[G2 NK] Otworzenie bramy w wyciągniętym zenie? 3401 11

O temacie

Autor Graveir

Zaczęty 7.10.2018 roku

Wyświetleń 3401

Odpowiedzi 11

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Wpadam z takim durnym pytaniem. Otóż ukradłem/wyciągnąłem/wykorzystuję(określcie jak to chcecie) z modyfikacji Unnamed zen Świątyni Śniącego i w pewnym miejscu znalazłem lekki bug/problem związany z bramą. Otóż po wejściu do pewnego pomieszczenia odpalał się jakiś trigger, który powodował zamknięcie się bramy za Bezim, jednak można było normalnie przez nią przejść(przez Spacer zauważyłem, że nie miał zaznaczonej opcji cdDyn, co przerobiłem). Jednak teraz mam taki problem, że nie mogę rozgryźć, jak zrobić, żeby po przełączeniu trzech kolumn otworzyła się dana brama(próbowałem nawet na zasadzie bramy w więzieniu Garonda zrobić zwykły przełącznik, jednak po użyciu go nie otwiera się brama). Czy trzeba edytować jakieś triggery/triggerlisty czy zrobić od zera bramę, a inne trigery z pobliża bramy usunąć?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Otwórz w spacerze DragonIsland.zen i zobacz jak został zrobiony most nad przepaścią.

Albo jak masz G1 to otwórz świątynie Śniącego i zobacz jak to jest zrobione.
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
@Preriowy ścierwojad Hej, mógłbyś rzucić okiem na te screeny? Ponieważ spróbowałem zrobić skrypt z funkcją i jakieś triggery, jednak nie działa to do końca tak, jak powinno. A konkretnie - przy obecnym ustawieniu wchodząc do pomieszczenia automatycznie zamyka się za mną brama, ale przy pomocy dźwigni, którą dodałem, nie mogę jej otworzyć(po usunięciu tego triggera dźwignia działa normalnie, ale brama się nie zamyka).
https://zapodaj.net/1ce25f0431736.jpg.html <- screen triggera, który powoduje, że zamyka się brama po wejściu do pomieszczenia
https://zapodaj.net/2d9436851f25c.jpg.html <- screen bramy
https://zapodaj.net/0f770b5b6e96b.jpg.html <- Dźwignia, która otwiera(z usuniętym triggerem zamykającym) lub powinna otwierać(z triggerem) bramę.
Tutaj dodałem również funkcję:
func void PULAPKA_01()
{
if (BlokadaBramy == FALSE)
{
BlokadaBramy = TRUE;
Wld_SendTrigger ("EVT_TPL_07_PRIESTGATE_01");
PrintScreen ("Trigger aktywny!", -1, -1, FONT_ScreenSmall, 2);
};
};
PrintScreen się wyświetla, więc teoretycznie skrypt powinien działać, ale nie wiem, czy gdzieś się nie machnąłem.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Nie bawię się za bardzo spacerem, ale może spróbuj odłączyć dźwignie od bramy (zostaw samą bramę i trigger dotykowy), a dźwignie połącz z trigger script, który otworzy bramę za pomocą "Wld_SendTrigger".
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Zrobiłeś nową funkcję do dźwigni czy użyłeś funkcji "PULAPKA_01"?
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Dźwignię połączyłem z TriggerScriptem, który ma wpisaną funkcję "PULAPKA_01" w scriptFunc.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
I tu jest Twój błąd.

Po wejściu w dotykowy trigger brama się zamyka, a zmienna BlokadaBramy = TRUE.

Po użyciu dźwigni dalej masz BlokadaBramy == TRUE, a funkcja ma IF(BlokadaBramy == FALSE), dlatego nie działa.

Trigger dotykowy zostaw tak jak jest.

Musisz zrobić nową funkcję do dźwigni, która sprawdzi (chociaż nie musi sprawdzać) czy BlokadaBramy == TRUE. Dźwignię można użyć dopiero za bramą więc IF nie jest potrzebny.
func void OpenGate_01()
{
    Wld_SendTrigger ("EVT_TPL_07_PRIESTGATE_01");
};

Nie wiem co tam robisz w swoim modzie, ale możesz sobie dodać różne IFy żeby zbyt wcześnie nie wyjść z tego pomieszczenia.

Jeśli chcesz użyć kilka dźwigni/przełączników/itp. do otwarcia jednej bramy to musisz zrobić 3 funkcje z 3 zmiennymi (1 funkcja i 1 zmienna do jednej dźwigni). Jeśli 3 zmienne == true to otwiera się brama.
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Dobra, nie wiem co robię źle, ale zostawiłem trigger tak, jak był wcześniej i dodałem nowy TriggerScript do samej dźwigni z nową funkcją:
func void OPENGATE_01()
{
if (BlokadaBramy == TRUE)
{
    Wld_SendTrigger ("EVT_TPL_07_PRIESTGATE_01");
PrintScreen ("Sezamie otwórz się!", -1, -1, FONT_ScreenSmall, 2);
};
};
Dźwignię połączyłem ze skryptem, który ma OpenGate wpisany(nie ten, co zamyka bramę), jednak o ile wyskakuje PrintScreen, to brama za cholerę nie chce się otworzyć.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
W takim razie spróbuj użyć "Wld_SendUnTrigger".


U mnie Wld_SendUnTrigger w ogóle nie chce działać, a Wld_SendTrigger działa w obie strony :F
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Untrigger nie działa.
Edit 11.10 - teraz mam jakiś dziwny problem. Zrobiłem dźwignię, którą połączyłem z bramą i ona normalnie się otwiera. Jednak nie działa Trigger, który powinien zamykać bramę, jak wejdzie się do pomieszczenia.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
jeżeli brama będzie w kolizji z innym vobem to triggery wyzwalające ruch moverów nie działają.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry