Narzędzia i materiały > Targowisko
Transfer Vertex Color - Skrypty do Cinema 4D
wietrzyk:
Transfer UVW VertexColor
Pozwala na przenoszenie Vertex Coloru do UVW i odwrotnie. Zarówno dla całego modelu jak i zaznaczonych polygonów.
Przy przenoszeniu z modelu A do B ważna jest kolejność tagów, brany jest pod uwagę zawsze pierwszy z lewej (warto także odpowiednio nazwać tagi, aby uniknąć pomyłki). Aby przenieść Vertex Color Mesh musi być zaznaczony.Podczas wykonywania skryptu UV tagi są dodawane automatycznie. Skrypt obsługuje także multi zaznaczenie meshy.
UV tagi odpowiadające za trzymanie informacji o kolorach są odpowiednio nazwane przez skrypt:
VertexColor (UVW 2)
VertexColor (UVW 3)
VertexColor (UVW 4)
Vertex Color zawiera aż 4 informacje o kolorach (RGBA) do jednego UV tagu da się przenieść tylko 2.
Transfer VertexColor
Pozwala na przenoszenie Vertex Colorów pomiędzy meshami ( siatka modeli nie musi być identyczna) Do modelu do którego chce się przenieść Vertex Color trzeba ręcznie stworzyć nowy Vertex Color tag, później zaznaczyć tag z mesha z którego chce się przenieść informacje i tag do którego przenosimy, następnie wybieramy który kanał z RGBA chcemy przenieść.
Skrypty testowane na Cinema 4D r.18 Prime i Studio
Skąd można pobrać:
http://wietrzyk.blogspot.com/2018/02/transfer-vertex-color-skrypt-do-cinema.html
inż. Avallach:
Jak działa tryb odwrotny? Potrafi ustalić uśredniony kolor dla vertexa na podstawie pixeli z tekstury? To byłoby bardzo dobre w połączeniu z asynchronicznym ładowaniem tekstur / niskim LOD, zwłaszcza jakby robił to dla każdego trójkąta z osobna (powstawałyby "ostre" krawędzie kolorów).
Wowoz:
Z tego co wiem w silniku wypala się vertex paint właśnie, żeby nie było problemów na lod
inż. Avallach:
Robię grę która ładuje modele z .obj w runtime, muszą mieć kolory już wypalone. Najchętniej zrobiłbym skrypt który to robi.
Wowoz:
To przepal to do tekstury, jeśli lodowanie jest dobrze zrobione to raczej dopasuje ci Uv lodów do tej tekstury bez wiekszych seamow
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej