Modyfikacja autorstwa teamu Atariar/Ayaeng & Vaya — balansuje, integruje oraz implementuje nowe elementy rozgrywki, które rozbudowują głębię gry i ukazują świat wokół Khorinis jeszcze bardziej autentycznie. Została zachowana typowo surowa „atmosfera Gothic”. Znajdziemy tutaj nowe tekstury i obiekty jak drzewa, krzewy i trawy, czy też upiększone krajobrazy. Niezliczone poprawy bugów, przeróbki błędów logicznych oraz korekta dialogów i tekstów prowadzą do pełnego growego doznania.
Poprawki w modyfikacji odpowiadają pomysłom Atariara i opierają się na oryginalnym gothicowym klimacie.
Cechy:• Nowe modele (drzewa, roślinność, przedmioty…)
• Nowe obiekty (drzewa, krzewy, trawa, rośliny)
• Nowe potwory (np. goblińscy jeźdźcy, ognista harpia, pantera)
• Cztery poziomy trudności do wyboru
• Wysokiej jakości tekstury• Nowe zadania: Chromanin, Kompendium
• Szafy, szuflady, komody oraz sarkofagi możliwe do splądrowania
• Ukryte skarby oznaczone konarami, kamieniami, kośćmi lub czaszkami wokół miejsc pochówku
• Łupy do zebrania pod wodą
• Nowy system punktów nauki
• Nowe animacje
• Akrobatyka możliwa teraz do wyuczenia tylko u nauczycieli
• Wolne Celowanie
• Nowy system modlitewny
• Możliwość spania na śpiworze (ciepła owcza skóra)
• Regeneracja życia i many
• Nowe pancerze oraz bronie
• Możliwość usmażenia wszystkich kawałków mięsa naraz
• Możliwość warzenia kilku mikstur naraz
• Kilka nowych przepisów
• Możliwość wyboru rodzaju strzały z poziomu ekwipunku
• Pokazywanie pełnych nazw przedmiotów w świecie (np. esencja lecznicza zamiast mikstura)
• Sposób chodzenia zależny od posiadanej gildii
• Poprawy bugów oraz błędów związanych z eksploatacją
• Wiele drobnych zmian i poprawek w estetyce
• Drobne modyfikacje świata: przywrócono dwie niewielkie, nieużywane lokacje w Górniczej Dolinie
• Górnicza Dolina sprawia wrażenie nieco bardziej niebezpiecznej
• Ulepszona sztuczna inteligencja smoków
• Możliwość przejścia gry Magiem Wody
• Czeladnictwo: zaimplementowano do gry ubrania czeladnicze
— Bosper skupuje teraz również specjalne skóry takie jak skóra lodowego wilka, skóra pantery itd.
— Constantino: Jako mag opłaca mu się sprzedawać ciemne grzyby, dostaniemy za to od niego jego specjały podnoszące trwale nasz poziom many.
— Harad: Możliwość wyuczenia się teraz u niego również kucia dwuręcznych mieczy.
* Możliwe „bezgildyjne” przejście gry:
— Drobne zadanie do zadecydowania o bezgildyjnym przejściu (Xardas).
— W 4. rozdziale okolice Khorinis zostają oblegane przez orków i jaszczuroludzi.
— Gracz dostaje możliwość wzięcia zadań od paladynów i najemników (smocze jaja dla Benneta, pierścienie orkowych przywódców dla Lorda Hagena, rogi cieniostwora dla Bustera itd.).
— Różne nowe pancerze po drodze (zbroja świątynna Angara, zbroja myśliwego, pancerz łowcy, szata uczonych, zbroja księcia, szata mrocznej magii).
— Xardas i Magowie Wody są gotowi pomóc w dziedzinie magii.
— Korzystanie z magii nie stoi na przeszkodzie: Nauczycielami są Xardas, Magowie Wody oraz Milten na Irdorath. Kamienie runiczne można zdobyć podczas zadań, u kupców czy też po prostu znajdując.
• Nowe dialogi z oryginalnym dubbingiem
• Pełna polska lokalizacja
— i wiele więcej —
Balans:* Przebalansowano bronie i magię
* Zmieniono wartości pancerzy
* Rozszerzono rutyny dla postaci
* Większa indywidualność gildii
* Poprawy bugów, błędów związanych z eksploatacją oraz korekta tekstów (również w polskiej wersji)
.
.
Nie ma i nie będzie żadnych zmian względem niemieckiej wersji, gdyż całość została zrobiona DialogGetterem.
.