Gmax vs. 3ds max? 759 5

O temacie

Autor Bogdan Zwei

Zaczęty 30.01.2018 roku

Wyświetleń 759

Odpowiedzi 5

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1865
Propsy533
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Który jest lepszy? Chciałem pobrać 3ds maxa, ale przypomniało mi się, że jest płatny. Poszukałem coś z nadzieją, że uda mi się znaleźć darmową wersję, ale znalazłem tylko triale. O Gmaxie słyszałem tyle, że jest to "bezpłatna wersja 3ds maxa" (nie dosłownie). Nie wiem też, jakie możliwości ma Gmax, a 3ds max wiem, że oferuje sporo. Dotychczas używałem Blendera, ale jest to (jak dla mnie) tak popierdolony program, że nawet po 10 godzinach znie znalazłem, jak się w nim teksturuje.

Także, moje pytanie brzmi czy jest warto kupować/próbować dostać darmową i pełną wersję 3ds maxa, czy lepiej iść po Gmaxa?
Dobra, bądźmy szczerzy, i tak bym nie kupił 3ds maxa.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3657
Propsy4777
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Ściagnij Maxa w wersji studenckiej i daj sobie spokój z Gmaxem.
 

Sawik

Sawik

Quest Pack Team
Rebel
posty4797
Propsy3188
ProfesjaNierób
  • Quest Pack Team
  • Rebel
Ja z kolei odradzam i radzę zostać przy blenderze.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Siggat

Siggat

Użytkownicy
posty62
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Siggat

Gmax vs. 3ds max?
#3 2018-01-31, 08:45(Ostatnia zmiana: 2018-01-31, 09:46)
Zależy
Mi w 3ds maxie łatwiej się modeluje ale zamiast tego nie potrafię w nim texturować. Poza tym z nieznanych powodów gdy modeluję nowy świat jest tam w chuj niepotrzebnych poly.
@Wowoz dobrze mówi. Lepiej studęcką wersję 3ds maxa niż Gmaxa który jest biedny jeśli chodzi o możliwości.
Ale jeśli będziesz bawił się w modelowanie światów do Gothica to tu jest problem. Kerrax jest aktualnie tylko do wersji 3ds maxa z 2013 a wersja studencka jest bodajże z 2015. Mi udało się na siłę zainstalować wtyczkę z 2013 i co ciekawe działa. Co prawda eksportuje\importuje jedynie modele 3DS. Przy ASC czy ZENach wywala błąd. Przy okazji również podczas próby odpalenia programu wywala błędy ale po chcwili odpala się i można w nim normalnie modelować.

Jeśli potrzebujesz poradnika do Blendera do polecam obejrzeć serię tych poradników :
https://m.
https://www.youtube.com/watch?v=SUNsAPIguuw



 

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty159
Propsy129
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Kerrax działa dla wszystkich nowych 3ds maxów, ale:
przy odpalaniu maxa wywala błędy
przy eksporcie model powinien być w editable mesh, w innym wypadku eksport trwa bardzo długo(dla większych modeli, tj. meshy świata)
trzeba wybrać export przez maxscript(do wyboru jeszcze c++)

Używam maxa 2018 i nie mam większych problemów z kerraxem
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
Awesomeness
posty665
Propsy898
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Awesomeness
Kerrax działa dla wszystkich nowych 3ds maxów, ale:
przy odpalaniu maxa wywala błędy
przy eksporcie model powinien być w editable mesh, w innym wypadku eksport trwa bardzo długo(dla większych modeli, tj. meshy świata)
trzeba wybrać export przez maxscript(do wyboru jeszcze c++)

Używam maxa 2018 i nie mam większych problemów z kerraxem
Sprawdziłem u siebie i faktycznie działa. Wielkie propsy za to info.

@Bogdan Zwei i blender i 3ds max to dobre programy. Jak ogarniesz w nich skróty klawiszowe to zaczniesz łapać flow i jakoś pójdzie z tego co sie orientuje to do blendera jest sporo fajnych wideotutoriali szczególnie te od Anny Celarek.
http://max3d.pl/tutoriale/293/blender-kurs-16-wideotutoriali
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry