[G1 | G1 Sequel | G2 | G2 NK] Szybki looting + kolorowe nazwy skrzyń 5579 36

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 27.11.2019 roku

Wyświetleń 5579

Odpowiedzi 36

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2137
Propsy1124
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
Ostatnio grając w Gothuka kolejny raz zaczęło mnie bardzo denerwować podnoszenie przedmiotów. Nie oszukujmy się - podniesienie jednego przedmiotu zajmuje nam około 0.4s! Zakładając, że gramy w moda (Na ten przykład - Świat Skazańców), podnosimy około 1000 przedmiotów. (1000 * 4 = 400s) Dodajmy margines, że umarliśmy  :facepalm: i musimy podnieść te itemy jeszcze raz  :| (400s * 1.5 <- takie założenie :F ) to daje nam 600s czyli 10 MINUT STRACONEGO ŻYCIA!!!
Oczywiście możemy nie podnosić niektórych przedmiotów, ale nie oszukujmy się - przecież każdy przedmiot przyda się pod koniec gry  :D

Na te męki oraz bóle napisałem wtyczkę która wprowadza do dowolnego moda quicklooting. 
(Jeżeli mod korzysta z Ikarusa, to nie gwarantuje to bezpieczeństwa ws. Crashy (Grałem z tym w DS, wyrzucało mi błąd z matematyką, jednak mimo to działało później bez zarzutów))
Co to nam daje?
- Zaoszczędzone 10 minut życia przy każdym modzie
- Szybkie zbieranie ze zwłok postaci
- Ze skrzyń
- Podnoszenie itemów bez animacji
- Kolorowe nazwy skrzynek al'a Gothic 3
- Informacje o zdobytych przedmiotach

Nie ma co się rozpisywać - instrukcja instalacji jest prosta. Instalujemy Grę, Dowolnego moda, Uniona oraz wrzucamy zawartość archiwum do folderu z grą.
Dla lepszej gry zaleca się ustawienie opcji "HideFocus" znajdującej się w pliku "SystemPack.ini" na 1.

Miłej gry!

Spoiler

Kod źródłowy wkrótce będzie.
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1600
Propsy131
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Niestety ale większość modów korzysta z Ikarusa.  Można to przerobić pod pakiet Ninja?
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Jebany nierób co wszystko chce :D
posty369
Propsy53
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jebany nierób co wszystko chce :D
Siemekk pisze focusname na unionie jako wtyczkę. Ikarus jest chujowy :|
 
https://www.youtube.com/watch?v=chNkLMMjd2Y

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2137
Propsy1124
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
Aktualizacja - wtyczka działa pod każdą wersję silnika, działa też na modach z Ikarusem, ale nie gwarantuje to 100% bezpieczeństwa!
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty48
Propsy12
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Przetestowałem i szybkie łupienie jest zajebiste.

Podpinam nowy, opcjonalny krok do instrukcji instalacji w swoim modzie (link jest stąd), i wrzucam twój pseudonim do Credits.

Pozdro.
 

R0ckwe11

R0ckwe11

Użytkownicy
posty23
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zauważyłem, że w G1 przy szybkim podnoszeniu dwóch pojedynczych przedmiotów PPM, informacja o podniesieniu pierwszego przedmiotu jest zastępowana przez tę o drugim. Przy większej liczbie przedmiotów fragmenty listy zaczynają się normalnie pojawiać i znikać, ale sytuacja wyżej dalej ma miejsce. Gracz może wtedy przegapić jakiś ważniejszy przedmiot. Nie wiem, jak sprawa wygląda ze stackami, musiałbym jeszcze trochę potestować.

Przy okazji - czy jest jakikolwiek sposób na wyłączenie skoku pod PPM w G1? Przy braniu przedmiotów w ruchu Bezi potrafi skakać i jest to zwyczajnie upierdliwe :V
 

savenir

savenir

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To nie jest tak, że to pisał gość od alternative balance(Likier)?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2137
Propsy1124
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
@savenir Tak- zajebalem z AB :ayfkm:
@R0ckwe11 Problem jest w moim pseudo Princie,  nie miałem chęci pisać nowego systemu powiadomień pod to, więc użyłem prostej pętli... Niedługo postaram się to poprawić + wezmę pod uwagę wyłączenie skoku ;)
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

savenir

savenir

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@savenir Tak- zajebalem z AB :ayfkm:
@R0ckwe11 Problem jest w moim pseudo Princie,  nie miałem chęci pisać nowego systemu powiadomień pod to, więc użyłem prostej pętli... Niedługo postaram się to poprawić + wezmę pod uwagę wyłączenie skoku ;)
Nie rzecz w tym, że zajebiałeś z AB tylko jakiś czas temu było udostępnione w necie i jestem ciekaw czy sam to robiłeś czy tylko edytowałeś. Sam z tego korzystałem ale nie pamiętam autora. Poszukam na kanale Kajmy bo wydaje mi się, że to wrzucał.
Edit. Na kanale kajmy jest coś takiego, ale w bardziej archaicznej wersji.
 

R0ckwe11

R0ckwe11

Użytkownicy
posty23
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dobra, mam nowego buga (nie bij za mocno :P) - przy lootowaniu przeciwników skrypt nie bierze pod uwagę ekwipowanej broni przeciwnika, np.: kuszy strażnika, runy maga itd. Trzeba ręcznie wziąć ten przedmiot z ekwipunku NPC. Nie wiem, jak to wygląda w G2, ale w G1 na pewno ten błąd występuje.

Czekam na update z zapartym tchem, bo jest to jeden z lepszych Quality-of-Life pomysłów, z jakimi się spotkałem (zacząłem od AB), a ta implementacja jest kompatybilna z masą modów :D
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2137
Propsy1124
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
@R0ckwe11 To był celowy zabieg, gdyż założonych przedmiotów nie można było zabierać z tego co pamiętam  (??? proszę o poprawę)
- Z magią to samo, myślałem, że run nie można było zbierać, jednak okazało się, że można xD

Poprawię to do piątku ;)
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty48
Propsy12
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Wyekwipowanej broni nie da się BNowi zabrać jeśli został załatwiony w skrypcie (jak łowcy smoków w Dolinie, na ten przykład). Tak samo z pancerzem i runami. Teoretycznie więc, implementacja funkcji zabierania broni (wręcz/dystansowej) skasowanym przez skrypty może zostać uznana za naprawę błędu występującego od premiery Gothica, ale zabieranie pancerzy i run (komukolwiek, czy pokonanym w walce, czy zabitym przez skrypt; nie mówię tutaj o fabularnie uzasadnionych przypadkach jak te najlepsze runy paladyńskie, które można znaleźć w ekwipunku zgładzonych orkowych pułkowników) to już będzie zachwianie ekonomią, zwłaszcza w kameralnych modach, bo te rzeczy kosztują całkiem dużo (a domyślne 15% z ich sprzedaży to też będzie pokaźna sumka, jeśli np. lekki pancerz łowcy smoków ma wartość 12000 szt złota, a taka runa to zazwyczaj od 1000 szt złota wzwyż).

Przy okazji, jeśli jesteśmy już przy rewii życzeń, to czy autor mógłby zamienić słowo "Otrzymano" na "Received" w specjalnej wersji szybkiego łupienia dla międzynarodowej społeczności fanów gry, proszę bardzo?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2137
Propsy1124
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
Aktualizacja 06.12.2019!
Co zmieniono?
- [Gothic 1] - Usunięto skakanie za pomocą prawego przycisku myszy
- [Gothic 1] - Dodano możliwość kradzieży, założonych przedmiotów (z wyjątkiem pancerzy) Czyli, jeżeli NPC ma w ekwipunku miecz, to możemy go zabrać - tak samo ma się sytuacja z runami.
- [ALL] - Dodano plik konfiguracyjny ('system\\config\\Quickloot.cfg"), mamy tam możliwość ustawienia tekstu "Otrzymano" - dzięki temu możemy używać tego w dowolnym języku :)
- [ALL] - Lekko poprawiono wyświetlanie wiadomości. Dalej jest to sztywne powiadomienie, ale teraz powiadomienia nie nakładają się na siebie

To wszystko - link zaktualizowany.
Miłej gry życzę :P

 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

R0ckwe11

R0ckwe11

Użytkownicy
posty23
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzień dobry, tu znowu Pan Maruda ^^

Lista lootowanych przedmiotów nie "wraca" do pierwotnej pozycji, tylko kontynuuje wyświetlanie nowych przedmiotów dalej, co przy większej ilości przedmiotów potrafi wyglądać tak:

Spoiler

Mało tego, przy lootowaniu dużej liczby przedmiotów naraz i dojściu do końca dostępnej listy (z tego co widzę jest to 18 linijek) kolejne przedmioty nadpisują te z góry (nie ma dwóch nakładających się wpisów). Znowu - gracz może pominąć fakt wzięcia ważnego przedmiotu.

Z czysto estetycznego punktu widzenia, to czemu ta lista potrafi być aż tak długa? Zapełniona potrafi przesłonić spory kawałek ekranu, szczególnie przy dłuższych nazwach przedmiotów.

Ośmielę się nawet zaproponować rozwiązania (z góry przepraszam, jeżeli wynajdę zaraz koło na nowo, ale nie widzę kodu źródłowego :D):
  • Zmniejszyć ilość wyświetlanych linii do ok. 10
  • Zaimplementować stos w tle przechowujący info o przedmiotach, na które nie ma miejsca na ekranie - po zniknięciu linijek można je normalnie wyświetlić
  • Liczyć czas zanikania linijek dla wszystkich wyświetlonych przedmiotów naraz, aby znikały w tym samym czasie (pojawienie się nowego na liście resetuje timer)
  • Zaczynać wyświetlanie od góry listy, o ile jest ona pusta
 

Donatel

Donatel

Użytkownicy
posty60
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Albo robię coś źle, albo mi nie działa w G1 na SP 1.8
 

R0ckwe11

R0ckwe11

Użytkownicy
posty23
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Albo robię coś źle, albo mi nie działa w G1 na SP 1.8

Nie instalujesz żadnego luźnego Systempack'a. Musisz zainstalować pakiet Union poprzez Resource Manager. Wszystko masz opisane tutaj: https://themodders.org/index.php?topic=30064.0
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2137
Propsy1124
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
Na przyszły piątek będzie kolejna aktualizacja ;)
Doda ona możliwość bindowania klawiszy za pomocą pliku .cfg, naprawi błąd ze skrzynkami (jeżeli skrzynka wywoływała,  jakiś trigger, to quickloot tego nie robił), oraz doda poprawiony system powiadomień :D
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1600
Propsy131
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Instaluję Uniona 1.01e i nie mogę uruchomić Gothica. Mam poinstalowane SP 1.8 i pakiet Ninja z vdf-kami. Nie mogę sprawdzić twojego pakietu. Dopiero deinstalacja Uniona pomaga, niestety wtedy wtyczka nie działa.
 

R0ckwe11

R0ckwe11

Użytkownicy
posty23
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@pawbuj Spróbuj zainstalować Uniona na czystym Gothicu (wpierw "Patch for clean Gothic + 4GB patch", następnie "Union 1.0f"), po czym doinstalować pakiet Ninja. I chyba chodziło tobie jednak o wersję 1.0f - z tego, co się orientuję jest ona najnowsza.

EDIT: Zapomniałem o jednym - nie instaluj SP 1.8, bo jest on zaimplementowany w Unionie i to w wersji 1.9.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1600
Propsy131
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
co to jest ten 4GB patch? Najnowszy Union jaki mi sie wyświetla to 1.0e.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry