Jak zrobić nauczyciela? 2576 7

O temacie

Autor Poszukiwaczbel

Zaczęty 11.03.2018 roku

Wyświetleń 2576

Odpowiedzi 7

Poszukiwaczbel

Poszukiwaczbel

Użytkownicy
posty9
Propsy1
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Witam, mam pytanie jestem początkujący w modowaniu. Niby coś tam umiem ale nie za wiele i mam pytanie. Jak zrobić nauzczyciela? Nigdzie nie znalazłem o tym poradnika . Jak coś to chodzi o Gothic 1. Próbowałem skopiować skrypt nauczania od Diega i pozamieniać "Diego" na nazwę mojej postaci ale nie zadziałało.  Gry nie wywalało ale dialog nie pokazywał się w grze.
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Program który kiedyś napisałem, należy lekko zmodyfikować podane funkcje i działa na Gothic 1.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty668
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Weź sobie za przykład np. dialog Gorna z Dworu Irdorath.

Tak naprawdę mechanizm rozdawania punktów oparty jest o dodatkowe rozgałęzienia dialogu, wywoływanie funkcji zwiększającej statystyki i na końcu wyczyszczenie opcji wyboru z dialogu i zastąpienie ich nowymi.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Poszukiwaczbel

Poszukiwaczbel

Użytkownicy
posty9
Propsy1
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Program który kiedyś napisałem, należy lekko zmodyfikować podane funkcje i działa na Gothic 1.

A co dokładnie należy zdmodyfikować?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Zmienić funkcję dla % walki mieczem i łukiem dla Gothic 1.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Poszukiwaczbel

Poszukiwaczbel

Użytkownicy
posty9
Propsy1
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Jak z tego korzystać?
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty407
Propsy185
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

bogu9821

Jak zrobić nauczyciela?
#6 2018-03-12, 16:02(Ostatnia zmiana: 2018-03-12, 16:11)
Witam, mam pytanie jestem początkujący w modowaniu. Niby coś tam umiem ale nie za wiele i mam pytanie. Jak zrobić nauzczyciela? Nigdzie nie znalazłem o tym poradnika . Jak coś to chodzi o Gothic 1. Próbowałem skopiować skrypt nauczania od Diega i pozamieniać "Diego" na nazwę mojej postaci ale nie zadziałało.  Gry nie wywalało ale dialog nie pokazywał się w grze.
To nie jest trudne ;)
Więc to będzie wyglądało tak:
1.Robisz zwyczajny dialog np. "Czy możesz mnie nauczyć siły?"
2.W info dajesz takie coś (na przykładzie uczenia orrego(w grze on nie uczy, ale ja zrobiłem jakby to wyglądało na przykładzie jego))
Info_ClearChoices (Info_Orry_Teach);//wyczyszczenie dialogu
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,DIALOG_BACK ,Info_Orry_Teach_BACK);//dodanie zakończenia uczenia
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_5,5*LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_5);// dodanie dialogu o uczeniu 5 siły
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_1,LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_1);//dodanie dialogu o uczeniu 1 siły

3.Teraz trzeba dodać wybór która umiejętność ma być nauczana przez npc. Czyli np.
func void Info_Orry_Teach_STR_1()
{
B_BuyAttributePoints (hero, ATR_STRENGTH, LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH); //ilość zabierany punktów nauki, w gothicu 1 jest to 1 pn za 1 punkt umiejętności (w story_globals masz o tym informacje)
Info_ClearChoices (Info_Orry_Teach);
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,DIALOG_BACK ,Info_Orry_Teach_BACK);
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_5 ,5*LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_5);//uczenie 5 siły
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_1,LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_1);//uczenie 1 siły
};

func void Info_Orry_Teach_STR_5()
{
B_BuyAttributePoints (hero, ATR_STRENGTH, 5*LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH);
Info_ClearChoices (Info_Orry_Teach);
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,DIALOG_BACK ,Info_Orry_Teach_BACK);
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_5,5*LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_5);//uczenie 5 siły
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_1,LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_1);//uczenie 1 siły
};
Jeśl chcesz, aby po nauczeniu mówił np. "jesteś silnijszy", to musisz zrobić zmienną np. var int Andrzej_STR; i przypisać np. siłę pod zmienną  Andrzej_STR = hero.attribute[ATR_STRENGTH]; i dać odpowiedniego if'a (patrz dialog uczenia diego).
Jeżeli chcesz uczyć się zręczności, to patrz na dialog z diego.
 
while(false) Do();

Poszukiwaczbel

Poszukiwaczbel

Użytkownicy
posty9
Propsy1
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dzięki za pomoc xd. Na przykładzie Diego mi nie wyszło ale udało mi się zrobić naukę siły na przykładzie Laresa i broni jednoręcznej na przykładzie Corda.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry