Błąd eksport modelu ASC Blender 2.66 4820 6

O temacie

Autor drago7777777

Zaczęty 26.04.2018 roku

Wyświetleń 4820

Odpowiedzi 6

drago7777777

drago7777777

Użytkownicy
posty18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam.
Mój problem polega na tym, że podczas eksportu plików ASC
-- model orka (Orc_Body.ASC) połączony np. z zbroją łowcy smoków -- blender wywala błąd. Oto on:
Spoiler
Używam Blendera wersji 2.66 i oczywiście mam kerraxa do wersji 2.66. Próbowałem reinstalacji, różnych kombinacji z modelem ( np. usunąłem elementy typu kości, modyfikator i grupy vertexów, aby spróbować eksportować jako 3DS, ale skutek ten sam ). Nic nie pomogło. Starałem się przeszukać forum, ale znalazłem tylko jeden wątek podobny, ale dotyczący skali. Błąd miał inną treść.

Model był kiedyś prawie ukończony, ale porzuciłem go na jakiś czas. Teraz chciałem go zakończyć. Pozostały mi tylko poprawki w modelu, a także podpięcie do kości. Były wykonane na automatycznych.
Raz z tego co pamiętam, to nawet na szybko sprawdzałem, czy działa to w Gothic'u. Wstawiłem do gry. Wtedy wszystko, było spoko: normalnie eksportowało bez błędów. Ogólnie, to wydaje mi się, że pierwszy raz mam tego typu błąd.


Proszę o pomoc!
 

Chill

Chill

Użytkownicy
posty9
Propsy27
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeżeli masz włączony pose mode, to to może być powodem wyskakującego błędu, często wywala mi coś podobnego jeżeli mam zaznaczony szkielet, a konkretnie, jeśli mam włączony pose mode. Podejrzewam, że nie w tym tkwi Twój problem, ale myślę, że możesz spróbować. Odznacz model/szkielet, wyłącz pose mode(jeżeli masz włączony) i sprawdź jeszcze raz. Ewentualnie wyłącz wireframe i daj solid, może pomoże, a może nie :v
 

drago7777777

drago7777777

Użytkownicy
posty18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeżeli masz włączony pose mode, to to może być powodem wyskakującego błędu, często wywala mi coś podobnego jeżeli mam zaznaczony szkielet, a konkretnie, jeśli mam włączony pose mode. Podejrzewam, że nie w tym tkwi Twój problem, ale myślę, że możesz spróbować. Odznacz model/szkielet, wyłącz pose mode(jeżeli masz włączony) i sprawdź jeszcze raz. Ewentualnie wyłącz wireframe i daj solid, może pomoże, a może nie :v

Dzięki za szybki odzew. Zaleciłem się do twojej rady, ale efekt ten sam:
Spoiler
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
wrzuć .blend z tym modelem
 

drago7777777

drago7777777

Użytkownicy
posty18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
wrzuć .blend z tym modelem
Oto plik .blend:
https://www69.ippyshare.com/v/gpuqIn29/file.html

 Nie jestem pewien, ale chyba ten błąd występuje tylko z modelami, które są połączone: ork z zbroją człowieka. Sprawdzałem na kilku innych, starych .ASC, które robiłem i było normalnie.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
coś z materiałami jest nie tak, usuń je i zrób nowe
 

drago7777777

drago7777777

Użytkownicy
posty18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
coś z materiałami jest nie tak, usuń je i zrób nowe
Dzięki wielkie, pomogło. Usunąłem i zrobiłem nowe. Z pozostałymi zrobię tak samo.

Zastanawia mnie tylko czemu te materiały wywalały błęda, jeśli były to oryginalne z importu modeli - były uszkodzone? -  ale to już nie wielkiego znaczenia, grunt że problem rozwiązany, dzięki za błyskawiczne rozwiązanie problemu.

Wątek do zamknięcia
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry