Przesunięcie obiektu do którego przyklejony jest skrypt 10847 2

O temacie

Autor outlander

Zaczęty 5.08.2020 roku

Wyświetleń 10847

Odpowiedzi 2

outlander

outlander

Użytkownicy
posty457
Propsy226
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
witam, kurwicy już z tym dostaje.
chce przesunąc piłkę po naciśnieciu klawisza. już nie ważne gdzie byleby się ruszyła.
using UnityEngine;

public class BallMovement : MonoBehaviour
{
    public Rigidbody rb;
    public GameObject Ball;
    private bool PlayerPressPowerKey = false;
    private float PlayerPressingThrowingKey;
    private bool NoMoreBallAcceleration = false;
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
       
    }
        void Update()
        {
        if (Input.GetKey("a"))
        {
            Ball.transform.Translate Vector3 = new Vector3(-1, 0, 0);

        }
[...]
Jednak odrzuca mi cały czas to Ball. Przecież zdefiniowałem to jako GameObject a w Unity pokazałem mu, że jest to ta konkretna piłka. Jak mam się inaczej do niej odwołać? Próbowałem też rb, ale błąd ten sam.

Przypuszczam że błąd jest trywialny ale robię to dopiero 3 dni i pewnych rzeczy sie jeszcze ucze.

this.GameObject....
 

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Jeżeli ten skrypt jest przypięty do tej piłki to nie musisz pisać Ball. Wystarczy transform.Translate. Jak chcesz się odwołać do obiektu, do którego nie jest przypięty powyższy skrypt wtedy, musisz zadeklarować obiekt jako public GameObject Ball, potem przenieść go w edytorze na miejsce, które pojawi się w komponencie tego skryptu. Ewentualnie znaleźć go po nazwie funkcją Find. np. Ball = GameObject.Find("Ball");
 
some things are meant to be

outlander

outlander

Użytkownicy
posty457
Propsy226
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Nie wiem dlaczego jeszcze rano te patenty nie działały a teraz wszystko jest ok. Widzę, że z unity jak ze spacerem XD
Dzięki za pomoc.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry