トワマガ様 3130 2

O temacie

Autor A.K.

Zaczęty 19.01.2019 roku

Wyświetleń 3130

Odpowiedzi 2

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy

A.K.

トワマガ様
2019-01-19, 10:56(Ostatnia zmiana: 2022-10-22, 22:00)

Kolejny niezły (moim zdaniem :P) pomysł, zepsuty przez brak umiejętności i błędy w początkowym etapie prac.

Jakoś tak niecałe trzy lata temu wpadłem na pomysł zrobienia gierki wspomagającej naukę kany, łączącej (wzorem Puzzle Questa) teoretycznie niezbyt pasujące do siebie elementy pojedynków z przeciwnikami i minigierek, uczących szybkiego pisania na klawiaturze.
W niedługim czasie projekt zawiesiłem, z uwagi na problemy w wymyśleniu sensownej fabuły oraz poziom umiejętności graficznych, zbiegający do 0.

Teraz, niczym wzorcowy nekromanta, wywlekam na światło dzienne kolejnego trupa, nadając mu nędzne pozory życia :F

トワマガ様 jest właściwie grywalną prezentacją (niewielkich...) możliwości technologii 雨エンジン (autorskiej biblioteki java, współpracującej z LWJGL 2 i Slick-Util).

Charakteryzuje się:
  • Brakiem sensownej fabuły
  • Słabą oprawą graficzną
  • Jeszcze gorszą oprawą audio
  • Odpalaniem wyłącznie w oknie 768x1024px  :facepalm:


Rozgrywka sprowadza się do pojedynku ze sterowanym przez SI przeciwnikiem. Walka podzielona jest na tury, podczas których można użyć jednej z umiejętności leczenia lub ataku. Za aktywację płacimy punktami akcji (AP), odnawiającymi się w każdej turze.
Po aktywowaniu umiejętności, przez ekran (z góry na dół) zaczynają przesuwać się znaki kany. Celem gracza jest wpisywanie ich za pomocą rōmaji, zanim miną dolną granicę. W ten sposób zwiększamy (tura gracza) lub zmniejszamy (tura SI) efekt użytej umiejętności.

Galeria



Sterowanie:
[A]-[Z] - Do wpisywania liter
[Enter] - Zatwierdzenie wpisanego tekstu/Aktywacja umiejętności/Przejście do kolejnej planszy fabularnej lub linii dialogowej
[Backspace] - Usunięcie ostatniej wpisanej litery
[Strzałki GÓRA/DÓŁ] - Wybór umiejętność z listy
[Esc] -  Menu/Wyjście

Wymagania:
- JRE 8 lub wyższe
- Karta graficzna, zgodna z OpenGL

Link do pobrania

------------------------------------------

Zainteresowanych stworzeniem własnej gry z pomocą 雨エンジン (W dobie darmowych silników? Już to widzę...), zapraszam do pobrania biblioteki:

Link
Javadoc dla klasy Project


i odwiedzenia GitHuba:

]雨エンジン
Przykładowy projekt - トワマガ様


W swojej grze można użyć domyślnego zbioru znaków (kana - hiragana/katakana), lub stworzyć dowolny własny zestaw.

Uwaga!
Pozostałe niezbęne biblioteki (LWJGL 2, Slick-Util i uJavniacz) nie są dołączone do paczki .zip i należy pobrać we własnym zakresie.
雨エンジン w obecnej wersji 0.2.1 udostępnia wyłącznie okno 768x1024px.
Z uwagi na zastosowanie błędnych rozwiązań programistycznych, których zmiana wymagałaby dużych nakładów czasu, a także użycie przestarzałej technologii (LWJGL 2, kiedy już od dłuższego czasu dostępna jest wersja 3), dalszy rozwój biblioteki w najbliższym czasie nie jest planowany.
 

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy

A.K.

トワマガ様
#1 2019-03-30, 22:36(Ostatnia zmiana: 2019-05-21, 18:11)
Tak dla porządku jeszcze dopiszę, bo na linuksie były problemy i chyba właśnie odkryłem, w czym rzecz.

Otóż  gra nie uruchamia się, jeśli używamy środowiska od OpenJDK :facepalm:
     Poprawione w wersji 0.2.1


Więc jeśli ktoś chciałby ją wypróbować, powinien użyć Oracle JRE

-----------------------------------------------------------------------

Odkryłem też kilka błędów w wyświetlaniu tabeli znaków:
     Poprawione w wersji 0.2.1

[YU - よ - ラ] zamiast [YU - ゆ - ユ]
[YO - よ - ラ] zamiast [YO - よ - ヨ]
[WO - を - が] zamiast [WO - を - ヲ]


Spoiler
Eh... :facepalm:
Cytuj
else if(size==2)
{
   panel.add(single(array[firstLine][0], array[firstLine][1], array[firstLine][2]));
   panel.add(emptySingle(450));
   panel.add(single(array[firstLine+1][0], array[firstLine+1][1], array[firstLine+3][1]));
}         
else if(size==3)
{
   panel.add(single(array[firstLine][0], array[firstLine][1], array[firstLine][2]));
   panel.add(emptySingle(150));
   panel.add(single(array[firstLine+1][0], array[firstLine+2][1], array[firstLine+3][2]));
   panel.add(emptySingle(150));
   panel.add(single(array[firstLine+2][0], array[firstLine+2][1], array[firstLine+3][2]));
}
 

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy

A.K.

トワマガ様
#2 2019-05-21, 18:27(Ostatnia zmiana: 2019-05-21, 18:34)
Poprawiłem te błędy w tabeli i chyba rozwiązałem problem z uruchamianiem. Myślałem, że chodzi o czas życia obiektów, ale powodem była automatyczna optymalizacja pętli. Wrzuciłem do niej "zegarek" (Calendar.getInstance()) i teraz się wykonuje. Tak, wiem, słabe rozwiązanie (pewnie powinienem to zrobić na wątkach :F) ale wydaje się działać poprawnie.

Znaczy, na maszynce od OpenJDK, bo nie mam obecnie zainstalowanego Oracle JRE i tam nie sprawdziłem :F

Zaktualizowałem linki w pierwszym poście i teraz prowadzą do poprawionej wersji 0.2.1.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry