Witam, myślałem trochę nad usprawnieniami, dodatkami do Returninga jest ich na tyle dużo że ośmieliłem się je nazwać Returning 2.0 New Balance 2.0 chciałbym abyśmy je przedyskutowali, dodali nowe pomysły do tej list albo je z niej usuneli ale uprzedzam grałem w Returninga mało także moja wiedza jest nikła więc pomysły które przedstawię mogą już znajdować się w grze oraz na pewno będzie trzeba je lepiej zbalansować oraz zbalansować już istniejące rzeczy, podane przeze mnie wartości podaje tak tylko orientacyjnie, napisałem tylko nazwy robocze wszystkiego, jak lista bedzie kompletna z pomysłami jak zbalansować całą gre z uzupełnionymi kosztami PN i złota to przetłumaczę ją i wyślę w imieniu naszej społeczności do Likera(mam nadzieję że zna angielski) z zapytaniem co o tych zmianach myśli, jak się nie zgodzi je dodać to może sam nauczę się modować Gothica żeby je wprowadzić (podobno jego modowanie nie jest trudne a na Youtube są poradniki) z góry sory za błedy przeczytałem to co prawda raz i część poprawiłem ale nadal magą się trafić, chcę żebyśmy wspólnie ustalili jakie zmiany są według was ciekawe a jakie nie, być może sami macie dobre pomysły
Zacznijmy od najciekawszej dla mnie zmiany, co wy na to by dodać możliwość dołączenia do drugiej gildi ale dawała by ona mniejsze bonusy, to znaczy nie mogli byśmy się nauczyć tworzenia najpotężniejszych runów ale i te słabsze dopiero w następnym roździale, oprócz tego niżej opisałem umiejętności tylko dla wojowników jeśli taką klase byśmy wybrali jako drugą to moglibyśmy się ich nauczyć ale w słabszej formie, dodatkowo wymyśliłem pomysły na 2 nowe klase(o nich jest na samym końcu) co by w sumie dawało 11 klas oraz 55 ich kombinacji ciekawe która z jakimi umiejętnościami by była najpotężniejsza
Jako że nowe umiejętności i zaklęcia by zwięszkały naszą siłę to znacznie zwiększył bym ilość wrogów ale i tak część pozostałych by musiała dla balansu mieć zwiekszone statystyki żeby również zbalansować to wszystko to można by spowodować że po dostaniu sie do dowolnej gildi otrzymali byśmy -60% obrażeń z broni białej można to fabularnie wytłumaczyć że łapiemy jakąś chorobę która to powoduje, trzeba by również zwiększyć ilość PN i złota jakie zdobywamy niż obecnie jest na koszmarze
Nowe umiejętności dla każdej klasy za PN i złoto:
Magiczne strzały:
*po aktywacji przypisanym przez nas przyciskiem nasze strzał by zadawały dodatkowe obrażenia takie jakie są teraz napisane w opisie łuku, każda by kosztowała manę
Deszcz magicznych strzał:
*po aktywacji przypisanym przez nas przyciskiem każda strzała w miejscu w które by trafiła by powodowała że by spadał obok niej deszu strzał czyli obrażenia obszarowe, każda strzała by kosztowała dużo many
Magiczne odbijające się strzały:
*każda strzała by się odbijała na o wiele wiekszy dystans niż robi to teraz, każda by kosztowała manę
Mistrz kowalstwa:
*+10% szansy że przy tworzeniu przedmiotu odzyskamy składniki które mogą posłużyć do zrobienia czegoś innego
Mistrz alchemii:
*+10% szansy że przy tworzeniu mikstury odzyskamy składniki które mogą posłużyć do zrobienia czegoś innego
Zielarz:
*+10% szansy że podniesiemy 2 sztuki rośliny
Wydajny wpływ mikstur:
*leczenie z many i życia z każdej mikstury by zostało wydłużone o dodatkowe 25% czasu
Nowa kategoria "cechy specializujące" byśmy mogli się uczyć tych cech w nieskończoność każdy poziom by dawał tyle samo ale każdy kolejny by kosztował więcej o 1PN i 500złota na przykład poziom 1 by kosztował 3PN i 1000 złota ale poziom 10 w taki razie 12PN i 5500złota :
Z całej siły:
*+8% więcej obrażeń w walce wrecz
*-8% maksymalnego zdrowia
Wytrzymałościowiec:
*+8% maksymalnego zdrowia
*-8% mniej obrażeń w walce wręcz
Można by się uczyć obu tych powyżej co by dawało:
*+4% maksymalnego zdrowia
*+4% więcej obrażeń w walce wręcz
Doświadczony łucznik:
*+8% obrażeń z łuku
*-4% punktów many
Doświadczony czarodziej:
*+4% punktów many
*-8% obrażeń z łuku
Można by się uczyć obu tych powyżej co by dawało:
*+4% obrażeń z łuku
*+2% maksymalnych punktów many
Opanowany:
*+4% leczenia z many i życia z mikstur
*+8% statystych ochrony
*-4% prędkości poruszania się
Narwaniec:
*+4% prędkości poruszania się
*-8% statystych ochrony
*-4% leczenia many i życia z mikstur
Można by się uczyć obu tych powyżej co by dawało:
*+2% leczenia z many i życia z mikstur
*+4% statystych ochrony
*+2% prędkości poruszania się
Nadpobudliwy intelekt:
*+4% inteligencji
*-6% regeneracji many z każdego żródła(z wyjątkiem roślin i jedzenia)
Spokojny umysł:
*+6% regeneracji many z każdego żródła(z wyjątkiem roślin i jedzenia)
*-4% inteligencji
Można by się uczyć obu tych powyżej co by dawało:
*+2% inteligencji
*+3% regeneracji many z każdego żródła
Wytrenowane ciało:
*+6 punktów siły
*+6 punktów zręczności
*-2% szansy na trafienie krytzyczne z każdej broni
Wytrenowany w broniach
*+2% szany na trafienie krytyczne z każdej broni
*-6 punktów siły
*-6 punktów zręczności
Można by się uczyć obu tych powyżej co by dawało:
*+1% szany na trafienie krytyczne z każdej broni
*+3 punktów siły
*+3 punktów siły
Jeśli jednak byśmy kupwali przeciwstawne cechy to ich koszt by wtedy również był dodatkowo zwiększony na przykład o dodaktowe 500 złota na poziom żeby to zbalansować,
Nowa kategoria "umiejętności obierzyświata":
Skuteczny obiecywacz:
*daje nam możliwość wynajęcia mało znaczących NPC za złoto pod warunkiem że mają niższy poziom od nas(żeby ktoś czasem paladyna na początku gry sobie nie wynajął)cena by zależała od poziomu NPC, tacy NPC by się po śmierci odradzali
Przładowanie bronii magią:
*na 3 minuty nasza broń by biła +20% obraźeń po czym by była zniszczona i byśmy jej nie mogli nawet sprzedać
Szybka nauka(było podobne w Gothic 3):
*zdobywamy +10% doświadczenia za zabicie stworzeń
Jezyk handlarza:
*+10% korzystniejsze dla nas transakcje kupna/sprzedaży
*w 2 i 3 roździale byśmy odblokowywali możliwosć nauczenia się kolejnych poziomów odpowiedznio +20% i +30%
Wydajny zołądek:
*efekty leczące mane i zdrowie wynikające ze zjedzenia roślin i jedzenia będą potrojone poza tym to jedzenie które normalnie nie leczy many i zdrowia teraz by to robiło odpowiednio +15 i +45 (dzięki tej zdolności mechanika głodu miała by wiekszy sens)
Szczęście pijaka:
*każda miktura ma 10% szansy że zadziała na nas z podwójnym efektem
Szczęście w handlu:
*każdego dnia istnieje 10% szansy że Zuris w mieście bedzie miał dodatkowy eliksir zdrowia w sprzedaży
Szczęście poszukiwacza przygód:
*każda skrzynia losowo będzie miała 4% szansy że będzie się w niej znajdować eliksir ducha
Wzmocnienie zbroi kolcami:
*10% obrażeń nam zadanych w walce wrecz zostaje odbitych do przeciwnika
Wyssanie życia:
*leczymy się za 1,5% obrażeń jakie zadajemy w przypadku ataków z broni białej 3%
Pewna postawa:
*pełna odporność na przewrócenia i odrzucenia
Kolos:
*Daje 15% szansy że się nie wzdrygniemy po otrzymaniu ciosy
Samowystarczalny:
*kiedy od minuty jesteśmy sami to znaczy bez towarzyszy i przywołańców otrzymujemy bonusy:
*+20% wiecej zadajemy obrażeń
*+20% do wszystkich statystyk ochrony
Druga szansa:
*raz dziennie gdy nasze życie by spadło do poziomu 20% to by zostało natychmiast uleczone do pełna razem z wytrzymałością
Nowe umiejętności dla konkretnych klas:
Czarnoksiężnik
Pożeracz życia:
*leczyli byśmy się za 3,5% zadanych obrażeń
Władca śmierci:
*leczyli byśmy się za każdą istotę kóra by umarła w naszej okolicy o 5% życia tej istoty
Nekromanta:
Żywienie się bólem:
*obrażenia z broni do walki wręcz by nas leczyły za 5% tych obrażeń
Zbroja strachu:
*daje 10% szansy że przeciwnik który uderzy nas w walce wręcz zacznie uciekać od nasna odległość kilkunastu metrów
Król umarłych:
*daje nam 10% szansy że przeciwnik po śmierci będzie dla nas walczył przez 5 sekund i dopiero umrze
Mag ognia, mag wody, guru:
Złamanie czasu:
*raz dziennie byśmy mogli użyć tej umiejętności powodowała by że czas na 10 sekund by się zatrzymywał z wyjątkiem naszej regeneracji zdrowia, many oraz wytrzymałości z każdego źródła działała by natychmiast po kliknięciu przypisanego klawisza
Magiczny wybuch(to by było zklęcie więc powinno być niżej ale mi tu ładnie pasowało):
*po 11 sekundach od rzucenia tego zaklęcia byśmy powodowali wybuch wokół nas o takim samym zasięgu jak deszcz ognia był by on bardzo silny jak na etep w którym byśmy go odblokowali ale jego wadami było by to że zaklęcie by się rzucało 10 sekund w czasie jego rzucanie by nie działała regeneracja many z każdego źródła oraz by kosztował sporo many
Wsparcie bogów:
*co 60 zabitych wrogów byśmy otrzymywali +1 siły i +1 zręczności
Strażnik świątynny:
Cios Wiatru:
*nasz atak w walce wręcz ma 10% szansy że odrzuci przeciwnika
Paladyn:
Rozkaz króla:
*pozwala nam przyłączyć do nas za manę mało znaczącego NPC który ma niższy poziom od naszego, tacy NPC by się po śmierci odradzali
Łowca smoków/mroczny rycerz:
Zbir szantażysta:
*Byśmy mieli dodatkowe opcje dialogowe tak samo jak teraz posiada czarnoksiężnik
Wszystkie klasy wojowników:
Chroniony przez bogów:
*daje 10% szansy że przeżyjemy obrażenia które normalnie powinny nas zabić
Wytrącenie broni:
*daje nam 10% szany że po zadaniu ciosu nasz przeciwnik będzie zadawał 2 razy mniej obrażeń przez 5 sekund co by nas motywowało do ataku ale atak nie zawsze jest najlepszą opcją, przeciwnik by się wtedy charakterystycznie świecił
Cios niszczący zbroje:
*daje nam 10% szany że po zadaniu ciosu bedziemy bić temu przeciwnikowi 2 razy więcej obrażeń przez 5 sekund co by nas motywowało do ataku ale atak nie zawsze jest najlepszą opcją, przeciwnik by się wtedy charakterystycznie świecił
Znany morderca(przeciwnicy nas rozpoznają dlatego ze strachu gorzej atakują i się bronią, można by się nauczyć tego tylko w 1 roździale):
*-30% gorsze transakcje kupna/sprzedaży
*+20% obrażeń z broni białej
*+20% odporności na każde obrażenia
Potężne zamachnięcia:
*nasze ataki w walce wręcz by biły kilku wrogów przed nami, wszyscy poza głównym by otrzymywali tylko 40% obrażeń
Kradzież krwi:
*mamy 15% szansy że nasz atak w walce wręcz uleczy nas o 5% naszego maksymalnego zdrowia
Silne ciosy:
*po aktywacji nasze ataki z broni do walki wręcz by biły 20% więcej obrażeń ale by kosztowały 2 razy więcej wytrzymałości
Szybkie dźgnięcia:
*po aktywacji nasze ataki z broni do walki wręcz by biły 30% mniej obrażeń ale by kosztowały 2 razy mniej wytrzymałości
Motywująca wygrana:
*po zabiciu wroga w walce wręcz nasz następny trafiony atak w walce wręcz zadaje 2 razy więcej obrażeń trwa przez 10 sekund
Wszystkożerny barbarzyńca:
*Zabicie przeciwnika w walce wręcz leczy nam 10% życia
Przerażająco bolesna śmierć:
*wszyscy wrogowie blisko przeciwnika którego byśmy zabili w walce wręcz by zadawali 10% mniej obrażeń i by otrzymywali 10% więcej obrażeń
Motywujący godny przeciwnik:
*zadajemy przeciwnikowi o tyle procent więcej obrażeń o ile on ma wyższy poziom
Okaleczający cios:
*mamy 10% szansy że nasz atak w walce wręcz sparlaiżuje ze strachu wroga na 2 sekundy
Mistrz bronii(tego nie może się nauczyć moja nowa klasa wojownika):
*obrażenia z broni białej by były zwiększone o 20%
*można by się tej umiejętności nauczyć 5 razy czyli w sumie bonus +100% obrażeń
Zbrojmistrz(tego nie może się nauczyć moja nowa klasa wojownika):
*Statystki ochrony z każdego żródła by były zwiększone o 20%
*można by się tej umiejętności nauczyć 5 razy czyli w sumie bonus +100% ochrony
Jeden kontra kilku?To może zaczne walczyć na poważnie(totalnie nie miałem pomysłu na pasującą nazwe):
*zadajemy +30% dodatkowych obrażeń za każdego przeciwnika blisko nas
Jeden kontra kilku?To może zaczne się bronić(totalnie nie miałem pomysłu na pasującą nazwe):
*dostajemy +30% ochrony za każdego przeciwnika blisko nas
Bóg wojny:
*za każde stracone 20% naszego zdrowia zyskiwali byśmy 1% obrażeń na 7 sekund, maksymalnie byśmy mogli otrzymać bonus 30% pod warunkiem że byśmy się szybko leczyli ograniczenie 7 sekund zmuszło by nas do ciągłej walki aby ten bonus utrzymać
Atak z niebios:
*było by to zaklęcie tylko dla wojwoników powodujące że po rzuceniu go na podświetlonego przeciwnika teleportowywali byśmy się nad niego z wyciągniętą bronią i na niego spadli odrzucając wszystkich dookoła mogło by bić obrażenia ale nie koniecznie, kosztowało by sporo many albo wytrzymałości
Kolejna ciekawa zmiana, każda klasa miała by swoją specialną zdolność do nauczenia, aktywowaną natychmiast przyciskiem F nie kosztowała by ona ani many ani wytrzymałości ale mogli byśmy jej użyć tylko raz dziennie miały by one służyć jako ostateczność do ucieczki oto one:
Nekromanta:
Oszukać śmierć
*na 3 sekundy byśmy byli nieśmiertelni
Czarnoksiężnik:
Widmo:
*na 7 sekund byśmy byli niewidzialni
Mag ognia:
Ognista eksplozja:
*powodowali byśmy wybuch bijący duże obrażenia na małym obszarze dookoła nas
Mag wody:
Lodowa eksplozja:
*powodowali byśmy wybuch zamrażający wszystkich na małym obszarze dookoła nas na 2,5 sekundy
Guru:
Powalająca ekplozja:
*wszyscy przeciwnicy dookoła nas by się przewrócili(zwierzęta by się położyły):
Paladyn:
Pomoc Innosa:
*natychmiast by nam leczyło całe życie i wytzymałość oraz 50% many
Strażnik świątynny:
Ekpolzja wiatru:
*wszyscy przeciwnicy by zostali odepchnięci od nas na daleki dystans ale by się nie przewrócili otrzymali by trochę obrażeń
Najemnik:
Taran:
*by wykonywał szarże w przód w czasie której by był nieśmiertelny odpychał i przerwacał by przeciwników na swojej drodze
Mroczny rycerz:
Odrodzenie:
*przez 6 sekund nie mógł by atakować ale w zamian za to byłby nieśmiertelny oraz uleczyło by to jego 40% zdrowia oraz 50% many
Dodał bym nowe typy zaklęć błogosławieńst i aur które nie miały by animacji rzucania były by one aktywowane/dezaktywowane natychmiast po kliknieciu takiego klawisza co byśmy sobie ustawili, niżej opis wszyskich nowych zaklęć:
U Gallahada:
Przegonienie burzy(runa do kupienia za 5000zł ma krąg 0):
*zaklęcie zmieniające pogodę na bezchmuną i słoneczną
Magiczne pociski:
*wysyłali byśmy 3 pociski, jak by jeden z nich trafił przeciwnika to nastepny by przez niego przelatywał by uderzyć tego za nim a więc nadawało by się to tylko kontra grupy wrogów poza tym koszt many tego zaklęcia ma być tak wysoki jak 5 razy tyle co ognista strzała a ma jeden pocisk bić porównywale obrażenia czyli bardziej pod wzgedem many będzie się opłacało bić innymi zklęciami 1 kręgu ale pod względem czasu w jakim zabijemy 3 wrogów to zaklęcie będzie lepsze
Aura magicznych pocisków:
*po aktywacji pojawiał by się latający dookoła nas pocisk robił by obrót dookoła nas w 2 sekundy na losowo zmieniającym się dystansie max 2 metry od naszej postaci zadawał by on obrażenia wrogom jak by ich trafił co 25 punktów inteligencji pojawiał by się kolejny pocisk, każdy kolejny by miał dystans o jeden metr dalej aż do 10 metrów makymalnie, jak przeciwnik by oberwał jednym pociskiem to kolejny by mu bił tylko 50% obrażeń a następne 25%, każdy kolejny dodany pocisk by zwiększał koszt tej aury o 20%
Wzmacnianie zaklęć:
*po aktywacji nasze zaklęcia biją 50% więcej obrażeń ale kosztują 3 razy tyle many
Czarnoksiężnik:
Szaleństwo:
*Trafiony nim przeciwnik by co 6 sekund zmieniał zachowanie na jeden z następujących sposobów(łącznie zaklęcie by trwało 30 sekund):
*50% będzie nas atakował
*25% zaatakuje sojusznika
*25% zacznie sikać w czasie walki(zwierzęta by się kładły) zaatakowanie przeciwnika by powodowało że się na nas rzuca
Całun mroku(zmiany w już istniejącym):
*zaklęcie pobierało by manę na sekundę
*moglibyśmy w tym czasie rzucać zaklęcia ale by kosztowały 2 razy więcej many oraz nie mogły by bić obrażeń ani nie mogli byśmy nic przywoływać
Żądza krwi (zmiany w już istniejącym) obecnie gram czarnoksiężnikiem i widzę jak przesadzone jest to zaklęcie wyczyściłem nim obóz Dextera i pełzacze w kopalni złota w jarkendarze bez żadnego problemu to zaklęcie niszczy wszystko co prawda jestem dopiero w 2 roździale ale bym je osłabił w następujący sposób:
*koszt zwiększony z 50 na 60 many
*zasięg pocisku od tego zaklęcia zmnijszony 3 razy
*jeśli odejdziemy od wrogów na dalej niż 8 metrów zaklecie przestaje działać i wrogowie się na nas rzucają
*zmienił bym je z 1 kręgu na 2
Aura szaleństwa:
*po aktywowaniu pobierało by manę na sekundę oraz powodowało by szaleństwo u wszystkich wrogów w okolicy
Widmo śmierci:
*Przywoływali byśmy naszą kopię która by istniała 8 sekund po czym by wybuchała była by ona niewidzialna dla wrogów można by było nią sterować zmniejszała by ona wybuchem obronę przeciwników o 10% użycie widma by nie powodowało że przeciwnicy się na nas rzucają, 2 widma nie zadziałają na tego samego przeciwnika
Błogosławieństwo bronii śmiercią:
*po aktywacji nasza broń by nakładała truciznę na przeciwnika każdy cios kosztował by manę
Mag ognia:
Kauteryzacja:
*przez 3 minuty każdy efekt leczący działa o 50% mocniej
Podpalenie:
*trafiony pociskiem przeciwnik otrzymuje obrażenia rozłożone w długim czasie na przykład 40 sekund, może fajnie działać z trucizną
Aura ognia:
*Po aktywacji by nam czerpało manę oraz zadawało średnie obrażenia dookoła nas na sekunde
Błogosławieństwo broni ogniem:
*po aktywacji nasza broń zadawała by dodatkowe obrażenia od ognia mając 10% szansy że podpali przeciwnika czyli będzie on otrzymywał obażenia rozłożone w czasie każdy cios kosztował by manę
Nekromanta:
Wszkrzesznie zmarłego:
*Możemy wszesić zmarłego przeciwnika jako naszego towarzysza pod warunkiem że bedzie miał słabszy level od naszego
Ciche morderstwo magią:
*Zabijamy tym zakleciem dowolnego mało istotnego NPC pod warunkiem ze bedzie miał niższy poziom od naszego żebyśmy mogli zabrać jego przedmioty i EXP, ma kosztować dużo many
Przeklęcie bronii:
*po aktywacji zatakowanie przeciwnika bronią na 5 sekundy zwieksza obrażenia jakie bijemy temu wrogowi z broni o 5% do maksymalnych 30% każdy cios kosztował by manę
Aura wyssania życia(nie dziala z sakta omen):
*Co sekunde zadaje małe obrażenia dookoła nas i leczy nas za wartość tych obrażeń
Mag wody:
Ognik:
*byśmy przywołali ognika którym byśmy sterowali mógł by on zaatakować tylko raz po czym by zginął bił by średnie obrażenia dużo many by kosztował ale pozwalał by na bezpieczne obijanie przeciwników znajdujących się w ciężkich miejscach(nie działa na bossy) przeciwnicy by się na nas nie rzucali po jego użyciu
Aura burzy:
*losowo co sekunde jest 10% procent szansy że przeciwnik w naszym pobliżu oberwie spore obrażenia od pioruna pobierało by manę na sekundę
Spowalniająca aura:
*co sekundę jest 10% szansy że wszyscy przeciwnicy na raz w naszym pobiżu będą wolniej się poruszać o 70% na 3 sekundy czerpało by manę na sekundę (ale atakować będą normalnie)
Błogosławnieństwo bronii burzą:
*po aktywowaniu nasza broń by biła dodatkowe obrażenia od blyskawicy +10% szansy na dodatkowe obrażenia każdy cios kosztował by manę
Guru:
Aura snu:
*co sekundę jest 10% szansy że wszyscy przeciwnicy na raz w naszy pobiżu będą sparaliżowani na 2 sekundy czerpało by manę na sekundę
Wybuch uwolnionej duszy:
*przeciwnik trafiony tym zaklęciem po zginięciu by eksplodował zadając obrazenia w wysokości 15% życia jakie posiadał wszystkim przeciwnikom dookoła
Masowy Wybuch uwolnionej duszy:
*to zaklęcie by nakładało słabszą wersję wybuchu uwolnionej duszy na wszyskich dookoła nas
Błogosławieństwo bronii snem:
*po aktywowaniu nasza broń by miała 15% szansy na sparaliżowanie przeciwnika na 2 sekundy każdy cios kosztował by manę
Jak by się grało Guru jako klasą główną i łowcą smoków jak poboczną to by można było się nauczyć błogosławieństwa broni snem +15% szansy na paraliż oraz słabą wersję okaleczjącego ciosu dającą 5% szansy na paraliż razem 20% ale za to inne kombinacje klas biły by więcej obrażeń, aby to zbalansować trzeba by dodać opcję że nie da się sparaliżować wroga który jest obecnie sparaliżowany
Super by było jak by jakiś weteran Returninga mógł poświecić trochę czasu nad przemyśleniem wszystkich wartości jakie podałem, oszacował koszty PN i złota oraz to jakie dokładnie bonusy miały by wynikać z gildi pobocznych, w celach balansu to najlepiej jak by zaklęcia z nich wynikające nie miały kręgów by taki łowca smoków również mógł używać zaklęć
Kilka zmian dodatkowych:
Sprawiłbym aby były tylko 2 albo 3 poziomy trudności, różniące się tylko ilością PN oraz złota
Dodał bym opcje przy rozpoczęciu gry losowe rozmieszczenie roślin ale były bo one ustawione według 1 z 9 wcześniej przygotowanych zestawów gdzie się mają znajdować
Dodał bym opcje przy rozpoczęciu gry losowe rozmieszczenie przeciwników ale byli by oni rozstawieni według 1 z 9 wcześniej przygotowanych zestawów gdzie się mają znajdować teraz znalezienie ognistych jaszczurów by z nich wino many zrobić nie było by takie łatwe
Dodał bym opcje przy rozpoczęciu gry losowe rozmieszczenie rzadkich broni i zwojów ale były bo one ustawione według 1 z 9 wcześniej przygotowanych zestawów gdzie się mają znajdować
Koniecznie dodałbym możliwość przesunięcia kamery w prawo lub lewo podczas celowania gdyż często w jaskiniach moja postać zasłania mi celownik
Po zmieniał bym 9 skrzyń w każdej lokacji to jest Khorinis, Jarkendar, Dórnicza Dolina itd. na skrzynie fortuny przy zaczęciu gry było by losowane co ma się w nich znajdować a możliwe rzeczy to 3 eliksiry ducha, 2 eliksiry życia, 2 eliskiry siły, 2 eliskiry zręczności, 2 eliksiry umysłu (+1 inteligencji), 2 eliksiry wytrzymałości, 1 miktura przywrócenia umysłu (+3000 EXP) w dalszych lokacjach były by to 2 takie mikstury,7 ektraktów many, 7 ektraktów życia jedna z tych skrzyń mogła by się znajdować tuż na starcie na przykład w tej jaskini co w niej Cavalron bandytów rozwala
Żeby osłabić strategie w której wchodzimy na wysokie miejsce i strzelamy z łuku albo magii to obrażenia z góry na przeciwników bym zmniejszył o 70%
Dodał bym możliwość wyciągniecia/zmiany broni podczas poruszania się w bok i do tyłu to samo z zaklęciami
Dla ludzi którzy grali by pod magazynowanie dużej ilości złota dodał bym nieopłacalne drogie miktury na przykład +1 siły za 5000zł aby mieli co z nim robić
Dodałbym że każdy 1% szansy na trafienie krytyczne ponad 100% daje +4% obrażeń
Dodał bym do poradnika instalacji Returninga linki do artykułów "Co zrobić aby nie zepsuć sobie gry" oraz "Retoryka w rozmowach" jak i również napisał bym aby każdy początkujący po rozpoczęciu gry kliknął klawisz H i przeczytał wszystkie zawarte tam informacje oraz uzupełnił bym je o wszystkie skróty klawiszowe i listę przedmiotów które są cenne w późniejszym etapie gry jak na przykład polne jagody albo chleb itd. jak i również dodał bym dokładny opis każdej klasy i podklasy to znaczy opisy wszystkich zaklęć opisy umiejętności, bym podał wszystkie ceny PN, złota jakie mają kręgi i ile many kosztują podał bym też imię osoby uczącej
Gram z wszyskimi roślinami a jeszcze ich istatnio przybyło szukanie wśród nich ciekawych przedmiotów to porażka dlatego aby to ułatwić zmniejszyłbym koszt uczenia ognika umiejętności albo nawet bym spowodował że by to wszystko robił za darmo, Gothic w dzieciństwie wydawał mi się piękny ale teraz już trochę przyzwyczaiłem się do nowoczesnych gier i jak widziałem Returninga bez roślin to wyglądał on dla mnie jak obsrane gówno dlatego nie wyobrażał sobie grać bez nich
Zmiany w przeciwnikach:
Nowa odmiana Zombie które by się teleportowały na krótki dystans nie częściej niż raz na 6 sekund mogły by w czasie walki wręcz z nami, teleportować nam się za plecy albo obok nas walka z kilkoma takim mogła by być ciekawa
Nowy przeciwnik który by nam bił obrazenia w wysokości 3% naszego zycia jak byśmy się znajdowali w jego pobliżu nie dało by się jego ataku uniknąć ani przed nim obronić uciekał by przed nami ale też od pewnego dystansu by nas gonił albo byśmy musieli zabić jego obrońców ale wtedy on by nam zadawał obrażenia albo go byśmy musieli gonić i zabić licząc że jego brońcy nie zabiją nas
Przeciwnicy rzucający zaklęcia teraz mogli by rzucać również deszcz ognia(biło by tylko nas) oraz armie umarłych ale rzucanie tych zaklęć zajmowało by 10 razy tyle czasu i by się świecili by oznajmić nam że je rzucają
Nowe wytrzymałe szkielety które po śmierci by się rozpadały na 2 szkielety i te 2 po śmierci również na 2, mogły by one być poustawniane z Zombie w pomieszczeniu które by było zamknęte dopóki nie zabijemy wszyskich wrogów na przykład 6 zombie i 4 takie szkielety jako że szkielety mają być wytrzymałe to jeśli zajmiemy się ich zabijaniem w pierwszej kolejnośći to razem z zombie mogą nas otoczyć ale jak zajmiemy się zombie to szkielety mogą do nas podbiec
Nowe szkielety które po śmierci paraliżują nas na 3 sekundy
Żeby urozmaicić trochę zwierzęta które tak nudno troche na nas biegną łapiąc głowami wszystkie zaklęcia i strzały wymyśliłem nową odmiana zwierząt typu wilki, wargi itp. miały by dopiskę "stadny" oraz by miały zmienioną sztuczną inteligencję polegającą na tym że najpierw by biegły na nas dopóki by nie dobiegły na dystans około 8 metrów potem losowo by skręcały w lewo albo w prawo okrążając nas(tak jak obecnie robią to bandyci z łukami) oczywiście miało by to sens tylko na dużych przestrzeniach i tak by biegły dookoła nas jakoś 9 sekund by dać nam czas na wycelowanie (co wymagało by od nas przewidywania gdzie będą się znajdować za chwilę) potem by się zbliżyły o metr i ponownie biegły dookoła nas 9 sekund, potem znowu metr, znowu 9 sekund i dopiero by atakowały, takie coś by trochę symulowało autentyczne zachowanie wilków
Nowe pułapki:
W pewnych miejsach były by teleporty prowadzące do opcjonalnego labiryntu to znaczy nie było by z nim związane żadne zadanie ale była by ciekawa nagroda za ukończenia, były by one mega wkurzające z kilku powodów, była by mocna mgła oraz przeciwnicy za których by było tylko 10 EXP żeby nie było sensu ich zabijać, ich siła by zależała od naszego poziomu, były by poustawiane teleporty które mogły by nas teleportować nawet w miejsce którym już byliśmy ale że labirynt by miał monotoną estetyke i mgłe to ciężko by było ogarnąć czy już w tym miejscu byliśmy, dodatkowo pojawiali by losowo silni wrogowie, w labiryncie nie można by było zapisać gry, ale co najgorsze po wejściu do teleportu był by losowany 1 z 20 wczesniej przygotowanych labiryntów tak by nikt nie mógł by się go na pamięć na uczyć : )
Po dostaniu się do jakiejś gildi byśmy otrzymali klątwę która raz dziennie by powodowała że w losowych momentach w czasie walki byśmy dostawali ostrzeżenie od bezimiennego na przykład "chyba zaraz zdarzy się coś niedobrego" po 5 sekundach pojawiało by się kilku szybkich ale słabych wrogów w sporej odległości dookoła nas, ruszających na nas
W niektórych miejscach znajdował by się duch zębacza który by był nieśmiertelny, ale przy nim znajdował by się lewitujący świecący kryształ trzeba by było go zniszczyć z broni lub zakleciem po czym pojawiał by się kolejny, zawsze losowo gdzieś dookoła nas po jego zniszczeniu kolejny a po zniszczeniu ostatniego, zębacz by ginął takie coś by wymuszało na nas ciągłe unikanie ataków zebacza ale i rozglądanie się za losowymi kryształami do zniszczenia zebacz zawsze by nam zadawał 50% życia na cios oraz niektóre wersje pułapki by mogły mieć 4 lub 5 kryształów oraz 2 zebacze ale wtedy z mniejszymi obrażeniami
Podłoga w pewnych pokojach by była podzielona na kwadraty jeśli będziemy stać na nich przez 8 sekund to z nich zacznie ulatniać się gaz zadający obrażenia tylko nam i naszym przywołańcom(one też to aktywują) ma nas ta pułapka zmuszać do ciągłego biegania po pomieszczeniu nawet w kierunku przeciwnika byle gazu uniknąć
Na piedestale w pewnych miejscach niekoniecznie na widoku by był kryształ który by spowalniał prędkość naszego porusznia się o 25% dopóki byśmy go nie zniszczyli może ciekawie działać z pułapką gazową
Na piedestale w pewnych miejscach niekoniecznie na widoku by był kryształ który by zabierał nam 5% zdrowia, many lub wytrzymałości czasem najlepiej by było wyminąć broniących go wrogów by go zniszczyć zaraz na początku walki o ile bedziemy wiedzieć gdzie jest mógłby być ukryty lub znajdować się nad nami albo na końcu korytarza
były by odporne na zaklęcia, strzały i bełty, trzeba by je zniszczyć z bron,i mogły by być warianty które by biły po 1% ale by ich było kilka
Kryształ na piedestale który by strzelał w nas wolno lecącymi iskrami lub zaklęciem odpychającym co 7 sekund, iskry biły by nam zawsze 20% życia przelatywały by przez wrogów, piedestały były by odporne na zaklęcia, strzały i bełty trzeba by je zniszczyć z broni
Więcej miejsc po wejściu do których zamykało by się wyjście dopóki nie zabijemy wszystkich wrogów, dodatkowo byli by tam specialni wrogowie na przykład tacy że jeśli nie zabijemy ich wszystkch w ciągu 25 sekund to by się odradali w nieskończoność, albo też pokój gdzie przeciwnicy by się pojawiali co 10 sekund tak z 3-4 razy jeśli nie będziemy nadążać żeby ich zabijać to by nas zniszczyli przewagą liczebną
Po wejściu do niektórych korytarzy zamykało by sie za nami wyjście za naszymi plecami by się wysuwały kolce stopniowo w naszym kierunku co by nas zmuszało do biegnięcia naprzód ale na naszej drodze by byli ustawni wrogowie więc albo byśmy z nimi walczyli albo przebiegali obok narażając się na atak żeby kolce nas nie zabiły nie działała by teleportacja krótkodystansowa
W świątyni z Krukiem są te platformy które spadają jak na nich staniemy ja bym rozwinął ten pomysł by były dużo dłuższe i szersze ale przed wejściem do pokoju z nimi byłby rysunek jak je bezpiecznie prześć problem byłby taki że były by na tyle duże te pułapki że ciężko by to było zapamiętać
Nowe Klasy:
Gwardzisata Adanosa:
Umiejetności do nauczenia za PN i złoto:
1 rozdział:
Elektryczna zbroja:
*jeśli przeciwnik zaatakuje nas w walce wrecz daje 10% szany że przeciwnik otrzyma obrażenia elektryczne w zależności od naszego poziomu
Lodowa zbroja:
*jeśli przeciwnik zaatakuje nas w walce wrecz daje 10% szany że się zamrozi na 2 sekundy
2 rozdział:
Refleks:
*mamy 15% szansy że unikniemy każdego ataku
Elektryczna ekplozja(zmienił bym ją ale nie mam pomysłu):
*to była by zdolność pod przyciskiem F zadająca obrażenie wszystkim dookoła na dużym obszarze
Zbroja z magii:
*Gdy nasze życie spadnie do poziomu 1 HP zamiast niego marnowana była by nam mana 1 jej punk odpowiadał by 2 punktom życia
3 rozdział:
Potęga burzy:
*+10% obrażeń w czasie deszczu
4 rodział:
Zbroja Gromu:
*jeśli przeciwnik zaatakuje nas w walce wrecz daje 10% szany że aktywowane zostanie zaklecie grom ale ze słabszymi obrażeniami
5 roździał:
Zbroja lodowej fali:
*jeśli przeciwnik zaatakuje nas w walce wrecz daje 10% szany że aktywowane zostanie zaklecie lodowa fala ale zamrożenie potrwa 2 sekundy(nie działa na bossy)
Zaklecia(ta klasa nie kożysta z kręgów):
1 rozdział:
Wsparcie wody:
*na minute możemy oddychać pod wodą oraz nie męczymy się w wodzie
2 rozdział:
Słaba regeneracja:
*w ciągu 3 minute regeneruje nam sie całe życie
Wicher:
*przez minute bieganie nie zużywa nam wytrzymałości
3 rozdział:
korozja:
trafiony pociskiem przeciwnik zadaje o 30% mniej obrażeń przez minute ale zaklecie kosztuje dużo many i nie działa na bossy
4 rozdział:
Łańcuch błyskawic:
*wysyła pocisk który zadaje małe obrażenia odbija się od przeciwników ale do każdego przyczepia się na sekunde w celu balansu odbija się wiele razy
5 rozdział:
Lodowy łańcuch:
*wysyła pocisk który ma 15 % szany że zamrozi przeciwnika na 2 sekundy odbija się od przeciwników ale do każdego przeciwnika przyczepia się na sekunde w celu balansu odbija się wiele razy
Silna regeneracja:
*leczy 500% życia w czasie 4 minut ale zaklęcie długo się ładuje kosztuje dużo many
Trzesienie ziemi(wiem że istnieje już takie zaklęcie ale nie mam lepszej nazwy):
*co sekunde istnieje 6% szansy że przeciwnik dookoła nas się przewróci trwa to zaklęcie 40 sekund
6 rozdział:
Bąbel czasowy(było w Gotchic 3):
Spowalnia prędkość porusznia się przeciwników o 90%(bedą atakować normalnie) na 15 sekund kosztuje bardzo dużo many, dlugo się ładuje, nie działa na bossy
kolejna klasa:
Naginacz wymiaru(prawdopodobnie najtrudniejsza klasa):
Po dostaniu się do tej gildii otrzymali byśmy karę -90% obrażeń z łuku i kusz oraz by zostało wymuszone na nas bycie w jednej z 4 "postaw" zmieniane klawiszami F1-F4:
Neutralna postawa:
*-50% obrażeń z broni białej
Postawa Dystansowa (nasze zamachnięcia bronią by biły obrażenia od naszej broni na odległość wybranemu wrogowi na takim zasięgu jak zaklęcia):
*-40% obrażeń z broni białej
*każdy atak kosztuje manę
Postawa ofensywna:
*każdy atak kosztuje manę
Postawa defensywna:
*-30% obrażeń z broni białej
*każdy atak kosztuje manę
*+50% statystyk ochrony
*+150% statystyk ochrony z tarczy
*+25% szansy że po otrzymaniu ciosu się nie "wzdrygniemy" i będziemy mogli kontynuować atak
Mechanika postaw by była taka że najpierw obijamy przeciwnika na odległość a jak podbiegnie zmieniamy postawę i dobijamy wręcz o ile mamy manę (dlatego łuki i kusze muszą mieć taką kare by zawsze były słabsze niż postawa dystansowa aby tą klasę zbalansować)
w 3 albo 4 rozdziale otrzymujemy możliwość nauczenia się zdolności ulepszającej te postawy aktywowaną/dezaktywowaną F5
Postawa neutralna:
*+60% obrażeń z broni białej
*ataki kosztują manę
Postawa dystansowa:
*-40% obrażeń z broni białej
*teraz każdy atak bije obrażenia przed i za wyznaczonym przeciwnikiem
*każdy atak kosztuje sporo many
Postawa ofensywna:
*zasięg naszej broni jest zwiększony 3 razy
*każdy atak bije dookoła nas całe 360 stopni
*każdy atak kosztuje sporo many
Postawa defensywna:
*-30% obrażeń z broni białej
*każdy atak bije dookoła nas całe 360 stopni
*+100% statystyk ochrony
*+300% statystyk ochrony z tarczy
*+100% odporności na wzdrygnięcia
*każdy atak kosztuje sporo many
Te postawy mogą się wydawać niesamowicie mocne ale trzeba pamiętać że każdy atak kosztuje mane jeśli ktoś postanowi zainwestować dużo PN w siłę albo zręczność żeby dobrą broń założyć i w trafienia krytyczne to z wzmocnioną postawą ofensywną bedzie bił wszystkim ogromne obrażenia ale co z tego jak many mu starczy na 2 ataki dlatego też stwierdziłem że jest to najprawdopodobniej najtrudniejsza klasa wymagająca balansu miedzy bronią, maną a wytrzymałością
Specialną zdolnością pod przyciskiem F była by Szarża, skakali byśmy daleko przed siebie przelatując przez każdego wroga i zadając mu 140% obrażeń z naszej broni + szansa na krytyka w tym czasie byśmy byli nieśmiertelni
oprócz tego ta klasa mogła by w 2 rozdziale nauczyć się zdolności pożeracz dusz która by dawała +1 many za każde zabite 40 stworzeń (w tym ludzi i nieumarłych)
Zaklęcia(ta klasa nie korzysta z kręgów):
1 rozdział:
Wzmocnienie zbroi:
na minute otrzymujemy:
+50% statystyk ochrony
+150% statystyk ochrony z tarczy
Ładowanie energii:
*co 3 sekundy dostajemy bonus że zadajemy 1% wiecej obrażeń zaklęcie trwa 120 sekund po czym bonus 40% znika
2 rozdział:
Zabicie duszy:
Wysyłamy pocisk który powoduje że trafiony przeciwnik natychmiast obrywa 10 ataków z naszej bronii każde z tych uderzeń ma osobną szansę na trafienie krytyczne ale zadają one -50% obrażeń, kosztuje dużo many
Pomoc z innego wymiaru:
Przywołujemy postać która jest półprzezroczystą kopią nasze tyle że zadaje ona o 95% obrażeń mniej, przeciwnik nie może jej zaatakować, jej ataki nie powodują że przeciwnik się "wzdryga" oraz wszystkie jednoski przez nią przenikają jak i pociski, ta kopia ma tylko bić małe obrażenia nic więcej ale można ich kilka przyzwać o ile ma się mane
3 rozdział:
Odrodzenie się duszy:
Jeśli rzucimy to zaklęcie to następnym razem gdy zginiemy odrodzimy się w miejscu gdzie je rzuciliśmy z 1HP, ma ono zawsze kosztować całą manę ale trzeba i tak mieć przynajmniej dużą jej ilość do rzucenia na przykład 10 punktów za każdy poziom naszej postaci może ciekawie działać z niewidzialnością
4 rozdział:
Chodzenie poza wymiarem:
Otrzymujemy niewidzialność pobierającą ileś punktów many na sekunde, po przerwaniu atakiem czy czymkolwiek przez 8 sekund otrzymujemy 2 razy wieksze obrażenia, jeśli rzucimy w czasie walki przeciwnicy przestają nas widzieć ale zaklecie się długo rzuca
5 rozdział:
Pojedynek poza wymiarem(nie działa na bossy):
*po trafienu przeciwnika tym pociskiem cały świat by się zatrzymywał a my mogli byśmy walczyć 1vs1 z tym przecwinikiem kosztowało by dużo many
6 rozdział:
Forma tytana:
Bezimienny na minutę zwiększa swój rozmiar o 60%, aktywuje wszystkie wzmocnione postawy na raz otrzymując efekty każdej z nich:
*+60% obrażeń z broni białej
*atakuje daleko przed siebie jak w dystansowej
*atakuje dookoła siebie na trzykrotność zasięgu broni
*+200% statystyk ochrony
*+300% statystyk ochrony z tarczy
*+100% odporności na wzdrygnięcia
*Kosztuje bardzo dużo many
Na sam koniec zarys fabularny tych nowych klas, fajnie by było jak by ktoś się zajął dokończeniem tych dialogów niżej albo napisaniem swojej własnej histori nawet ze zmianą nazwy tych klas bo szczerze mówiąc to mi się nie chce:
Gwardzista Adanosa:
Po rozwaleniu bandytów z Cavalornem przed jaskinią pojawił by się rycerz walczący z 2 smoczymi zębaczami po pokonaniu ich zagadał by do nas oznaczyłem go jako R a bezimiennego jako B
R:Hej Ty widziałeś gdzieś w okolicy bandytów?
B:Tak ale są już trochę martwi
R:hmm tamci moi byli trochę żywi, czy jeden z nich miał hełm z rogami?
B:Nie widziałem
B:Często chodzisz po krzakach szukając bandytów?
R:Ile warta dla Ciebie jest radość z dobrze wykonanego zadania, poczucie że spędzasz swój czas w prawidłowy sposób?Dla mnie dużo, dlatego robię to co uważam za słuszne.
B:Kim właściwie jesteś i co tutaj robisz?
R:Przez 7 lat byłem magiem wody, pewnego dnia do mojego miasta trafił 13 letni chłopak, Jego wioska została najechana przez orków, jeden z nich odciął mu ręke, pomimo naszego leczenia chłopak zmarł 2 bolesne miesiące później, to mi uświadomiło że czekanie i leczenie rannych nie sprawi że świat będzie lepszy to my musimy działać, dlatego zacząłem szukać w poszukiwaniu bojowych technik Adanosa, pytałem innych na ten temat sprawdzałem księgi niektóre opisujące wydarzenia nawet z przed 2000 tysięcy lat, nigdzie nie znalazłem o tym informacji, uznałem że czas to zmienić, 10 kolejnych lat spędziłem na opracowywaniu technik łączących moją magie z bronią, zbroją, i ciałem, udało mi się wiele osiągnąć dlatego założyłem pierwszą w historii organizację elitarnych wojowników Adanosa zwaną Gwardziści Adanosa naszym celem jest przywrócenie równowagi do tego świata.
B:Czyli jest was więcej?
R:Nauczyłem co wiem 2 kolejne osoby, znajdują się one teraz na pierwszej lini frontu w górniczej dolinie(potem można by ich spotkać i by nas uczyli części umiejętności z tej klasy)
Reszta do dokończenia
Naginacz wymiaru:
Gdzieś w mieście Khorinis zaczepi nas kobieta prosząc o pomoc iż jej towarzysze zagineli strażnicy nie chcą jej pomóc gdyż nie mogą sobie pozwolić w tych trudnych czasach na straty w ludziach dla wieśniaków odsyła nas w okolice pewnej jaskini po dostaniu się do niej okazuje się iż była to pułapka wieśniaków kanibali po ich zabiciu pojawia się gość oto fragment dialogu G oznaczyłem gościa B Bezimiennego
G:Widzę nie bez powodu jesteś wybrancem swoich bogów
B:Widziałeś sytuację to czemu mi nie pomogłeś, chcieli mnie zjeść
G:Nie mogę dotknąć waszego świata, gdyż pochodzę z innego wszechświata, właściwie to nie jestem człowiekiem, przybrałem wygląd przeciętnego przedstawiciela twojej rasy by bardziej Ci nasza rozmowa odpowiadała, możliwe że tutaj mój normalny wygląd by został uznany za odrażający, jednak moje intencje są przyjazne wszak nasz wygląd nie definuje tego kim jesteśmy, moja rasa szanuje życie dlatego też skontaktowaliśmy się z tobą gdyż jesteś najważniejszym przedstawicielem swojego świata a jest on zagrożony, mogę ci wytłumaczć jak go obronić, nie musisz mi ufać ale możesz mnie wysłuchać, jak z moich nauk skorzystasz zależy tylko od Ciebie.
To tyle z moich propozycji jak coś jeszcze wymyśle albo ktoś podsunie dodatkowe pomysły to będe edytował ten post i pisał niżej wszystkie nowe propozycje, żeby nie trzeba było czytać tego wszystkiego wyżej, sam miałem pomysły na zaklęcia robiące mury z różnymi efektami albo dla wojownika zaklęcie arena walki które by zwiekszało jego statystyki w obrębie rzuconego zaklęcia ale uznałem to za zbedne zapychacze i mam nadazieję że zanim złożycie swoje propozycje przemyślicie je, jak i również czy wasze umiejętności nie będą w połączniu z innymi totalnie psuły balansu, (sam to robiłem ale mogłem coś przeoczyć) będę dodawał pomysły również ze strony Bractwo Spolsczenia gdzie jest identyczny artykuł oto link:https://bractwospolszczenia.pl/showthread.php?tid=1181