Problem z portalami. 2075 6

O temacie

Autor Vomir

Zaczęty 23.12.2017 roku

Wyświetleń 2075

Odpowiedzi 6

Vomir

Vomir

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Dzień dobry,

Otóż parę miesięcy temu zacząłem dla kolegi edytować mapę kolonii (według jego gustu). Gdy ukończyłem pracę, po imporcie partów do spacera, zauważyłem, że jest problem z portalami w Starym Obozie. Przez parę dni, paręnaście godzin szukałem błędu. O dziwo znalazłem parę nieszczelności w modelu; co zabawniejsze, nieszczelności były w miejscach, w które w żaden sposób nie ingerowałem (np. gdzieś, któraś ściana łącząca się z poddaszem w budynku Gomeza). Ogółem pod względem grafiki 3D jestem laikiem, potrafię co najwyżej zrobić prosty model, poedytować nieco domyślny świat, ewentualnie dodać coś od siebie w postaci jakiejś chatki, wieży czy też jaskini. Z portalami nigdy nie miałem bliższej styczności, co dodaje mi sporo trudu. Na parę miesięcy odpuściłem sobie zabawę, jednak dziś postanowiłem, że chcę ukończyć to co zacząłem, tym bardziej, że z pozostałą częścią mapy problemów nie mam.

Błąd wygląda następująco:
https://i.imgur.com/iKfNwAs.png

A oto link do partu w postaci rozszerzenia .blend:
http://uploadfile.pl/pokaz/1308462---hmdz.html


 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty365
Propsy289
Profesjabrak
  • Czas Honoru

Mikotsune
Czas Honoru

Problem z portalami.
#1 2017-12-23, 23:05(Ostatnia zmiana: 2017-12-24, 11:49)
Dzieje się tak, ponieważ brakuję jakiegoś portalu lub któryś z nich został źle zrobiony.

W oryginalnym meshu starego obozu brakuje w jednym miejscu portalu!
W przejściu między zniszczonym domkiem a pomieszczeniem nad bramą zamku.
Też miałem taki problem i pierwsze co zrobiłem po pobraniu tego pliku to zajrzałem w tamto miejsce.

Trzymaj naprawiony plik, żebyś nie musiał się męczyć.
http://www.mediafire.com/file/w4l773rs7b3gd8g/Desktop.rar
Nie patrzyłem w inne miejsca, ale powinno być wszystko w porządku.
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Vomir

Vomir

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Problem pozostał, po prostu teraz jest na czarno wszystko (nie błąd z kompilacją światła) i są dziwne prześwity w portalach. Mógłbyś jeszcze raz zerknąć? Jeżeli masz wprawniejsze oko, to wystarczy nawet jeśli pokazałbyś tylko gdzie jest problem.
 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty365
Propsy289
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Usuwając kratę w zamku usunąłeś też portal, który tam był.

http://www.mediafire.com/file/wtj1ec0w2damaoy/dlathemioders.3DS
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Vomir

Vomir

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Vomir

Problem z portalami.
#4 2017-12-24, 14:40(Ostatnia zmiana: 2017-12-24, 16:09)
O stary, dupę mi uratowałeś.

Wielkie dzięki.

Post połączony: 2017-12-24, 16:06
Sorry, ale pojawił się dziwny problem. Za pierwszym razem jak otworzyłem w spacerze przerobiony przez Ciebie part, wszystko było OK, trochę inaczej to wyglądało (te portale), ale generalnie działało. Jednakże jak za drugim razem odpaliłem Mesha, to się zrobiła dziwna rzecz: prześwitują budynki od środka. Uznałem, że coś żem zdążył nabroić, więc pobrałem ponownie plik. Sytuacja podobna za pierwszym razem działa, ale potem jak znowu odpalam jako mesh lub np. macrosem, to prześwituje. Opcje kompilowania świata i światła są takie jak wcześniej - nic nie zmieniałem.

Link do ss'a:
https://i.imgur.com/7ZSrcIJ.jpg


@Młody ścierwojad
 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty365
Propsy289
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Mesh jest dobrze zrobiony, to po prostu wina spacera.
Jak wczytujesz kilka razy meshe albo zeny to najlepiej wyłącz spacera i włącz od nowa, bo czasami mogą tego typu błędy występować.
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Vomir

Vomir

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
^
Faktycznie, wszystko działa jak należy. Skleiłem mapkę i żadnych problemów nie ma.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry