczej nie powinno stanowić problemu, jednak największym wyzwaniem zdaje się być napisanie skryptów do bardziej rozbudowanych zagadek. O programowaniu nie wiem absolutnie nic, jak na razie polegam wyłącznie na poradach od bardziej ode mnie doświadczonych osób (jak np. Boguś).

Jeśli więc znasz się na modowaniu Gothica i jesteś skłonny pomóc w tworzeniu moda, w którym trzeba będzie przede wszystkim myśleć, zgłoś się do mnie na e-mail (papuciowy@gmail.com), albo na Discorda (Sprytus#3675).

Możesz również wejść na nasz serwer, choć nie ma na nim zbyt wiele, bo sam projekt nie wymaga dużego rozpisywania się.


Obojętnie od tego czy się zgłosisz czy nie, serdecznie Cię pozdrawiam. :)

Sprytus
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry