Modyfikacja nie ma na celu być rewolucyjna. Opiera się przede wszystkim na zachowaniu ducha oryginału i utrzymaniu przyjemność czerpania z rozgrywki w takim samym stopniu jak pierwowzór
No szkoda bo Gothic 2 NK fabularnie liże piasek, więc znowu będę babrał się w tym g!@##e, jedziemy !
Pierwsza rzecz, która mi się spodobała usunięcie przedmiotów z gry i wstawienie ich na nowo. Mod X stara się być trudny a ten pier@#@# Wilczy Kieł ciągle leży obok Erola i .... ułatwienie w kuj.
Pancerze NPC jak najbardziej na + fajnie, że farmerzy też mają coś na sobie. Taki Maleth wilka musi przegonić od czasu do czasu ;)
Wzmocniony Betzy na początku -
W końcu mogłem w początkowej fazie gry tych bandytów koło miasta pokonać, a nie ich odciągać albo potem przyłazić już o 10% za mocną postacią. Wytańczyłem ich za 3 razem
Początkowy balans pancerzy sprawia, że szukanie jakiegoś fajnego wdzianka liże piasek. Mogę kupić za 250 sztuk złoty te same wartości, które znajdę właśnie w tych jaskiniach koło miasta
Założyłem sobie pancerz włóczęgi już tylko pod efekt wizualny
Moim zdaniem pancerz skórzany 15 obrony, a włóczęgi 25. Nordmarczyka to bym dał na potem w ogóle
Później cała masa pancerzy 60-75 obrony
Średnio trochę, ale wybrałem sobie jeden i grałem z nim do pancerza butownika. I tutaj + za wstawienie tego stafu ode mnie. Jedna z nie wielu rzeczy, którą akceptuje z Goszlamu 3.
Bardzo dobrym pomysłem było wstawienie "mini-lokacji" na terenie Khorinis. Kutwa ! Ta mapa liże piasek w podstawce Gothica. W pewnym momencie (XD) szkoda, że tylko tyle
Gothic 2 NK na witaminach tzn bossy, więcej przeciwniki, trudniejsi przeciwnicy i trochę nowych lokacji jest OK. Ta gra jest pozbawiona tego co w takim Baldur's Gate 2 jest na porządku dziennym, więc czemu w G2NK miało by coś tu pójść źle. Fajnie, wincyj takich modów
No i tak do 3 rozdziału grało mi się zacnie po za jednym. Pancerz Bractwa - po co on jest skoro 3 do rozdziału nikt do Betzy nie strzela z magii
? W tym momencie sam mod sobie strzela w kolano. Skoro dajesz pancerz z odporność na magie to daj przeciwników z magią, ale mod nie jest rewolucyjny -.- Trzeba zrewolucjonizować przeciwników w rozdziale 1-2 więcej goblinów szamanów, więcej czegoś co strzela z magii ;)
Zatem są usunięte teleportacje na przełęcz Khorinis i Górniczej Doliny
W 2 i 3 rozdziale to mogłem sobie pobiegać bo i tak miałem ochotę na popykanie w Gothica, herbatka pod ręka i ciasteczka - chill
W pewnym momencie odpaliła się nie chęć do bieganie wszędzie z buta, im bliżej końca gry tym mniej zabawne się to staje, a lokacji trochę jest. Np po walce z lodowym smokiem musiałem mikstury uzupełnić i Wolnej Kopalni ostatecznie nie zwiedziłem.
Miał być zachowany duch oryginału
I Mówisz o tym, że Biff nie potrafi wspiąć się na 2 proste stopnie? Czy o tym, że nie można mu powiedzieć żeby poczekał chwilę bo chcesz wejść w miejsce niedostępne dla niego, a ten szuka drogi do Betzy i skacze w przepaść
Tym razem sobie chłopaka przetransportowałem za pomocą kodów te 2 stopnie wyzej, a a nie robiłem tego nawet w czasach bugowania stalowych prętów u Benneta
Poszedłem na Pandrodora - mój ulubiony moment w grze, w końcu z cała brygadą stajemy do walki. Smok przeniesiony i wstawiony jakiś zapyziały zębacz
Ja...czemuuuu ? Bo jest Wasteland mod ? To Roda i Cipchera też tam dajcie. I w tym momencie plus dlatego rewolucyjnego moda, z rozbudowanym światem czyli ....Returninga :(, tam moje ziomy Cipcher i Rod są na bagnie przy obozie Bractwa
I dlaczego Pandrodor przywołuje bagienne szczury, które śmierdzą jak stary but ? To jest ta armia ciemności ? Czy wycieczki zrobione w stronę tego anulwanego (na szczęście) Gothic Sequel? Tutaj bym wolał już trzymać się "lore" G2. Czyli obok Pandrodora widziałbym jaszczuroCHŁO-PA-KÓÓÓÓÓW
, poszczekiwaczy i ewentualnie opętanych strażników świątynnych ( coś tam mogło zostać ).
Przynajmniej dobrze się bawiłem w krypcie z Angarem i Biffem ;) Niezła naparzanka - dwóch łowców smoków i jeden łysy świr.
Po za tym ? Gitara, 4 rozdział fajnie mi się biegało z Biffem tylko mega często coś sapał się o połowę łupów
Trzy ostatnie sprawy. Nowa gildia brak gildii. Po co ? Najemnik ma ... 1 zadanie gildyjne, które go wyróżnia od fojer mejżdza i paladina. Czyli przynieść 10 szynek i 10 wina dla Baltrama. Nie lepiej było dodać jakiejś proste zadania "Idę z Rodem zmasakrować chrząszcza w trawie?" ? Najemnik i Łowca Biedronek nie mają nic ciekawego do zaoferowania.
Balans - Czyli jak naucze się kurierem(6) leczenia lekkich ran to za 10 sztuk złota(tyle kosztuje grog) przywracam 150PŻ ? A najemnikelem musze bulić 100 zł za potiona
Regeneracja zdrowia już nie potrzebna. Uciąłbym manę za picie alkoholu. W imię sprawiedliwości
O dziwo walka ze smokiem ożywieńcem pokrywa się nieco z tym co mówią smoki. Mamy zebrać ekipę 5 szaleńców i ruszyć na ostateczną naparzankę. Fajną smietankę przywołuje smok ożywieniec, ja bym tam dowalił jeszcze trochę demonów i czarnych magów,paru upadłych paladynów... tylko ten Betzy taki osamotniony
, a miał zebrać drużynę.
Tutaj w każdym razie podziękowania dla PB za jakieś wątki, których w grze nie zobaczyliśmy.
Mod ogólnie mi się podobał. Przez większość czasu spędzonego przy nim nie marudziłem, że coś jest !@#!@#!@. Albo to i tamte 50 rzeczy mogły być zrobione inaczej. Nie tyle jest problem z modem. To mod ma problem z grą, do której jest zrobiony. Fabuła G2 miało być "no jestem wybrańcem, ale sam sobie nie poradzę, więc pomożta ;)" W praktyce wyszło od zera do super-bohatera :( Gra informuje o jednym, a robi drugie
Aaaa. zapomniałem. W Zadaniu od Eli na zabicie smoków jest literów w dzienniku. "Południowy wschów"