Mapa Alpha 4653 1

O temacie

Autor

Zaczęty 11.08.2008 roku

Wyświetleń 4653

Odpowiedzi 1

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Mapa Alpha
2008-08-11, 20:15(Ostatnia zmiana: 2008-08-11, 20:21)
Tekstura alpha/opacity jest wykorzystywana min. do regulacji przezroczystości tekstury koloru. Przykładowo dzięki tej mapie możemy określić prześwit cienkiej tkaniny, zrobić realistyczne włosy bądź uzyskać efekt poszarpanego/zniszczonego materiału bez jakiej kolwiek edycji modelu 3d. Jako jedno z ciekawszych zastosowań warto wymienić również możliwość określenia dowolnego kształtu, oczywiście bez ingerencji w geometrie modelu. Przykładowo zamiast modelować kształt liścia wystarczy że stworzymy płaski 4 polygonowy plane i pokryjemy go teksturą koloru (diffuse) oraz alpha regulującą kształt. Efekt wydajnościowy (ilość polygonów) będzie nie porówywalnie lepszy a i efekt wizualny będzie lepszy (brak kantów na krawędziach).


plane


unvarp


diffuse


alpha


gotowy efekt

Jak widać zasada działania jest bardzo prosta. Obszar niewidzialny oznaczamy kolorem czarnym, zaś widzialny białym. Częstotliwość natężenia uzyskujemy dzięki zmniejszaniu/zwiększaniu częstotliwości koloru białego. Kolor szary = przezroczystość.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Dla zupełnie zielonych dodam, że alphę wrzucamy do zakładki MAPS > OPACITY, zaznaczając widoczność mapy.

 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry