Cześć, jestem tu nowy, a także jestem początkujący w grzebaniu w skryptach.
Mam problem, ponieważ nie mogę się doszukać brakującego średnika w skrypcie dialogu, jaki mi pokazuje zSpy.
00:14 Info: 5 U: PAR: CONTENT\STORY\MISSIONS\DIA_GRD_254_ORRY.D : Parse... .... <zError.cpp,#462>
00:14 Fatal:-1 U: PAR: Expected ';' ( line 290 ) .... <zParser.cpp,#599>
A tutaj sam dialog. Orry to strażnik z placu wymian, stworzyłem misję, która jest od nowego NPC-a, a ten kazał udać mi się do niego. Więc dodałem na końcu skryptu jego dialogu ten stworzony przeze mnie:
//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================
INSTANCE DIA_ORRY_HELLO1 (C_INFO)
{
npc = GRD_254_ORRY;
nr = 1;
condition = DIA_ORRY_HELLO1_Condition;
information = DIA_ORRY_HELLO1_Info;
permanent = FALSE;
description = "Jestem ciekaw...";
};
FUNC INT DIA_ORRY_HELLO1_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_BaronNorab_HELLO6))
&& (Wld_IsTime (21,00,08,00))
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_ORRY_HELLO1_Info()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_ORRY_HELLO1_15_01"); //Jestem ciekaw, czy na placu nie leżą jakieś godne uwagi rzeczy.
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO1_03_02"); //A co, chciałbyś zagarnąć coś, co spadło z platformy?
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO1_03_03"); //Lepiej w ogóle tam nie idź chłopcze. Jeśli życie ci miłe.
AI_Output (other, self ,"DIA_ORRY_HELLO1_15_04"); //Dlaczego?
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO1_03_05"); //Patrolujemy plac wymian. Ale chłopacy są cięci na to, czy ktoś zbiera łupy z ziemi. Chłopy jak dęby. Spuszczą ci łomot przy pierwszym lepszym podniesionym przez ciebie przedmiocie, choćby miał to być złamany szeląg.
AI_Output (other, self ,"DIA_ORRY_HELLO1_15_06"); //Widzę, że równy z ciebie gość.
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO1_03_07"); //To prawda, przyznaję, nie jestem jak te inne barany ze Starego Obozu. Cenię ludzkie życie, nawet jeśli jest mi obce.
B_LogEntry (CH1_baron_towary,"Strażnik Orry przy placu wymian okazał się w porządku facetem. Szczerze, nie mógłbym nawet pomyśleć, że to on kradłby takie ilości towarów i handlował nimi w kolonii. Ale pozory mogą mylić.");
}
else <------------------- LINIA 290
{
AI_Output (other, self ,"DIA_ORRY_HELLO1_15_01"); //Jestem ciekaw...
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO1_03_02"); //A ja nie jestem, zjeżdżaj stąd. (szeptem) Jak chcesz pogadać, przyjdź w nocy.
};
//========================================
//-----------------> HELLO2
//========================================
INSTANCE DIA_ORRY_HELLO2 (C_INFO)
{
npc = GRD_254_ORRY;
nr = 2;
condition = DIA_ORRY_HELLO2_Condition;
information = DIA_ORRY_HELLO2_Info;
permanent = FALSE;
description = "Czy wiesz coś o kradzieżach towarów?";
};
FUNC INT DIA_ORRY_HELLO2_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_ORRY_HELLO1))
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_ORRY_HELLO2_Info()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_ORRY_HELLO2_15_01"); //Czy wiesz coś o kradzieżach towarów z wymian?
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO2_03_02"); //Dobrze, że przychodzisz o tej porze, kiedy tamci dwaj są daleko i nie usłyszą tej rozmowy.
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO2_03_03"); //Inaczej nie mógłbym z tobą pogadać. Kto wie, czy nawet nie zabiliby nas, gdyby coś usłyszeli.
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO2_03_04"); //Słuchaj, podczas wymian mamy określone rutyny. Ja zawsze zostaję przy bramie i pilnuję, czy nikt nie znalazł się w niewłaściwym miejscu, o niewłaściwej porze.
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO2_03_05"); //Tak ustalił strażnik wyższym szczeblem ode mnie, który jest dowódcą naszego patrolu. Nie mogę brać bezpośredniego udziału w wymianie.
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO2_03_06"); //Ostatnio jednak udało mi się podejrzeć, co takiego robią, że nie mogę być przy wymianie.
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO2_03_07"); //Do pomocy przy wymianie zawsze przychodzą strażnicy mostu, blisko Starego Obozu. Na pewno ich kojarzysz. Później targają towary do obozu.
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO2_03_08"); //Myślę, że moi drodzy koledzy stoją za tymi całymi kradzieżami. Niestety nie mam żadnych dowodów, by ci jakoś bardziej pomóc.
AI_Output (other, self ,"DIA_ORRY_HELLO2_15_09"); //Już i tak wystarczająco mi pomogłeś. Masz może dla mnie jakieś rady jak wyjaśnić do końca te sprawę?
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO2_03_10"); //Powinieneś najpierw spróbować jakoś wyciągnąć trochę informacji od strażników mostu. Nie są zbyt rozmowni, ale nie lubią nowych. Więc może uda ci się ich jakoś sprowokować, by wyjawili trochę informacji.
AI_Output (self, other ,"DIA_ORRY_HELLO2_03_11"); //Tylko przedtem nabierz trochę więcej doświadczenia w walce. Taka dobra rada. W końcu może dojść do sytuacji dwóch na jednego.
B_LogEntry (CH1_baron_towary,"Orry podejrzewa, że to jego koledzy z placu wymian stoją za kradzieżami. Mam najpierw jakoś sprowokować strażników mostu, którzy też w tym uczestniczą, by powiedzieli co nieco więcej na ten temat. Na samym końcu pójdę do dowódcy i raz na zawsze załatwię kradzieże z placu wymian.");
};
Ktoś mógłby rzucić na to okiem specjalisty?