[G2NK] Revisioned 100596 231

O temacie

Autor Simon Said

Zaczęty 19.03.2020 roku

Wyświetleń 100596

Odpowiedzi 231

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Masz rację :*
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
W takim razie zmieńcie nazwę na Revisplashoned  :F
 
some things are meant to be

Boris

Boris

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Boris

[G2NK] Revisioned
#122 2020-06-15, 19:24(Ostatnia zmiana: 2021-05-13, 22:41)
Proponowane przeze mnie zmiany lub usprawnienia:

1. Przedmioty, które znajdujemy na dachach domów Khorinis są fajne dla zwiedzających graczy i nie wpływają na balans gry. Jednak nielogiczna jest sama ich obecność w tym miejscu. Można by je usunąć i przenieść w inne miejsca w porcie: mieszki i mikstury w zaułki, a żywność do domów lub skrzyń. Zachęciłoby to graczy do zwiedzania na nowo.

2. Pewne usprawnienia z Atariar Edition powinny być już obowiązkowe we wszystkich modach, tak jak sam mówiłeś, a na pewno te.:
- podpisanie przedmiotów tak, jak się nazywają w ekwipunku (np. zwój nie jest podpisany jako zwój ale podana zostaje nazwa zaklęcia; zwracałeś nawet na to uwagę w recenzji);
- akrobatyka jako zdolność do wyuczenia, bez wymogu zręczności;
- włączony na stałe pasek many, ale tylko dla maga, albo lepiej - opcjonalny do ustawienia w opcjach gry;
- wielokrotne wytwarzanie bez przerywania interakcji po każdym stworzonym przedmiocie;
Ponadto na pewno dla tego moda dobrze by było miejsca teleportacji uczynić bardziej logicznymi. Ich rozmieszczenie w Atariar, poza kaplicą w klasztorze, z której nas od razu wyganiano, ma więcej sensu niż podstawowe. No i ten zmieniający się spot teleportacji do Xardasa od piątek rozdziału to genialny pomysł.

3. Ścieżka bezgildyjna to bardzo dobry pomysł. Skoro to wybór i ma sens, to czemu jej nie wprowadzić? Jedyne czego by wymagała, to tych usprawnień w zakresie ekwipunku, o którym mówiłeś w recenzji, Simen.

4. Rozbudować poziomy walki bronią, jak Ucieczka, czyli zaczynamy walcząc bronią jednoręczną jak na poziomie brak w Gothic, potem od 10% jest poziom zielony i dalej normalnie jak w podstawce. Wymagałoby to uzupełnienia o nowe animacje walki bronią dwuręczną.

5. Rozbudować dialogi podczas nauki. W Gothic było to zrobione fajnie, ucząc się czegoś nauczyciel faktycznie dawał nam porady i wskazówki. Tutaj można by zrobić to samo - dodać przy wchodzeniu na nowe poziomy walki i kręgi więcej dialogów, oraz udoskonalić te z podstawowej Nocy Kruka. Przykład - skradanie u Cavalorna: "Na miękkich podeszwach będzie ci łatwiej podkraść się niezauważenie do przeciwnika". I tyle. To bardzo zostało zaniedbane w Gothic II i potrafi zepsuć immersję oraz satysfakcję z nauki. Dodać by można jeszcze jakieś króciutkie dialogi podczas zwiększania atrybutów, choćby o jeden punkt, ale nie jakieś "dobrze", "tak trzymaj", tylko faktycznie jakieś drobne tematyczne rady. Ta rada oczywiście pod warunkiem, że w grę wchodzą jakiekolwiek nowe dialogi, lub chociaż te z jedynki nagrane na nowo.

6. Z tymi kosturami bardzo dobry pomysł. Mag tak naprawdę całą grę używa mieczy, podczas gdy pasującymi broniami byłyby kostury, drewniane piki i ew. jednoręczne maczugi (chociaż to nie bardzo pasuje dla maga ognia). Rozbudowanie ich udziału dla maga byłoby bardzo na miejscu, by czarodziej faktycznie używał kosturów i różdżek przez całą grę.

7. Ekwipunek. Najlepszy by był, gdyby połączyć jego system z Gothic i Gothic II, czyli sortowanie, ale jednocześnie te same rodzaje broni są po prostu policzone w jednym slocie, a nie każdy egzemplarz się wyświetla osobno, i kolumny powinny być szersze niż na jeden slot.

8. Skoro będzie Świątynia Śniącego to może być tam Uriziel do odnalezienia, ale z tym to ostrożnie. Fabularnie to OP broń i zdobycie jej szybko nas samych uczyniłoby OP. Nie wiem, czy bezpieczniej z niego nie zrezygnować, lub umieścić w rozładowanej wersji i wytłumaczyć to tak, że na skutek zachwiania równowagi magii się tak stało, lub że energia została zużyta na to porażenie Śniącego, które widzimy w cutscenach. Zawsze można znaleźć tylko jego zniszczone szczątki, i mieć jako pamiątkę, z której nie ma jak korzystać (ale tutaj kłóci się z tym cutscena z intro z Gothic II, gdzie widać go w całości, więc nowa musiałaby wziąć pod uwagę ten element).

9. Zwiększenie znaczenia broni wyjątkowych, jak ogniste i magiczne, poprzez zachęcenie ich statystykami lub buffami do używania i zwiększenie ilości amunicji do nich.

10. Dać dostęp, w jakikolwiek sposób, do skarbca w klasztorze (w podstawce nie da się tam w ogóle dostać). Można by tam ukryć coś fajnego dla maga.

11. Chętnie zobaczyłbym unikatowe (choćby z nazwy i wartości) skóry i trofea z każdego zwierzęcia: każdy gatunek zwierzęcia ze swoimi zębami, pazurami, skórami, mięsami i innymi.

12. Dla maga można wprowadzić trzecią szatę - Zdobioną Szatę Ognia z Gothic. Mogłaby być zwykłą szatą maga wyższych kręgów, a tę, która jest w Gothic II uczynić ostatnim odzieniem, dostępnym wtedy, kiedy zdobywamy też Zbroję Paladyna i Ciężką Zbroję Łowcy Smoków. Jedyny zgrzyt, który mógłby zepsuć logikę, jaki widzę to taki, że w trzecim rozdziale Pyrokar mianuje Bezimiennego członkiem Najwyższej Rady, więc dlaczego miałby nie mieć ich szaty. Rozwiązania byłyby dwa: usunąć ten dialog i przenieść do momentu, gdy tę najmocniejszą szatę dostajemy; lub jakoś w dialogu wytłumaczyć to inaczej. Talamon też mógłby mieć tą słabszą szatę, co by sprawiło, że my byśmy pasowali do otoczenia. Nawet ci potężniejsi z pozostałych magów mogliby ją mieć. Co do szat magów, to Milten mógłby mieć szatę z Gothic. Ale z drugiej strony mógł dostać nową, gdy pomiędzy Gothic a Gothic II udał się do klasztoru, więc to nie jest konieczne.

13. "Potężne" artefakty: Skoro Kruk ma być mocniejszy, to Szpon Beliara powinien być również. Tak, by faktycznie był potężnym artefaktem. Tak samo Oko Innosa też powinno zacząć wzbudzać szacunek, i przede wszystkim mieć unikatowy wygląd.
Edit: co do Szponu racja. Cofam ten akt niedocenienia.

14. Na pewno to już wziąłeś pod uwagę, ale wspomnę - immersję zwiększyłoby większe zróżnicowanie oręża strażników. Każdy ma ten sam miecz, chociaż Bezimienny może wybrać broń dwuręczną będąc strażnikiem i się w niej szkolić. Czemu nie ma innych strażników, którzy tak walczą? Czemu nawet Ci wyższej rangi używają Kiepskiego Szerokiego Miecza? Większe zróżnicowanie pozwoliłoby graczowi bardziej się wczuć w tę frakcję, nie "odstawałby". I przede wszystkim - Ruga. Niby uczy strzelać z kuszy, a jest bodaj jedynym strażnikiem, który jej w ogóle używa.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
1. Cóż, ja tam lubię te skarby na dachu. Poza tym miej na uwadze to, że układ budynków/miasta się zmienia ze względu na L'Hiviera, więc rozgrywka też będzie trochę inna.
2. Dalej jak o tym nie myślę, to tym mniej jestem przekonany. Jakoś mnie to odstrasza wizualnie, ale to jest jeszcze do ustalenia. W Revisioned będzie jak najbardziej taka opcja u Cassi i Billa. Pasek many w opcjach też jak najbardziej jest opcją do wdrożenia. Z wytwarzaniem się absolutnie zgadzam, też mnie to wnerwia. W modzie będzie działał nowy system teleportacji.
3. Nad tym jeszcze pomyślę, bo nic w tym kierunku nie zostało jeszcze zrobione.
4. Nie, bo problem polega na tym, zgłaszałem to swoją drogą w testach Ucieczki, że ta animacja przy dobrym ogarnięciu mechanik gry jest znacznie szybsza od zwykłego zielonego w G2. Poza tym wychodzę z założenia, że Bezi już na tym etapie pamięta, by jednorękę trzymać jedną ręką :P
5. Nope, dopisywanie dialogów wiąże się z nowymi kwestiami, które w modzie nie mogą być nieme. Jak by były udźwiękowione to z kolei całą postać i SVM nagrywałbym od nowa.
6. Zgadzam się, bez maczug ofc.
7. Tutaj trzeba pomyśleć. Najbardziej by mi pasował ten z g3 xd
8. Nie chcę zdradzać zbytnio co będzie w ŚŚ, ale gwarantuję że Uriziela stąd nie weźmiecie, przynajmniej nie w całości.
9. Myślałem, żeby bardziej skupić się na amunicji, a magiczne/ogniste łuki/kuszy zlikwidować z gry.
10. Przecież można się tam dostać. Wystarczy okraść Goraxa.
11. Nope, przekomplikowanie, aczkolwiek w związku z większą liczbą potworów, pojawią się dodatkowe trofea.
12. Raczej, chcąc wprowadzić różnorodność, ciężką szatę z G1 wprowadziłbym jako alternatywny ubiór dla części Magów, niedostępny dla gracza.
13. Ale Szpon Beliara to najpotężniejsza broń w grze, więc nie wiem o co cho. Oko Innosa można wzmocnić, fakt.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Z tym się nie można zgodzić. Szpon jest dość średnia bronią daleko mu do bycia najlepsza w NK ma split dmg czyli 120  fizycznych i 50% szanse na 100 magiczne które totalnie ignorują armor czyli mamy 120 podlegające  armorowi i rng  albo wejdzie albo nie, fakt ze działa to obszarowo to plus ale nie robi z tego op broni, musiałby mieć gdzie 180 dmg albo przynajmniej 160  aby mógł być top bronią w nk mowa o 2h wersji, 1h wersja to akurat serio może startować to bycia best bronią w grze.
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty142
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Z kosturami i "różdżkami" to jest dobra rzecz, ale żeby wymaganiem była tylko odpowiednia wartość maksymalnej Many to chyba za mało. We spółce z wartością Siły od razu byłoby sensowniej, ale w oczywiście dopasowanej wielkości, na ten przykład w 1/2 lub 2/3 (pokazowo: "Kostur Tajfunu" gdzie wymaganiem do założenia jest maks. Mana [50] i Siła [25]/Siła [33]).

Dodać do tego jeszcze ze pięć nowych egzemplarzy tej kategorii broni, aż do np. "finałowego" lajatangu o wartościach maks. Mana [130] i Siła [65]/Siła [85], plus specjalne animacje do walki kosturami/bronią drzewcową (chyba były w którymś dużym modzie) i jest ekstra zajebiście. To całkiem ogarnięty pomysł.

A do tego temat "maczug" (jednoręcznej broni miażdżącej?): nawet i to by pasowało, jako że magowie w świecie Gothica to i tak wybiedzony wielomiks magów, druidów i kapłanów z AD&D 2nd Edition, gdzie ich magia pochodzi od bogów, ale i tak muszą orać księgi i zwoje, a potem wytwarzać runy, które są oparte na różnych komponentach i zaliczają się do "kręgów", aby coś z tego ogarnąć i tę magię użytkować. Więc te "maczugi" ((jednoręczna broń miażdżąca?) to by się nawet wpisywała w zeitgeist Gothica opartego na AD&D drugiej edycji, bo i tam kapłani mogli używać tylko broni miażdżącej, bo nie mogli "rozlewać krwi", no a jak kogoś połamiesz buzdyganem, to krwi nie rozlejesz, ale zabijesz i tak. xD
 

Woxek

Woxek

Użytkownicy
posty7
Propsy1
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W Artariarze najbardziej podobało mi się to, że nie trzeba było się martwić o bonusy, bo w nauce liczyło się to, co się nauczyliśmy, a nie wszystko co mieliśmy.
 
Tak to tak a tak to nie, bo po co?

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
I tak jak już piszę o tym po raz piąty, to w moim modzie znajduje się już od dawna.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty142
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Czudak

[G2NK] Revisioned
#128 2020-06-16, 14:40(Ostatnia zmiana: 2020-06-16, 17:26)
Przepraszam, a jak będzie rozwiązany problem premii z eliksirów/jedzenia/tabliczek itp. do atrybutów/umiejętności i treningu u nauczycieli?
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Jeden na drugi nie będzie wpływał :P
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Boris

Boris

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Boris

[G2NK] Revisioned
#130 2020-06-16, 17:43(Ostatnia zmiana: 2021-01-11, 21:02)
W podstawce ubranie podstawowe Bezimiennego widać przez niektóre zbroje i szaty, np. rękawy wystają spod Szaty Nowicjusza lub spodnie pod założonym Lekkim Pancerzem Straży. Czy zostanie to poprawione ze względów estetycznych?
 

Delph(Delphoxed)

Delph(Delphoxed)

Użytkownicy
posty136
Propsy28
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
O, popieram ten pomysł, lecz by musiało to być zrobione sprytnie :) Niechętnie mi się widzi bieganie na początku gry jako golas w samych majtach, a te łachy Beziego dodawały mu właśnie skazańczego charakteru. Najlepiej chyba moim zdaniem to trzeba by było zrobić te łachy Bezimiennego jako nowy pancerz (lub zedytować jakiś nieużywany istniejący w kodzie gry np. kobiecy pancerz łowcy smoków), który by nie miał żadnych wartości ochronnych a podstawowego skina dać gołego Bezimiennego. Chyba takie rozwiązanie istnieje w Returningu 2.0 o ile się nie mylę.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
No tak, coś takiego jest w Returningu 2.0.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Dezer0w

Dezer0w

Użytkownicy
posty13
Propsy2
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
W jaki sposób będzie wpływać na grę opuszczona kopalnia, przez którą będziemy musieli się przedzierać do GD?
Czy będzie to lokacja polegająca na spowolnieniu rozgrywki gracza, poprzez przymusowe przebieganie jej oraz bezmyślne bicie przeciwników co rozdział, czy też zostanie lokacją jednorazową?
Planowany jest dla niej jakikolwiek wątek fabularny?
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
A to Ty planujesz każdorazowo przebiegać przez Opuszczoną Kopalnię? :O
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Boris

Boris

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z tym ubraniem to dałoby się rozwiązać na dwa sposoby, ale nie wiem, czy pierwszy nie jest zbyt skomplikowany. Można przerobić wszystkie pancerze, spod których wystaje ubranie podstawowe w taki sposób, że w tym miejscu, gdzie normalnie je widać jest tekstura skóry, którą ma w sobie pancerz i przykrywa tą z ubrania podstawowego. Ale to chyba za dużo zachodu. A istnieje prostsze rozwiązanie też: podstawowym ubraniem mogą być majtki, Bezimienny od początku będzie miał przy sobie tamto ubranie z podstawki i żeby zmusić gracza do noszenia ubrań zrobić tak, by NPC nie chcieli gadać z bohaterem, gdy jest w samych majtkach i rzucali tymi kwestiami typu "ubierz się porządnie to pogadamy". Ale z drugiej strony czy tamte szmaty to jest porządne ubranie? Chociaż tak już chyba zrobił Returning 2.0. Koniec końców jeśli nic w tej kwestii nie zostanie zmienione względem podstawki to nic złego się nie stanie.
 

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty142
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Z tym ubraniem to dałoby się rozwiązać na dwa sposoby, ale nie wiem, czy pierwszy nie jest zbyt skomplikowany. Można przerobić wszystkie pancerze, spod których wystaje ubranie podstawowe w taki sposób, że w tym miejscu, gdzie normalnie je widać jest tekstura skóry, którą ma w sobie pancerz i przykrywa tą z ubrania podstawowego. Ale to chyba za dużo zachodu. A istnieje prostsze rozwiązanie też: podstawowym ubraniem mogą być majtki, Bezimienny od początku będzie miał przy sobie tamto ubranie z podstawki i żeby zmusić gracza do noszenia ubrań zrobić tak, by NPC nie chcieli gadać z bohaterem, gdy jest w samych majtkach i rzucali tymi kwestiami typu "ubierz się porządnie to pogadamy". Ale z drugiej strony czy tamte szmaty to jest porządne ubranie? Chociaż tak już chyba zrobił Returning 2.0. Koniec końców jeśli nic w tej kwestii nie zostanie zmienione względem podstawki to nic złego się nie stanie.

O, popieram ten pomysł, lecz by musiało to być zrobione sprytnie :) Niechętnie mi się widzi bieganie na początku gry jako golas w samych majtach, a te łachy Beziego dodawały mu właśnie skazańczego charakteru. Najlepiej chyba moim zdaniem to trzeba by było zrobić te łachy Bezimiennego jako nowy pancerz (lub zedytować jakiś nieużywany istniejący w kodzie gry np. kobiecy pancerz łowcy smoków), który by nie miał żadnych wartości ochronnych a podstawowego skina dać gołego Bezimiennego. Chyba takie rozwiązanie istnieje w Returningu 2.0 o ile się nie mylę.

Przecież ten problem "ubrania" można rozwiązać wprost w on_equip w skryptach danego pancerza (czy to ItAr_Mil_M, czy ItAr_Nov_L), poprzez Mdl_SetVisualBody, dając podstawowe Hum_Body_Naked0,1 przy zakładaniu zamiast "ubrania" Bezimiennego, a w on_unequip dać Hum_Body_Naked0,9 (albo ,10 jak ma być "ubranie" z pierwszego Gothica) przy zdejmowaniu.

Jestem pewien na 100% że w Returningu trzeba było rozwiązać modelem 3D, bo było milion skryptów do pancerzy, a w Revisioned nawet nie będzie Ikarusa, tylko Union do paru rzeczy, to nie trzeba kombinować, tylko wystarczy zrobić jak napisałem powyżej.
 

Murgraht

Murgraht

Użytkownicy
Książe Eterni
posty733
Propsy44
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Książe Eterni
Co ty Simen za dużo free time masz?

ps Jak to wygląda w powiększeniu świata per se, tj. zwiększeniu dystansów między konkretnymi miejscówkami. Jakby dołożenie dodatkowej przestrzeni między np. Placem Wymian, ogólnie tymi górami, a Starym Obozem, gdzie las stanowiłby znacznie większy obszar. Jest to wykonalne na tym silniku?
 
W dzień monarcha, w nocy He-Man! Jak Batman!

wojtulace

wojtulace

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Będzie tak że jak użyjemy klucz to on znika z ekwipunku?

Proponuję zwiększyć cenę zwoju przemiany w smoczego zębacza, tak do 500.

I może zmienić runę Zmniejszenie Potwora z 6 na 5 krąg. W momencie kiedy można się jej nauczyć są lepsze czary dostępne, a szkoda by taki unikalny efekt miał się marnować.
 

Delph(Delphoxed)

Delph(Delphoxed)

Użytkownicy
posty136
Propsy28
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Cytuj
I może zmienić runę Zmniejszenie Potwora z 6 na 5 krąg. W momencie kiedy można się jej nauczyć są lepsze czary dostępne, a szkoda by taki unikalny efekt miał się marnować.

Ja bym dał ten czar jednak na 4 krąg, bo 5 krąg jest raczej mało używany gdyż się uczy go w 5 rozdziale, czyli tym gdzie również możesz wyuczyć się 6 kręgu, więc wyszło by na to samo. No i jeśli już jakby ktoś chciał pobawić się tym czarem to żeby smoki były na niego odporne, ponieważ tak to by nie stanowiły żadnego wyzwania.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry