Gothic 2 NK brak Kolizji kamery z siatką świata 1549 2

O temacie

Autor amovic

Zaczęty 10.03.2018 roku

Wyświetleń 1549

Odpowiedzi 2

amovic

amovic

Użytkownicy
posty2
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Witam forumowiczów, pracuję od początku roku nad małym total conversion do G2 NK, mam gotowy scenariusz, postacie, świat tzn. 3ds worlda, walczyłem z działaniem wody, kolizjami na vobach, światła dynamiczne i statyczne, wszystko z poradników czip17 i innych z tego forum. Dziś rano zrobiłem VDFS'em paczkę i ku mojemu zdziwieniu gra uruchomiła się, ALE kamera za postacią świruje tzn. przenika przez większość ścian, niektóre sufity w świecie ją przytrzymują, kilka nie ma kolizji, sprawdzałem oryginalny świat (NewWorld.zen) wszystko gra nawet w ciasnych indoorach, u mnie kilka pomieszczeń ma portale kilka nie, ale kamerze nie robi to różnicy. Proszę o pomoc lub sugestie dot. popełnionych przeze mnie błędów.
 

Leiwark

Leiwark

Użytkownicy
Kapitan Itharu Team
posty228
Propsy38
ProfesjaAktor głosowy
  • Zbanowany
  • Kapitan Itharu Team
@Gawaan Masz ten sam problem, także lookaj i czekaj.
 

amovic

amovic

Użytkownicy
posty2
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Update: problem prawdopodobnie leży w kanale alfa który jest w teksturach robionych przeze mnie w gimpie.
Mianowicie, dopatrzyłrm się że problem istnieje w targach robionych własnoręcznie, tex ściany posiadał kanał alfa i takich tekstur było więcej i wszystkie miały ten sam problem, wywaliłem kanał alfa z nich. odpalam worlda (zen) i nie działa :/ zapisałem go jako uncompiled (mam kilka vobów) otworzyłem siatke swiata (3ds) spacerem daje editormode i każdy materiał czyli tekstura ma w oknie modify noCol true lub falsce, tzn kolizje ale chyba npc bo wszystkie miały false ale kamera i tak przenika przez te same , jakby spacer nie wiedział że parametry teksturki się zmieniły. Poszedłem krok dalej otworzyłem model swiata w blendku i wyeksportowałem do 3ds jeszcze raz i zgadnijcie co nie działa :/ będe kombinował dalej nadmienię jeszcze że wszystkie moje tekstury oprócz wody mam jako trash i material undef ale nie było by wyjątków wśród moich tekstur wszystkie puszczały by kamere a puszczają tylko te z kanałem alfa. Jak pokazać spacerowi że zmieniły się parametry w plikach tga? Będe kombinował i czekam na pomoc

Update 2: Tak jak pisałem problemem był kanał alfa w teksturach ścian (w moim przypadku) edytowałem wszystkie gimpem wywaliłem alfy i dla pewności przepuściłem jeszcze przez jpga i znów do targi raptem 10 tekstur u mnie. Aby blender rozpoznał zmiany odświeżyłem ścieżki do tekstur, zapisałem, zamknąłem, potem znowu open->export .3DS otwieram spacera-compile-play i działa, kamera odbija się od ścian i sufitów. Wracam do pracy, a wątek można zamknąć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry