Ten niemal 20 letni i ten ode mnie to nie jest 20 lat lepszy. Tutaj maxowy biped napędza oryginalny szkielet z G2. Jedynie Bip1(Balance Factor) i Pelvis jest kontrolowany zarówno przez pozycje i rotacje, reszta kości tylko przez rotacje, aby wymiary szkieletu pozostały takie same jak w G2. Najważniejsze udoskonalenie to przypisanie ZS_RIGHTHAND i ZS_LEFTHAND do propsów, dzięki czemu można na przykład podczas animacji przekładać broń z prawej do lewej dłoni.
Korzystając z okazji to podzielę się sposobem aby przenieś animacje z .asc do tego biepeda.
1.a. Na początek trzeba przygotować biped do importu. Trzeba skasować z Gothic_Biped.max wszystkie oryginalne kości z gothica.
1.b. Teraz trzeba zmienić nazwy kościom z Ctrl na Bip01 i z Ctrl Prop1 na ZS_RIGHTHAND i Ctrl Prop2 na ZS_LEFTHAND. Teraz możemy zapisać plik jako Gothic_Biped_Import.max.
2.a. Resetujemy Maxa i importujemy animacje Asc.
2.b. Teraz exportujemy gothicową animacje jako .fbx.
3.a. Otwieramy Gothic_Biped_Import.max i importujemy animacje fbx jako Update animation. Teraz animacja powinna być przeniesiona
3.b. W zakładce Biped zapisujemy animacje jako .bip
4.a. Ostatni krok włączamy Gothic_Biped.max i importujemy animacje .bip.
Dla ułatwienia nazwę możemy zmieć w biped "modes and display"