Dzień dobry, forum czytam od dawna szukając pomocy i często znajduję rozwiązanie, ale na jedno nie mogę znaleźć.
Mianowicie chcę obsłużyć zdarzenie zdobycia przedmiotu, a najlepiej mieć do tego klase/funkcje, która by takie coś przechwytywała i sprawdzała co się dzieję z itemami.
Moduję dopiero od wczoraj więc przepraszam za nieprawidłowe przekazywanie parametrów, C_INFO to chyba postacie (?), no a C_ITEM to item :V.
Przykładowo:
Podnoszę przedmiot X/Klikam przycisk akcji zabierając komuś przedmiot X
- wywołał się event/callback/funkcja (nie wiem jak tu się z tym obnosić) np
NPC_Got_Item(C_INFO, C_ITEM)
{
//Tutaj możemy się bawić kodem np. dodać log do misji, że coś zdobyliśmy, albo zmienić porę dnia przykładowo podnosimy przeklętą runę to się robi burza i noc :V;
}
Upuszczam item I/LUB tracę go z ekwipunku
NPC_Lost_Item(C_INFO, C_ITEM)
{
//Tutaj możemy się bawić kodem np. dodać log do misji, że coś zdobyliśmy, albo zmienić porę dnia przykładowo podnosimy przeklętą runę to się robi burza i noc :V;
}
Co do używania przedmiotów to mamy on_state[0], o ile przedmiot jest "używalny".
Może jest jakieś miejsce gdzie się takie zdarzenia wywołują, ale nie pamiętam aby w grze coś takiego było, szukałem czegoś na wzór ZS_DEAD, ale nie znalazlem a szukam już z pół dnia.
Możemy zejść na niższy poziom programowania o ile to konieczne.
TL;DR
Gdzie można/nie można wywołać zdarzenia gdy zdobywamy item do ekwipnuku/pozbywamy się go.
No bo przecież gdzieś jest to zapisane, że gdy klikniemy [przycisk akcji] w eq [target] to nam przenosi go do eq [this].