Zmiana głównej postaci po dialogu? 522 12

O temacie

Autor Varcuz

Zaczęty 11.03.2018 roku

Wyświetleń 522

Odpowiedzi 12

Varcuz

Varcuz

Użytkownicy
....Imię jego-Merlin!
posty69
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • ....Imię jego-Merlin!
Witam, jest możliwość zmiany głównej postaci po dialogu na jakąś inną, która będzie się znajdywała w całkowicie innej lokacji? 
 

Splash

Splash

The Modders
And i said...
posty3765
Propsy2963
ProfesjaNierób
  • The Modders
  • And i said...
Bez pakietów skryptowych albo narzędzi takich jak AST jest to niewykonalne.
 
Nie, nie pomogę ci z GMP.

RR

RR

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Można by troszkę oszukać i zamiast podmiany postaci można zmienić wygląd i teleportować w inne miejsce
 
https://www.youtube.com/watch?v=UC1Ce-MhnWE

Varcuz

Varcuz

Użytkownicy
....Imię jego-Merlin!
posty69
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • ....Imię jego-Merlin!
Dziękuję za odpowiedź, na razie wystarczy mi tyle, że jest to do wykonania.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
szczur korporacyjny
posty1461
Propsy104
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • szczur korporacyjny
Witam, jest możliwość zmiany głównej postaci po dialogu na jakąś inną, która będzie się znajdywała w całkowicie innej lokacji?
oczywiscie, zobacz funkcję setasplayer w pakiecie ikarus. żeby zmieniac postacie na dowolne odległosci trzeba dodatkowo edytować odp. adresy (chyba insertrange i removerange), bo standardowo funkcja działą w promieniu ok 4000 jednostek. Sprawdzałem to w g1 i działało.
 
Gothic 1 UpdatePack 1.26.7 fix PL  12.04.2018

https://www.sendspace.com/file/31fwhu

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Deep dark fantasies
posty1236
Propsy1216
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Deep dark fantasies
Można by troszkę oszukać i zamiast podmiany postaci można zmienić wygląd i teleportować w inne miejsce
Tyle że wygląd się resetuje po wczytaniu gry.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Splash

Splash

The Modders
And i said...
posty3765
Propsy2963
ProfesjaNierób
  • The Modders
  • And i said...
No i pozostaje jeszcze kwestia przeniesienia ekwipunku.
 
Nie, nie pomogę ci z GMP.

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty441
Propsy237
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Można by troszkę oszukać i zamiast podmiany postaci można zmienić wygląd i teleportować w inne miejsce
Tyle że wygląd się resetuje po wczytaniu gry.

Zanim nastała era pakietów skryptowych powstało wiele modów, które zmieniały wygląd postaci gracza i nie miały takich problemów np. Mielizna i Bumshak.

Cytuj
No i pozostaje jeszcze kwestia przeniesienia ekwipunku.
To już zrobili w modzie Velaya. Mnie zastanawia już tylko kwestia statystyk.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty204
Propsy74
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Można by troszkę oszukać i zamiast podmiany postaci można zmienić wygląd i teleportować w inne miejsce
Tyle że wygląd się resetuje po wczytaniu gry.

Zanim nastała era pakietów skryptowych powstało wiele modów, które zmieniały wygląd postaci gracza i nie miały takich problemów np. Mielizna i Bumshak.

Wystarczy w Init_Global z pliku Startup.d odświeżać wygląd postaci w zależności od np. zmiennej.

 
while (!success) try{...}

Varcuz

Varcuz

Użytkownicy
....Imię jego-Merlin!
posty69
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • ....Imię jego-Merlin!
No i pozostaje jeszcze kwestia przeniesienia ekwipunku.
Właśnie chodzi o to, żeby nie przenosiło ekwipunku ani statystyk. W sensie, że poruszamy się postacią A i po wykonaniu swojej roli w fabule, nastąpi zmiana postaci na B, która będzie miała całkowicie inne statystyki ekwipunek itd.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty204
Propsy74
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Bez pakietów skryptowych nie ma możliwości stricte zamienić postaci, którą się gra. Tak jak zostało powiedziane, możesz dynamicznie zmieniać jej wygląd, statystyki i ekwipunek, ale nie masz możliwości, że sobie ustawiasz NPCa, którym gracz steruje w danej chwili.

Możesz albo zainicjować pakiet Ikarusa, które zwiększają możliwości, i skorzystać z funkcji bodajże setasplayer, lub w funkcji dialogowej zmienić wygląd, statystyki, wszystkie przedmioty, a w Init_Global odświeżać wygląd postaci, gdyż zmienia się on wraz z wczytaniem. (Choć mam pomysł jak to obejść, to jednak będę mógł to sprawdzić dopiero wieczorem).
 
while (!success) try{...}

Varcuz

Varcuz

Użytkownicy
....Imię jego-Merlin!
posty69
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • ....Imię jego-Merlin!
Dziękuję za odpowiedzi. Póki o moja wiedza na temat pisania skryptów jest znikoma, więc nie bardzo mam pojęcie co i jak. Ale wystarczy mi po prostu, że jest to możliwe. W przyszłości jak skończę fabułę to zacznę próbować i może akurat się uda. =D
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty204
Propsy74
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jasne, próbuj i pytaj. Wiele można się nauczyć metodą prób i błędów. I o ile dużo rzeczy można się nauczyć w ten sposób, to jednak pełne zrozumienie uzyskasz dopiero w momencie wkroczenia na poziom programowania obiektowego. Przynajmniej ten teoretyczny. Ale nie ma się co zrażać... z programowaniem jest jak z matematyką. Systematycznie się ucząc nawet nie zauważysz jak szybko pokonujesz kolejne kroki milowe.

Niestety skrypty to nie do końca programowanie, ale szczerze mówiąc to od tego zaczynałem xD
 
while (!success) try{...}


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry