[G2NK] Grupy Oszustów 2 v1.1 1470 8

O temacie

Autor Anonimus14

Zaczęty 25.08.2018 roku

Wyświetleń 1470

Odpowiedzi 8

Anonimus14

Anonimus14

Użytkownicy
posty42
Propsy27
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Anonimus14

[G2NK] Grupy Oszustów 2 v1.1
2018-08-25, 12:10(Ostatnia zmiana: 2018-08-28, 08:42)


Opis moda
Uwaga! Mod ten jest bezpośrednią kontynuacją części pierwszej, więc w opisie znajdziesz potencjalne spoilery.
Spoiler
Po wydarzeniach z części pierwszej, Scamer razem z głównym bohaterem odbywają poważna rozmowę. Postanawiają kontynuować produkcję i sprzedaż barwionych mieczy. W tym celu udają się na sąsiednią wyspę. Na niej stacjonuje wojsko które ma pomóc w pozbyciu się coraz większej ilości bandytów. Wydaje się że rynek zbytu jest wielki jednak pojawiają się kłopoty...
Co oferuje mod?

-Około 15 zadań w tym zadanie poboczne
-Dwa zeny, w tym jeden znany z części pierwszej
-Ciekawe dialogi z mniejszą ilością bezsensownych przekleństw w stosunku do części pierwszej
-Długość rozgrywki od godziny do dwóch
-Dwa easter egg'i


Screeny







>>> DOWNLOAD <<<

Słowo od autora

Chciałbym podziękować każdej osobie, która zagrała w część pierwszą moda (licznik ściągnięć pokazywał 66). Był to mój pierwszy mod jaki zrobiłem do Gothica i sam nawet nie brałem go na poważnie. Jak już mówiłem, chciałem wrzucić tam to, co mi przyjdzie do głowy i wydać to co z tego wyjdzie. Gdyby nie taki odbiór, to drugiej części by nie było.
Tworzenie tego moda mnie zmęczyło, najprostsze rzeczy tworzy się parę minut a na dodatek nie mam jeszcze takiej wiedzy jak zaawansowani modderzy. Dlatego też na razie robię przerwę od modów ale raczej nie kończę z tym. Mam zamysł na mod typu horror, to dzięki Ciemnościom Gordotha które mnie zainspirowały by stworzyć coś w tym kierunku. Nie mam jeszcze dokładnego pomysłu na fabułę, ale jeśli coś ruszy, to dam znać.
Mile widziane są również filmy z przechodzenia tego moda jak i recenzje. Każda opinia jest dla mnie na wagę złota, dzięki temu wiem co powinienem robić lepiej.
Zachęcam was również do odkrywania dwóch sekretów w tym modzie, jeden jest bardziej oczywisty i powinniście się z nim spotkać podczas rozgrywki na pierwszej wyspie a drugi jest na drugiej wyspie ale nieco ukryty.
No i co jeszcze mogę powiedzieć? Zapraszam do grania XD


Post połączony: 2018-08-26, 00:24
Właśnie opublikowałem nową wersję moda czyli 1.1

Co nowego w wersji 1.1?
-Bandyci powinni teraz atakować innych NPC i vice versa.
-Zmieniony balans bandytów, są słabsi za to jest ich więcej.
-Scamer nie zbuguje się już przy moście podczas prowadzenia nas do wioski
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty528
Propsy179
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hmm, no cóż. Pograłem i sytuacja jest podobna jak z poprzednim modem. Tragicznie nie jest, ale też nic specjalnego.

Fabuła oczywiście sama w sobie jest ciekawa i oryginalna xD, ale same jej opowiedzenie jest "takie se". Dialogi da się czytać, ale pojawiają się liczne błędy m.in. interpunkcyjne (np. mnóstwo przecinków stoi w niewłaściwych miejscach). Sama rozgrywka jest nużąca. Chodzi tu przede wszystkim o ciągłe bieganie z jednego krańca mapy do drugiego, tylko po to, żeby przeprowadzić z kimś rozmowę, a po powrocie oddać questa. Poza tym mamy takie typowe bezcelowe przedłużanie rozgrywki jak np. odprowadzenie słynnego króla Lehjj do nowego mieszkania. (Motyw i dialog spoko, ale ja już chciałem wypływać, a tu mi wyjeżdżasz z załatwianiem mu nowego domu).

Postacie z drugiej wyspy są jedynie mięsem armatnim. Przeprowadzamy rozmowę z aż 3 tubylcami. Główny wątek jest bardzo krótki, a przez bieganie ciągnie się zbyt długo (mogłeś chociażby zaopatrzyć gracza w mikstury przyspieszające). Zamiast wyjawiania całej tajemnicy w dialogu karczmarza, lepiej byłoby porozrzucać strzępki informacji na wyspie. Np. motyw kamiennych tabliczek, które zwiastowałyby, że pewnego dnia w świątyni pojawi się osoba, która przywróci jej moc i sprowadzi zagładę na mieszkańców wyspy. Z pewnością nadanie exploringowi, nawet takiemu małemu, większego znaczenia wyszłoby dużo lepiej niż kiedy wszystkiego dowiadujemy się już na wejściu i od razu wiemy jak to wszystko się zakończy.

Ogólnie druga wyspa jest bardzo uboga pod względem fabularnym. Chyba nawet nie wiemy jak się nazywa. Nie wiemy nic o jej historii. Nie wiemy czym się parają tubylcy. Jak zaczął się konflikt z bandytami.

Ziemie antagonisty również prosiły się o jakieś zagospodarowanie. Choć o ile jestem w stanie zrozumieć rozprzestrzeniające się pustkowie, o tyle jeden strażnik, w mojej ocenie, to tak trochę słabo. Choć akurat tutaj to raczej kwestia gustu. Może o to się czepiam.

Poza tym główny bohater jest debilem. Chodzi mi tu o to, że o wszystko musi się pytać. Ja rozumiem, że trzeba w jakiś sposób zwrócić uwagę gracza, w którą stronę ma się udać, ale żeby musiał się pytać szefa o to co ma robić, bo nie jest w stanie się domyślić, że może warto byłoby sprawdzić czy kowal skończył jego zamówienie, to jest już przesada. Jak sam zauważyłeś w easter eggu, masz do dyspozycji dziennik zadań. Przecież jest to idealne miejsce kontaktu postaci grywalnej z graczem. I co więcej, nie robi z protagonisty debila.

Ogólnie zbyt dużego progresu od poprzedniej części nie ma. Zgoda, pod względem skryptów zmieniających mechanikę walki z antagonistą, jestem zadowolony. Pomysł na fabułę też ciekawy xD Ale reszta, czyli przedstawienie tej fabuły, jest dość słabo dopracowana. Nadałeś zbyt szybkie tempo tworzeniu modyfikacji.

No to chyba tyle co chciałem wymienić. Starałem się wypunktować co mi się najbardziej nie podobało, ale też bez nazbyt negatywnego nacechowania. Ostatecznie powracam do początkowego zdania. Nie jest tragicznie, ale jednak nic specjalnego. Miałeś oryginalną fabułę i trochę spaprałeś to jak ją przedstawiłeś.
 
Splash zajmuje się multiplayerami do Gothica. Nie przestawajcie zawracać mu tym głowy

Anonimus14

Anonimus14

Użytkownicy
posty42
Propsy27
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przyznam się, że co do przecinków to mogę czegoś nie wiedzieć, ostatni raz o tym uczyłem się w gimnazjum, czyli jakieś 6 lat temu i coś tam jeszcze pamiętam ale niewiele xD

Co do questów to zdecydowałem się na dłuższe chodzenie bo nie chciałem żeby moda dało się przejść w pół godziny. Mógłbym nawalić więcej zadań ale myślę że to by była chyba przesada w drugą stronę. Jeśli chodzi o różnorodność to przyznam szczerze, sam nie wiedziałem jakie wymyślać. Nie chodziło tutaj o problem z ich wykonaniem (skrypty czy coś) tylko brakowało mi jakiś sensownych pomysłów.
Na drugą wyspę też nie miałem zbytnio pomysłu. Początkowo miały być jakieś questy w wiosce i ogólnie interakcja z npc ale uznałem, że nie ma co robić na siłę i zrobiłem najazd bandytów. Pomysł ze stopniowym przyswajaniem wiedzy o wyspie pojawił się w mojej głowie ale nie chciałem żeby mod niepotrzebne się przedłużał, miał być na max 2 godziny.
Początkowo nawet nie planowałem kontynuacji, część pierwsza miała się kończyć tak nietypowo żeby zostawić na twarzy gracza wielkie WTF??

Trochę też nie bardzo rozumiem to, że główny bohater musi się o wszystko pytać. Jego rola to właśnie bycie takim cieciem, sługusem Scamera który wykona każde zadanie byleby tylko na tym zarobił. Nie przypominam też sobie aby pytał się niepotrzebnie co ma robić. Fakt czasami zwracam uwagę w dialogach na to, co dalej robić. Chciałem zrobić moda takiego trochę "idiotoodpornego" bo wiem, że są ludzie którzy nie zwracają uwagi na to że coś jest w dzienniku ale też nie chciałem przesadzać i parę takich naprowadzaczy się pojawiło.

Ogólnie moda chciałem wydać w podobnym stylu co poprzedni żeby nie psuć zbytnio klimatu poprzednika (jeśli ktoś go odczuwał XD). Dodałem trochę nowych rzeczy ale trzon został zachowany. Dlatego też następny mod będzie przeze mnie dużo bardziej przemyślany, będzie bez przekleństw i głupoty która była obecna w modach poprzednich.
 

Hosni

Hosni

Użytkownicy
posty149
Propsy51
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
Widać postęp względem części pierwszej.
Łap propsa i powodzenia w dalszych modach :)
 
Użyczyłem głosu w modyfikacjach:
- Wyspa [G1]
- Laer Gjoll [G2]
- Mag [G2]

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty5919
Propsy2669
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Bandyci dalej nie atakują. Ty robisz coś źle. Dlaczego nie przekopiujesz po prostu skryptów bandytów z G2NK?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Anonimus14

Anonimus14

Użytkownicy
posty42
Propsy27
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Właśnie te skrypty są przekopiowane, sam ich nie pisałem. Dopiero potem zmieniałem bo z niewiadomych przyczyn nie chcieli atakować. Teraz po sprawdzeniu na 99% powinni atakować NPC ale z bohaterem jest różnie. Nie mam pojęcia czym jest to spowodowane.

Post połączony: 2018-08-29, 21:55
Od dzisiaj moda można pobrać przez Spine :)
 

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty5919
Propsy2669
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
To nie możesz dać im gildii topielec albo coś takiego? Wtedy na pewno zostaną zaatakowani.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Ravvis

Ravvis

Użytkownicy
posty2
Propsy2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Druga część także ograna :P Również bardzo przyjemna :D Polecam każdemu spróbować, bo warto :D P.S. Znalazłem jednego easter egga tylko, z duchem  :lol:  :ok:
 

PanPink

PanPink

Użytkownicy
posty23
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • online
Kolejny gównomodzik niewart splunięcia. Pomijam już fabule ktora jest o niczym i chujowe dialogi, równiez o niczym. Pomijam też chujowy tytuł: Grupy Oszustów. Bo co to ma być? Ta tzw. fabula ma sie nijak do tytułu. Jest sobie oszust, główny bohater wykonuje dla niego kilka gownozadanek i co? Nagle ten cały Scamer wpada na pomysł wykuwania jakichś mieczy i sprzedawania im żołnierzom. LOL
Jedyny plus to wysepka ukradziona z Przygód Martina, która wzbudziła miłe chwile spędzone z tamtym modem. Nawet bandyci nie atakowali jak trzeba tylko stali jak słupy soli. Heh najbardziej rozwalił mnie ten cały easter egg gdzie twórca opowiada historię swojego życia i trzepie kapucyna nad własnym modem. Kek xD
I te dialogi w których postacie przez 5 minut się żegnają.
A No to będę już szedł
B No to narka
A No na razie
B Cześć
A Cześć
 
Może i ten sweter jest wieśniacki, ale taki właśnie ma być.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry