Blender, zawiesza się przy edycji cudzych mapek 4896 7

O temacie

Autor Wolfer

Zaczęty 27.05.2018 roku

Wyświetleń 4896

Odpowiedzi 7

Wolfer

Wolfer

Użytkownicy
Ranger Lv Dizajner
posty9
Propsy1
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
  • Ranger Lv Dizajner
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z błędem związanym z edycją poprzez blender z mapami z modów. Mianowicie, odpalam mapę z moda w blenderze (niezależnie od jej wielkości 1,5mb czy 33mb) to przy zmianie w Edit Mode na Face/ściany oraz Edge/linie, blender momentalnie mi się zawiesza. Oczywiście próbowałem czekać kilkukrotnie nawet do kilku godzin, ale na nic to się zdało. Oczywiście próbowałem edytować mapę na upartego także przez usuwanie Vertices/punktów, ale przy zaznaczeniu ich delikatnie większej ilości blender znowu mi się ścina i zawiesza na dobre.
Oczywiście próbowałem problem odwrócić, wpierw zaznaczyłem face/ściany i edge/linie, ale problem powielał się, jak przechodziłem w Edit Mode po importowaniu mapy do blendera.

Posiadam wszystkie potrzebne wtyczki, blender bezproblemowo działa w trybie Edit Mode na chociażby pełnej mapie Colony.zen (35mb). Nawet przy zazneczeniu 1/2 mapy przy ściankach, liniach i punktach, blender mi się nie zawiesza... Oczywiście tylko podczas ładowania, czyli na jakieś max 5 min.

Jakieś sugestie w kwestii rozwiązania problemu?


Słyszałem, że @Preriowy ścierwojad dobrze się orientuje w tym, więc jak cóś to go oznaczam
 
Moje preferencje:
- Lv Dizajner: Dzieje Khorinis, Exodus RP, Itharu Team (oraz pomniejsze projekty i zlecenia na yt'bie)
- Twórca moda: Winter Pack Colony.zen
- Właściciel projektu: Exodus RP, GTG
- Dubbinger w modyfikacjach/machinimach i koordynator dubbingerów w IT.
(oraz pomniejszy machinimer i twórca RPS)

pnaro

pnaro

Użytkownicy
posty63
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Pamiętam jak ciąłem newworld z l`hivera, w blenderze. Miałem ten sam problem.
Najprawdopodobniej Blender sobie nie radzi z dużą ilością podwójnych face`ów (liście, woda itp.).

 

Wolfer

Wolfer

Użytkownicy
Ranger Lv Dizajner
posty9
Propsy1
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
  • Ranger Lv Dizajner
Pamiętam jak ciąłem newworld z l`hivera, w blenderze. Miałem ten sam problem.
Najprawdopodobniej Blender sobie nie radzi z dużą ilością podwójnych face`ów (liście, woda itp.).


Cytuje swoją wypowiedź

"niezależnie od jej wielkości 1,5mb czy 33mb"

Sugestia - błąd ten mam niezależnie od wielkości mapy, nawet przy małych skrawkach on się powiela.
 
Moje preferencje:
- Lv Dizajner: Dzieje Khorinis, Exodus RP, Itharu Team (oraz pomniejsze projekty i zlecenia na yt'bie)
- Twórca moda: Winter Pack Colony.zen
- Właściciel projektu: Exodus RP, GTG
- Dubbinger w modyfikacjach/machinimach i koordynator dubbingerów w IT.
(oraz pomniejszy machinimer i twórca RPS)

Fors

Fors

Użytkownicy
Chrząszcz
posty190
Propsy14
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Chrząszcz
Blender niestety nie nadaje się do takich dużych światów. Jedyną opcją jest 3ds max.
 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty365
Propsy289
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Blender nie za dobrze sobie radzi, gdy na ekranie jest zbyt wiele trójkątów.

Wczytywałem w blenderze mesh myrtany z G3. Był podzielony na party, ale wczytane wszystkie na raz. Świat miał jakieś 1,6kk trójkątów i lekko ścinał - w object mode też.

Innym razem wyczytałem świat, który nie był podzielony na party. Miał 190k trójkątów i po wejściu w tryb edycji scinało nawet bardziej niż przy meshu myrtany.

Nie wiem jak gmax, ale 3ds max odpali nawet kilka takich światów bez najmniejszej ścinki. Tylko sterowanie trzeba się uczyć od nowa - inne niż w blenderze.
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Fors

Fors

Użytkownicy
Chrząszcz
posty190
Propsy14
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Chrząszcz
 

Wolfer

Wolfer

Użytkownicy
Ranger Lv Dizajner
posty9
Propsy1
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
  • Ranger Lv Dizajner
Mam chyba jakiś inny błąd O.o dalej powtarzam, że u mnie błąd pokazuje się, nawet gdy świat posiada mniej niż 1k ścianek, ale jest z moda. Przy pełnych mapach typu newworld czy colony, nie miałem takich problemów. Co dziwne błąd nie występuje przy mapach inportowanych z innych gier, spoza gothica.
 
Moje preferencje:
- Lv Dizajner: Dzieje Khorinis, Exodus RP, Itharu Team (oraz pomniejsze projekty i zlecenia na yt'bie)
- Twórca moda: Winter Pack Colony.zen
- Właściciel projektu: Exodus RP, GTG
- Dubbinger w modyfikacjach/machinimach i koordynator dubbingerów w IT.
(oraz pomniejszy machinimer i twórca RPS)

Kranek

Kranek

Użytkownicy
posty35
Propsy14
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Znam ten problem i też mi się przytrafił nawet przy importowaniu części świata z gothic 2. Nie wiem czy to wina KrxImpExp czy samego blendera, ale jedyne co mogę Ci poradzić to próba zainstalowania nowszego blendera. Wiem, że sam KrxImpExp niby wspiera blendera do wersji 2.66, ale sam plugin udało mi się dodać do blendera 2.79b, co prawda powoduje to inne problemy, ale jest w stanie zaimportować taki świat i się nie sypie przy edycji, za to czasem się sypie przy imporcie.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry