Gothic_Biped (3DS Max 2011+) - Narzędzie do animacji. 2932 3

O temacie

Autor Valeyard

Zaczęty 28.07.2018 roku

Wyświetleń 2932

Odpowiedzi 3

Valeyard

Valeyard

Użytkownicy
posty39
Propsy182
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Podpiąłem Gothicowy szkielet do Maxowego Bipeada, aby tworzenie animacji było efektowniejsze i prostsze.

https://www.dropbox.com/s/t5oc0sjw161ifvo/Gothic_Biped.max?dl=0
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
:O wielkie dzięki, props za chęci.

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty447
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Hmm... A czym różni się twój biped od tego dołączonego do paczki podstawowych narzędzi modderskich, a dostępnych już niemal 20 lat? (poza tym, że twój nie odpala na starszych wersjach maxa)
 

Valeyard

Valeyard

Użytkownicy
posty39
Propsy182
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Ten niemal 20 letni i ten ode mnie to nie jest 20 lat lepszy. Tutaj maxowy biped napędza oryginalny szkielet z G2. Jedynie Bip1(Balance Factor) i Pelvis jest kontrolowany zarówno przez pozycje i rotacje, reszta kości tylko przez rotacje, aby wymiary szkieletu pozostały takie same jak w G2. Najważniejsze udoskonalenie to przypisanie ZS_RIGHTHAND i ZS_LEFTHAND do propsów, dzięki czemu można na przykład podczas animacji przekładać broń z prawej do lewej dłoni.

Korzystając z okazji to podzielę się sposobem aby przenieś animacje z .asc do tego biepeda.

1.a. Na początek trzeba przygotować biped do importu. Trzeba skasować z Gothic_Biped.max wszystkie oryginalne kości z gothica.
1.b. Teraz trzeba zmienić nazwy kościom z Ctrl na Bip01 i z Ctrl Prop1 na ZS_RIGHTHAND i Ctrl Prop2 na ZS_LEFTHAND. Teraz możemy zapisać plik jako Gothic_Biped_Import.max.
2.a. Resetujemy Maxa i importujemy animacje Asc.
2.b. Teraz exportujemy gothicową animacje jako .fbx.
3.a. Otwieramy Gothic_Biped_Import.max i importujemy animacje fbx jako Update animation. Teraz animacja powinna być przeniesiona
3.b. W zakładce Biped zapisujemy animacje jako .bip
4.a. Ostatni krok włączamy Gothic_Biped.max i importujemy animacje .bip.

Dla ułatwienia nazwę możemy zmieć w biped "modes and display"
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry